Samsung Electronics ogłosił przyczynę incydentów dotyczących telefonu Galaxy Note7.
DJ Koh, President of Mobile Communications Business w Samsung Electronics, ujawnił szczegółowe wyniki postępowania wyjaśniającego, a także przeprosił użytkowników telefonu Galaxy Note7, operatorów telefonii komórkowej, partnerów detalicznych i dystrybutorów oraz kontrahentów. Podziękował im również za cierpliwość i nieustające wsparcie.
Samsung podał, że sprzedał 3 mln sztuk Note 7.
96% z nich zostało zwróconych.
Problemy z baterią wynikały ze złego ułożenia elektrod w baterii w jej górnej części (były wygięte na końcu). W drugim przypadku zwarcie następowało w połowie baterii.
Wraz z nim na konferencji prasowej wystąpili przedstawiciele członków kadry kierowniczej UL, Exponent i TUV Rheinland, kierujący niezależnymi grupami branżowymi realizującymi własne postępowania wyjaśniające w zakresie różnych aspektów incydentów dotyczących telefonów Galaxy Note7.
Na podstawie informacji uzyskanych podczas postępowania wyjaśniającego, Samsung wdrożył nowe procesy w zakresie jakości i bezpieczeństwa, których celem jest dalsze podnoszenie bezpieczeństwa urządzeń. Procesy te obejmują protokoły dodatkowe, takie jak wielopoziomowe działania w zakresie bezpieczeństwa i 8-punktowa Weryfikacja Bezpieczeństwa Baterii. Samsung utworzył także Grupę Doradczą ds. Baterii złożoną z doradców zewnętrznych, naukowców i badaczy, która ma zapewnić zachowanie przez firmę jasnej i obiektywnej perspektywy w odniesieniu do bezpieczeństwa baterii i innowacji.