 
  IDC podało, że w I kw. 2018 r. sprzedaż urządzeń "wearable" urosła w porównaniu rok do roku o 1.2% do 25.1 mln sztuk. Rok wcześniej wzrost tego rynku wynosił 18%.
Opaski oraz zegarki stanowią 95% całego rynku, a najbardziej popularnym urządzeniem w segmencie jest nadal Apple Watch, którego sprzedaż urosła w porównaniu rok do roku o 13.5%.
Bardzo dynamicznie rośnie sprzedaż urządzeń Huawei - producent zajmuje na światowym rynku wearable 4 pozycję.
| Company | 1Q18 Shipment Volume | 1Q18 Market Share | 1Q17 Shipment Volume | 1Q17 Market Share | Year-Over-Year Change | 
| 1. Apple | 4.0 | 16.1% | 3.6 | 14.3% | 13.5% | 
| 2. Xiaomi | 3.7 | 14.8% | 3.6 | 14.6% | 2.3% | 
| 3. Fitbit | 2.2 | 8.7% | 3.0 | 12.2% | -28.1% | 
| 4. Huawei | 1.3 | 5.2% | 0.5 | 2.1% | 147.0% | 
| 5. Garmin | 1.3 | 5.0% | 1.1 | 4.6% | 9.1% | 
| Others | 12.6 | 50.3% | 12.9 | 52.1% | -2.3% | 
| Total | 25.1 | 100.0% | 24.8 | 100.0% | 1.2% | 

 
           
           
           
           
           
          