Sony pokazało trzy nowe produkty skierowane do młodych osób kochających muzykę – dwa modele słuchawek i jeden głośnik. Wszystkie zaprezentowane urządzenia należą do serii LinkBuds. Słuchawki mają być lekkie i wygodne, z możliwością personalizacji wyglądu. Fioletowy kolor powstał we współpracy z piosenkarką Olivią Rodrigo, trzykrotną zdobywczynią nagrody GRAMMY.
Gdy Samsung porzucił design przypominający fasolę na rzecz klasycznego wyglądu z trzonem, Sony pozostał jedynym dużym producentem, który projektuje słuchawki w „dziwnym” designie. Model Sony LinkBuds Fit ma silikonową nakładkę, pustą w środku, która zapewnia pewne trzymanie w uchu. Dzięki temu, że element nie jest wypełniony, zapewnia odpowiedni komfort podczas długiego noszenia i zabezpiecza słuchawki TWS podczas uprawiania sportu.
Słuchawki ważą zaledwie 4,9 grama. LinkBuds Fit wyposażono w membranę i procesor V2, te same elementy co we flagowym modelu WF-1000XM5.
Sony LinkBuds Fit mają zaoferować wysokiej klasy redukcję szumów automatycznie dopasowującą się do otoczenia, dobrej jakości rozmowy głosowe oraz obsługę poleceniami głosowymi takimi jak „Play music” oraz „Go next” i „Check battery”.
Słuchawki spełniają normę IPX4 i potrafią utrzymać aktywne połączenie z dwoma urządzeniami na raz. LinkBuds Fit działają 5,5 godziny z aktywnym ANC i do 21 godzin po doładowaniu w etui. Mają certyfikat Hi-Res oraz funkcję DSEE Extreme, która poprawia jakość brzmienia skompresowanych stratnie utworów.
Sony zaktualizowało również swoją aplikację do obsługi słuchawek. Wielokrotnie pisaliśmy o niej jako najbogatszej w funkcje, ale przesadnie skomplikowanej i mało intuicyjnej. Teraz Headphones Connect zastępuje Sound Connect. Jedną z nowości, oprócz nowego designu, jest tryb muzyki w tle (BGM mode). Tryb ten przetwarza muzykę tak, aby brzmiała, jakby dochodziła z otoczenia, co ułatwia skupienie się na pracy.
Sony LinkBuds Fit są dostępne w czterech kolorach: białym, czarnym, zielonym i fioletowym. Słuchawki kosztują około 800 zł - o dokładnych cenach będą decydować sieci handlowe.
Do słuchawek można dokupić silikonowe osłonki na etui oraz same słuchawki w pastelowych kolorach. Osłonka do etui ma wbudowany uchwyt pozwalający przypiąć etui np. do szlufki od spodni. Mieszanie różnych elementów kolorystycznych ma ułatwić personalizację. Dostępne kolory to biały, czarny, różowy, zielony, niebieski i fioletowy. Osłona na etui ma kosztować około 100 zł, a wsporniki nakładane na słuchawki około 50 zł.
Seria LinkBuds zadebiutowała w 2022 roku modelem słuchawek, które mają przepuszczać dźwięk otoczenia bez przeszkód do ucha użytkownika. Sony LinkBuds Open to ich druga generacja. Zamiast tradycyjnej gumowej końcówki, membrana ma kształt pierścienia z otworem w środku. Dzięki unikalnej konstrukcji, kanał słuchowy nie jest blokowany, co pozwala słyszeć dźwięki otoczenia nawet podczas noszenia słuchawek. Sony jest jedynym producentem stosującym rozwiązanie z pierścieniem. Inni producenci wykorzystują przewodnictwo kostne lub umieszczają klasyczną membranę w bezpośrednim sąsiedztwie kanału słuchowego.
Podobnie jak wersja Fit, LinkBuds Open również mają silikonową poduszkę powietrzną, która zapewnia pewniejsze trzymanie się słuchawek w uchu. LinkBuds Open ważą 5,1 grama i również wykorzystują procesor V2 i obsługują DSEE Upscaling oraz tryb BGM, ale nie posiadają certyfikacji Hi-Res. Słuchawki Open oferują dłuższy czas pracy na baterii niż Fit: 8 godzin samodzielnie i do 22 godzin z etui ładującym.
Sony LinkBuds Open także są dostępne w cenie około 800 zł - o dokładnych cenach będą decydować sieci handlowe. Do tego modelu również można dokupić silikonowe akcesoria w cenach identycznych jak do modelu Fit.
Do rodziny LinkBuds dołącza po raz pierwszy głośnik, który ma być uzupełnieniem słuchawek i automatycznie przejmować odtwarzanie, gdy znajdziemy się w jego pobliżu. To rozwiązanie dla osób, które cenią sobie ciągły dostęp do muzyki, ale nie chcą stale korzystać ze słuchawek. Funkcja automatycznego przełączania jest kompatybilna ze słuchawkami LinkBuds Fit, LinkBuds Open, WF-1000XM5 i WH-1000XM5.
Sony LinkBuds Speaker, dostępny w kolorze białym i czarnym, ma w zestawie stację dokującą, która ładuje głośnik w domu. Sony LinkBuds Speaker wyposażono w dwie membrany (wysoko- i niskotonową) oraz pasywny radiator.
Głośnik umożliwia odtwarzanie muzyki bezpośrednio z serwisów Spotify, Amazon Music i Endel. LinkBuds Speaker spełnia normę szczelności IPX4, pozwala prowadzić rozmowy głosowe i utrzymuje połączenie z dwoma urządzeniami jednocześnie.
Głośnik oferuje 25 godzin pracy na baterii, a 10 minut ładowania wystarcza na 70 minut odtwarzania. Możliwe jest połączenie dwóch głośników w parę stereo.
Sony LinkBuds Speaker będzie dostępny w cenie około 700 zł (dokładne ceny ustalać będą sieci handlowe).