Samsung zaprezentował dziś w Warszawie swoją nową strategię dotyczącą sprzedaży telefonów komórkowych oraz portfolio nowych modeli, które pojawią się na polskim rynku w ciągu najbliższych miesięcy. Wojciech Wasilewski, nowy dyrektor ds. sprzedaży i marketingu telefonów komórkowych w Samsungu, podtrzymał swoje wcześniejsze zapewnienia, że Samsung w przyszłym roku będzie numerem dwa na polskim rynku. Głównym poważnym rywalem koreańskiej firmy ma być Sony Ericsson. Samsung chce przejąć głównie rynek, który stracić ma Siemens (BenQ Mobile). Samsung nie obawia się natomiast amerykańskiej Motoroli. Według Wojciecha Wasilewskiego, szanse jego firmy na znaczące zwiększenie udziału w polskim rynku z około 5% obecnie są duże, ponieważ centrala firmy doceniła w końcu wagę naszego rynku, a także przeznaczyła odpowiednie fundusze ma promocję marki, która w Polsce nadal słabo kojarzy się z produkcją telefonów komórkowych. Tak szybkie pozyskanie dużej części rynku może być jednak trudne, ponieważ Samsung nadal nie zamierza sprzedawać w Polsce bardzo tanich telefonów. Najtańsze przedstawione modele mają kosztować 60-70 euro i raczej nie należy się spodziewać, że zawojują rynek masowy. Wasilewski liczy jednak na to, że w Polsce odwraca się powoli tendencja sprzedawania wyłącznie najtańszych modeli. Według koreańskiego producenta, w Polsce rocznie sprzeda się w sumie 6-7 mln telefonów i Samsung chce w przyszłym roku sprzedać samodzielnie 1 mln sztuk aparatów.
W najbliższych miesiącach Samsung zamierza promować następujące modele:
SGH-E350
SGH-D600
SGH-E360
SGH-E720
SGH-E770
SGH-X700 z EDGE - według Samsunga będzie to biznesowy konkurent telefonu Nokia 6230 z lepszą baterią
W marcu Samsung przedstawi kolejne modele telefonów, które pojawią się na polskim rynku.