Od 8 stycznia br. aplikacja PKP Intercity zyskuje nowe funkcje, które ułatwią podróżowanie pasażerom posiadającym bilety okresowe i Karty Intercity przeznaczone dla firm.
Od dziś w aplikacji możliwe jest pobranie rezerwacji do biletów okresowych zakupionych w kasie biletowej oraz Kart Intercity. Wcześniej podróżny musiał udać się do kasy lub pobrać rezerwację miejsca na stronie przewoźnika. Dodatkowo dla posiadaczy Kart Intercity i biletów okresowych przewoźnik udostępnił w aplikacji opcję dokupienia wraz z rezerwacją biletu na przewóz roweru, psa lub bagażu. Jest to ułatwienie dla pasażerów często podróżujących z przewoźnikiem i klientów biznesowych.
Przez aplikację w 2023 r. zakupiono za jej pośrednictwem blisko 3 mln biletów o wartości przekraczającej 160 mln zł.
W 2023 roku ze sklepów Google Play i App Store pobrano ją 1,1 mln razy.
Przez kanały zdalne PKP Intercity sprzedaje już 74% wszystkich biletów. Przewoźnik rozwija nie tylko aplikację, lecz także serwis internetowej sprzedaży biletów. Wprowadzony w październiku zeszłego roku system e-IC 2.0 w wersji beta oferuje intuicyjną ścieżkę zakupową, odnowiony design i wiele funkcjonalności, które stają się już standardem w ofercie narodowego przewoźnika. Do najważniejszych z nich należą m.in. planowanie podróży „tam i z powrotem”, profile zakupowe oraz możliwość dodania biletu do kalendarza. Platforma podpowiada również najlepszą dla podróżnych ofertę, która jest dopasowana do ich indywidualnych potrzeb. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje ulgi, najbardziej korzystne dla danego przedziału wiekowego.
Rozszerzana jest także współpraca z zewnętrznymi partnerami. W ramach ujednoliconych warunków sprzedaży spółka sprzedała już ponad 8 mln biletów o wartości blisko 350 mln zł. PKP Intercity współpracuje z takimi platformami jak KOLEO, e-podróżnik, Skycash, Jakdojade.pl czy mPay. Podpisała także umowy m.in. z Infobus oraz eTravel, za pośrednictwem których sprzedaż ruszy jeszcze w tym roku.