W III kw. bardzo dobrze sprzedała się opaska Mi Band 3, a udział sprzedaży Xiaomi na własny rynek spadł z 80 do 61%. Produkty tej firmy sprzedawały się dobrze w Indiach, w Europie oraz na Środkowym Wschodzie i w Afryce. Wzrost sprzedaży rok do roku przekroczył 90%.
Także Apple zwiększył swoją sprzedaż o 54%. Nowy Series 4 Watch to jednak tylko 20% całości sprzedaży, bo najlepiej sprzedaje się Series 3 w obniżonej cenie.
Huawei zwiększył swoją sprzedaż o ponad 20%, a Samsung o ponad 90%. Na razie jednak ich wolumeny są niezbyt duże.
Top 5 Wearable Companies by Shipment Volume, Market Share, and Year-Over-Year Growth, Q3 2018 (shipments in millions) |
|||||
Company |
3Q18 Shipments |
3Q18 Market Share |
3Q17 Shipments |
3Q17 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
1. Xiaomi |
6.9 |
21.5% |
3.6 |
13.7% |
90.9% |
2. Apple |
4.2 |
13.1% |
2.7 |
10.3% |
54.0% |
3. Fitbit |
3.5 |
10.9% |
3.6 |
13.7% |
-3.1% |
w4. Huawei |
1.9 |
5.9% |
1.6 |
6.0% |
20.3% |
5. Samsung |
1.8 |
5.6% |
0.9 |
3.6% |
91.0% |
Others |
13.7 |
43.0% |
13.8 |
52.7% |
-0.8% |
Total |
32.0 |
100.0% |
26.3 |
100.0% |
21.7% |
Source: IDC Worldwide Quarterly Wearables Tracker, December 3, 2018 |