Samsung zdradził wybrane dane z badania GfK Sales Tracking dotyczącego sprzedaży smartfonów w Polsce. Po niezbyt udanym dla koreańskiego producenta styczniu (spadek udziałów do około 31%), w lutym udało się mu wyprzedzić Xiaomi w ujęciu ilościowym. Samsung miał w II miesiącu tego roku 34% rynku – niestety danych Xiaomi nie znamy. Wartościowo Samsung jest na razie niezagrożonym liderem. W lutym miał wartościowo 39,3% tortu.
W 2020 r. (według danych GfK) polski rynek urósł o 1% i producentom udało się sprzedać 9.5 mln urządzeń.
W 2020 roku Samsung odpowiadał za sprzedaż 31,7% wszystkich smartfonów, co dawało mu w tym okresie pozycję numer jeden.
Według nieoficjalnych informacji, Samsung za wszelką cenę będzie walczył o ilościową pozycję numer 1 w całym I kw. Może mu w tym pomóc debiut serii A, która jest już dostępna w sklepach. Hit Xiaomi, czyli Redmi Note 10 jeszcze nie jest dostępny w polskich sklepach. Na sprzedaż w ostatnich dniach marca może wpłynąć także zamknięcie salonów Xiaomi w centrach handlowych – to może pomóc Koreańczykom.