Samsung też mocno stawia na sztuczną inteligencję

Newsy
Opinie: 0

Samsung Research zapowiedział otwarcie trzech centrów Artificial Intelligence (AI) zlokalizowanych w brytyjskim Cambridge (22 maja), Toronto (24 maja) i Moskwie (29 maja).

Nowe ośrodki mają  pomóc w rozwoju i badaniu potencjału sztucznej inteligencji w zastosowaniach konsumenckich.

Wcześniej Samsung Research  nadzorował powstanie analogicznych ośrodków w Seulu (listopad 2017 r.) oraz w Silicon Valley (styczeń 2018 r.). Obecnie Samsung Research będzie miał do dyspozycji pięć takich placówek na całym świecie.

W związku z rozwojem sieci ośrodków w planach jest także zwiększenie liczby wykwalifikowanych badaczy sztucznej inteligencji. Do 2020 będzie to ok. tysiąc osób.

Centrum AI Samsung w Cambridge pokieruje Andrew Blake, który wcześniej był dyrektorem usytuowanego w tym samym mieście laboratorium firmy Microsoft. Jest on pionierem rozwoju teorii i algorytmów, dzięki którym komputery są w stanie zachowywać się niczym widzące maszyny. Dzięki współpracy z wybitnymi ekspertami, takimi jak prof. Maja Pantić z Imperial College, Centrum AI Samsung w Cambridge będzie odgrywało kluczową rolę w zaawansowanych badaniach nad sztuczną inteligencją w strukturze Samsung Research.

Centrum AI Samsung w Toronto będzie działało pod nadzorem dr Larry’ego Hecka, starszego wiceprezesa Samsung Research America (SRA) oraz eksperta w zakresie technologii wirtualnego asystenta osobistego, a także lidera Centrum SRA AI. Zespół z tego ośrodka będzie kontynuować badania nad głównymi technologiami AI we współpracy z największymi kanadyjskimi uniwersytetami.

Z kolei Centrum AI Samsung w Moskwie skorzysta z wiedzy rosyjskich ekspertów z dziedziny matematyki, fizyki i innych nauk ścisłych. Ośrodek planuje nawiązać współpracę z wiodącymi ekspertami w zakresie sztucznej inteligencji, którzy będą prowadzić badania nad algorytmami AI. 

Swoją wizję AI Samsung buduje wokół pięciu kluczowych aspektów sztucznej inteligencji, które wpływają na kierunek badań. Zgodnie z tą wizją sztuczna inteligencja:

  • jest „skoncentrowana na użytkowniku”, co oznacza personalizację przy wykorzystaniu wielomodalnego interfejsu;
  • „ciągle się uczy” wykorzystując nowe dane;
  • jest „zawsze obecna”, jako usługa dostępna w każdym otoczeniu;
  • „niezmienne służy pomocą”, pozwalając ograniczyć interwencje użytkownika i odpowiadając na polecenia;
  • „niezmienne zapewnia ochronę”, czyli dba o bezpieczeństwo i prywatność użytkownika.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: