Samsung chwali się dominacją na rynku telewizorów i to już od prawie 20 lat

Newsy
Opinie: 0
Samsung chwali się dominacją na rynku telewizorów i to już od prawie 20 lat

Samsung po raz 19. został światowym numer jeden na rynku telewizorów.

W 2024 roku, a więc od 21 lat Samsung jest też liderem w Polsce i jest to od tego czasu najchętniej wybieraną marką telewizorów w Polsce.

Według instytutu badawczego Omdia, udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2024 roku osiągnął poziom 28,3%. Tym samym producent po raz kolejny zajął pozycję lidera branży, którą utrzymuje nieprzerwanie od 2006 roku.

Samsung umocnił swoją pozycję lidera na rynku telewizorów najwyższej klasy, szczególnie w segmencie urządzeń premium (powyżej 2500 USD) i telewizorów o ultradużych przekątnych ekranu (75 cali i więcej):

Telewizory premium (od 2500 USD) – Samsung zdobył 49,6% udziału w tym rynku, co stanowi niemal połowę globalnego rynku telewizorów premium.

75 cali i więcej – Samsung był liderem w kategorii urządzeń o ultradużych przekątnych ekranu, osiągając udział w rynku na poziomie 28,7%.

Samsung utrzymał również pozycję lidera, jeśli chodzi o modele QLED i OLED, wzmacniając tym samym swoją dominację w branży telewizorów premium:

  • Telewizory QLED – ze sprzedażą na poziomie 8,34 miliona sztuk, Samsung uzyskał 46,8% udziału w rynku. Globalny rynek modeli QLED również odnotował znaczny wzrost, przekraczając po raz pierwszy 10% całkowitej sprzedaży telewizorów.
  • Telewizory OLED – sprzedaż telewizorów OLED firmy Samsung osiągnęła w 2024 roku poziom 1,44 miliona sztuk, zapewniając marce udział w rynku wynoszący 27,3%. Oznacza to wzrost liczby sprzedanych urządzeń o 42% oraz zwiększenie udziału w rynku o 4,6% (rok do roku)

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: