Samsung szacuje, że w połowie 2023 roku w Polsce zostanie przekroczona liczba ponad 3 mln telewizorów Smart TV.
Są to TV z systemem Tizen oraz jego poprzednikiem.
Pod koniec 2022 roku w Polsce było blisko 2,6 mln aktywnych telewizorów Samsung Smart TV.
W 2022 roku 4 na 5 kupionych telewizorów Samsung Smart TV podłączanych było do sieci i aktywnie wykorzystywanych.
Obecnie już ponad 200 mln użytkowników w 197 krajach korzysta z inteligentnych telewizorów Samsung.
W 2022 roku Samsung zdecydował się udostępnić oprogramowanie TIZEN producentom innych telewizorów. W pierwszej kolejności ma on trafić na ekrany Atmaca, HKC i Tempo w wybranych krajach.
Największym rywalem TIZENA są rozwiązania Apple i Google. Można się spodziewać, że w przyszłości to właśnie one zdominują rynek interfejsów usług telewizyjnych i streamingu.
Według badania przeprowadzonego przez instytut badawczy Omdia w 2022 roku Samsung po raz 17 z rzędu został światowym numerem jeden na rynku telewizorów. W 2022 roku Samsung sprzedał 9,65 mln telewizorów QLED i Neo QLED. Firma zdominował także w 2022 roku segment większych telewizorów, odnotowując udział w rynku wynoszący 36,1% dla urządzeń o przekątnej ekranu powyżej 75 cali i 42,9% dla telewizorów ponad 80-calowych. Jeżeli chodzi o telewizory klasy premium kosztujące powyżej 2.500 USD, Samsung jest liderem (pod względem wartości przychodów) z udziałem w rynku wynoszącym 48,6%.