NSZZ Solidarność podał, że 24 sierpnia odbyło się kolejne spotkanie przedstawicieli organizacji związkowych i Orange Polska w sprawie zgłaszanych przez pracowników problemów w salonach sprzedaży.
Bazą dyskusji była przygotowana przez Grzegorza Marka, dyrektora Rozwoju Sprzedaży, prezentacja o sytuacji w salonach i działaniach pracodawcy. Analizie poddane zostały salony w galeriach handlowych i te przy ulicy.
Omówiono wprowadzane rozwiązania motywacyjne, ich skuteczność czy korygowane plany sprzedażowe dla pracowników, zakres realizacji celów oraz zmiany modelu celowania w latach 2019 - 2021. Ograniczenia covidowe miały oczywisty wpływ na mniejszą liczbę klientów i gorsze wyniki (szczególnie gdy zamknięte były salony). Solidarność kilkakrotnie zgłaszała zbyt wysokie cele w roku 2020 i 2021. Orange obniżył progi, co dawało szanse na otrzymanie premii przez pracowników.
Szczególne zainteresowanie strony związkowej dotyczyło realizowanych planów sprzedażowych. Wątpliwości dotyczyły zasad ich rozdzielania dla pracowników salonów i ich spójności z celami menadżerów.
Zapoznano się z planami dalszych zmian w salonach a szczególnie ze zmianami modelu celowania, co ma następować ewolucyjnie. Wobec deklaracji Orange o możliwości wyjaśniania spraw indywidualnych w poszczególnych salonach, jest szansa na szybsze ich wyjaśnianie, niż do tej pory.