Światowy rynek smartfonów odnotował piąty kwartał z rzędu spadków, spadając o 12% rok do roku w I kwartale 2023 r.
Samsung wywalczył powrót na pierwsze miejsce z 22% udziałem w rynku.
Apple spadł na drugie miejsce z 21% udziałem w rynku.
Xiaomi utrzymało trzecią pozycję z 11% udziałem w rynku.
OPPO i vivo umocniły swoją pozycję w regionie Azji i Pacyfiku oraz na rynkach macierzystych, osiągając odpowiednio 10% i 8% udziału w rynku.
„Spadek na rynku smartfonów w pierwszym kwartale 2023 roku był zgodny z oczekiwaniami całej branży” — powiedział Sanyam Chaurasia, analityk Canalys.
Pomimo obniżek cen i intensywnych promocji ze strony sprzedawców, popyt konsumentów pozostawał słaby, szczególnie w segmencie produktów z niższej półki, ze względu na wysoką inflację wpływającą na zaufanie konsumentów i wydatki.
Vendor |
Q1 2022 market share |
Q1 2023 market share |
|
Samsung |
24% |
22% |
|
Apple |
18% |
21% |
|
Xiaomi |
13% |
11% |
|
OPPO |
9% |
10% |
|
vivo |
8% |
8% |
|
Others |
28% |
28% |