IDC podało dane dotyczące rynku wearables w III kw. 2020 r. Producenci przez 3 miesiące dostarczyli na rynek 125 mln takich urządzeń, co oznacza solidny wzrost o 35.1%.
Liderem tego rynku jest Apple z udziałem przekraczającym 33%. Amerykański koncern wprowadził ostatnio na rynek tańszy zegarek Watch SE.
Xiaomi sprzedało 17 mln urządzeń, w tym 12.8 mln to opaski. Chiński koncern dzięki niskim cenom zwiększył swój udział o 26.4%.
Niespodzianką jest to, że w III kw. na rynku bardzo dobrze radził sobie Huawei. Wzrost sprzedaży (zapewne głównie w Chinach) osiągnął poziom przekraczający 87%.
TOP5 producentów wearable Q3 2020 (mln sztuk)
Company |
3Q20 Shipments |
3Q20 Market Share |
3Q19 Shipments |
3Q19 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
1. Apple |
41.4 |
33.1% |
29.8 |
32.2% |
38.6% |
2. Xiaomi |
17.0 |
13.6% |
13.4 |
14.5% |
26.4% |
3. Huawei |
13.7 |
11.0% |
7.3 |
7.9% |
87.2% |
4. Samsung |
11.2 |
9.0% |
8.5 |
9.2% |
32.2% |
T5. Fitbit |
3.3 |
2.6% |
3.5 |
3.8% |
-6.2% |
T5. BoAt |
3.3 |
2.6% |
0.8 |
0.8% |
316.9% |
Others |
35.3 |
28.2% |
29.2 |
31.5% |
20.8% |
Total |
125.0 |
100.0% |
92.5 |
100.0% |
35.1% |
TOP5 producentów smart opasek i zegarków Q3 2020 (mln sztuk)
Company |
3Q20 Shipments |
3Q20 Market Share |
3Q19 Shipments |
3Q19 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
1. Xiaomi |
13.5 |
24.5% |
10.5 |
23.8% |
27.8% |
2. Apple |
11.8 |
21.6% |
6.8 |
15.3% |
75.0% |
3. Huawei |
10.7 |
19.5% |
5.7 |
12.9% |
88.1% |
4. Fitbit |
3.3 |
5.9% |
3.5 |
7.9% |
-6.4% |
5. Samsung |
2.8 |
5.1% |
2.8 |
6.2% |
1.8% |
Others |
12.8 |
23.3% |
15.0 |
33.9% |
-14.7% |
Total |
54.8 |
100.0% |
44.2 |
100.0% |
24.0% |
Source: IDC Worldwide Quarterly Wearable Device Tracker, December 2020