IDC podało, że w I kw. 2018 r. sprzedaż urządzeń "wearable" urosła w porównaniu rok do roku o 1.2% do 25.1 mln sztuk. Rok wcześniej wzrost tego rynku wynosił 18%.
Opaski oraz zegarki stanowią 95% całego rynku, a najbardziej popularnym urządzeniem w segmencie jest nadal Apple Watch, którego sprzedaż urosła w porównaniu rok do roku o 13.5%.
Bardzo dynamicznie rośnie sprzedaż urządzeń Huawei - producent zajmuje na światowym rynku wearable 4 pozycję.
Company |
1Q18 Shipment Volume |
1Q18 Market Share |
1Q17 Shipment Volume |
1Q17 Market Share |
Year-Over-Year Change |
1. Apple |
4.0 |
16.1% |
3.6 |
14.3% |
13.5% |
2. Xiaomi |
3.7 |
14.8% |
3.6 |
14.6% |
2.3% |
3. Fitbit |
2.2 |
8.7% |
3.0 |
12.2% |
-28.1% |
4. Huawei |
1.3 |
5.2% |
0.5 |
2.1% |
147.0% |
5. Garmin |
1.3 |
5.0% |
1.1 |
4.6% |
9.1% |
Others |
12.6 |
50.3% |
12.9 |
52.1% |
-2.3% |
Total |
25.1 |
100.0% |
24.8 |
100.0% |
1.2% |