Samsung po raz 19. został światowym numer jeden na rynku telewizorów.
W 2024 roku, a więc od 21 lat Samsung jest też liderem w Polsce i jest to od tego czasu najchętniej wybieraną marką telewizorów w Polsce.
Według instytutu badawczego Omdia, udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2024 roku osiągnął poziom 28,3%. Tym samym producent po raz kolejny zajął pozycję lidera branży, którą utrzymuje nieprzerwanie od 2006 roku.
Samsung umocnił swoją pozycję lidera na rynku telewizorów najwyższej klasy, szczególnie w segmencie urządzeń premium (powyżej 2500 USD) i telewizorów o ultradużych przekątnych ekranu (75 cali i więcej):
Telewizory premium (od 2500 USD) – Samsung zdobył 49,6% udziału w tym rynku, co stanowi niemal połowę globalnego rynku telewizorów premium.
75 cali i więcej – Samsung był liderem w kategorii urządzeń o ultradużych przekątnych ekranu, osiągając udział w rynku na poziomie 28,7%.
Samsung utrzymał również pozycję lidera, jeśli chodzi o modele QLED i OLED, wzmacniając tym samym swoją dominację w branży telewizorów premium: