Globalne dostawy telewizorów spadły w 2023 roku o 3% w 2023 r. osiągając poziom 223 mln sztuk.
Siła rynku amerykańskiego okazała się niewystarczająca, aby zrównoważyć słabość w Chinach i Europie.
Oczekuje się, że segment premium wzrośnie o jednocyfrowo w 2024 r. dzięki ożywieniu w USA i Europie.
Samsung Electronics pozostał na pierwszym miejscu. Chińscy dostawcy Hisense i TCL odnotowali wzrost jednocyfrowy, napędzając wzrost w Ameryce Północnej.
Sprzedaż telewizorów premium spadła o 1% w ujęciu rocznym, ale zwiększyła swój udział w rynku do 10%, dzięki wzrostowi w Chinach, gdzie sprzedaż i przychody wzrosły odpowiednio o 39% i 49%. Wyraźny zwrot w kierunku telewizorów LCD MiniLED przez kluczowych chińskich producentów OEM, w połączeniu z agresywnymi cenami i promocjami, pomógł napędzić ten segment w kraju.