Najważniejsze
|
Newsy
|
Recenzje
8 października 2024
IDC podało dane dotyczące globalnej sprzedaży tabletów w III kw. 2015 r. Sprzedaż tabletów ponownie spadła do poziomu 48.7 mln sztuk. Oznacza to spadek aż o 12.6% w porównaniu rok do roku.
IDC twierdzi, że na koniec 2014 r. na świecie działało 581.9 mln tabletów (o 36% więcej niż w 2013 r.). Analityczna firma przewiduje na najbliższe kwartały spory wzrost sprzedaży urządzeń z odłączaną klawiaturą - na razie udział tego typu urządzeń w rynku tabletów jest znikomy.
Liderem rynku tabletów pozostaje Apple. Drugie miejsce zajmuje Samsung. Obie firmy zanotował spory spadek sprzedaży swoich urządzeń. Bardzo słabo sprzedaje się także Asus.
TOP5 dostawców tabletów 3Q2015 (mln sztuk)
Vendor | 3Q15 Unit Shipments | 3Q15 Market Share | 3Q14 Unit Shipments | 3Q14 Market Share | Year-Over-Year Growth |
1. Apple | 9.9 | 20.3% | 12.3 | 22.1% | -19.7% |
2. Samsung | 8.0 | 16.5% | 9.7 | 17.4% | -17.1% |
3. Lenovo | 3.1 | 6.3% | 3.1 | 5.5% | 0.9% |
4. ASUS | 1.9 | 4.0% | 3.4 | 6.1% | -43.4% |
5. Huawei | 1.8 | 3.7% | 0.7 | 1.3% | 147.9% |
Others | 23.9 | 49.1% | 26.4 | 47.5% | -9.6% |
Total | 48.7 | 100.0% | 55.7 | 100.0% | -12.6% |