Samsung podał, że jego działy mobilne: MX i Networks odnotowały w czwartym kwartale skonsolidowane przychody w wysokości 26,90 bln KRW (21.7 mld dolarów). Zysk operacyjny wyniósł 1,70 bln KRW (1.4 mld $).
Według informacji z komunikatu prasowego producenta popyt na smartfony w IV kw. pozostawał słaby, a rynek nadal się kurczył z powodu utrzymującej się inflacji i niestabilności geopolitycznej.
Dział MX odnotował spadek sprzedaży i zysków kwartał do kwartału, ze względu na wygasający efekt nowości swoich flagowców oraz ogólny spadek sprzedaży smartfonów w związku ze słabym popytem.
Wpływ spadku sprzedaży tańszych smartfonów był większy niż wcześniej oczekiwano, podczas gdy sprzedaż flagowców utrzymała się na dobrym poziomie w stosunku do prognoz rynkowych.
W pierwszym kwartale spodziewany jest sekwencyjny spadek popytu rynkowego we wszystkich segmentach smartfonów, przy ciągłej niepewności makroekonomicznej.
Samsung planuje rozszerzyć sprzedaż flagowych produktów poprzez wprowadzenie na rynek nowej serii Galaxy S23, wyposażonej m.in. w udoskonalony aparat i funkcje gamingowe.
W 2023 roku spółka spodziewa się spadku popytu na rynku smartfonów ze względu na utrzymujące się warunki makroekonomiczne. Oczekuje się, że najbardziej dotknie to modele przeznaczone na rynek masowy, podczas gdy popyt konsumentów na smartfony i tablety klasy premium pozostanie względnie stabilny.
Biznes MX planuje osiągnąć wysoką sprzedaż i solidną rentowność poprzez wzmocnienie konkurencyjności swoich flagowych produktów premium.
W segmencie rynku masowego Samsung planuje współpracę z operatorami telefonii komórkowej przy różnych programach sprzedażowych, w tym mających na celu poszerzenie bazy użytkowników smartfonów 5G.