Samsung wyprzedził Sony Ericsson

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 57

Szwedzki dziennik "Dagens Industri" poinformował, powołując się na raport firmy Gartner Dataquest, że Samsung  kontroluje już 7,5 % rynku telefonów komórkowych. Samsung wyprzedził Sony Ericsson, który sprzedaje 7,3 % kupowanych na całym świecie telefonów. Na pierwszym miejscu wciąż jest Nokia, której udział w rynku w 2001 roku wzrósł do 35,6 % w porównaniu z 30,6 % rok wcześniej.

Opinie:

Opinie archiwalne (57):

Komentuj

Komentarze / 57

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-09 16:15
    i bardzo dobrze moze w koncu telefony Sony Ericsson w koncu troche stanieja......
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-02-09 16:16
    No nieźle, nokia to wiadomo, ale samsung sie wzial do roboty - i dobrze. A jestem ciekaw jak tam z siemensem?
    0
  • Users Avatars Mini
    efen pisze: 2002-02-09 16:17
    ja tez sadze ze to przez ceny i wybor produktow
    0
  • Users Avatars Mini
    Error pisze: 2002-02-09 16:22
    Bardzo mnie to cieszy...Samsungi to bardzo dobre sluchawki, w koncu ludzie to zauwazyli :) pozdrawiam wszystkich user'ow samsunga.
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-09 16:27
    Error: to fakt ze sa dobre.. trzeba jeszcze zauwazyc ze sa duzo tansze...
    0
  • Users Avatars Mini
    Alex pisze: 2002-02-09 16:28
    Moze mi ktos napisac adres www na GOL? Dzieki z gory!
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-09 16:30
    Alex: ???????
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-09 16:35
    Roody: jesli chodzi mu o ten adres to jak Alex znalazl sie na tej stronie ? :)))))
    0
  • Users Avatars Mini
    guclaw pisze: 2002-02-09 16:40
    i dobrze im większa konkurencja na rynku tym lepiej może to się jedynie odbić na cenach telefonów
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-09 16:50
    Bilans za zeszły rok bardzo dobry dla samsunga gratulacje,ale myśle,że gdyby jeszcze parę razy zrobili taki konkurs jak w styczniu to nawet mogliby zagrozić noki to tak żartem,ale fony wprowadzają całkiem całkiemi po konkurencyjnych cenach i trzeba przyznać ładnym i nowoczesnym kształcie.
    0
  • Users Avatars Mini
    smarcik pisze: 2002-02-09 17:05
    Matt zgadzam sie z toba. Kiedys bylo w mediach wiecej Ericsona. Po Fuzji z Sony jakby zapomniano o promocji tych produktow :)) Pozdrawyam
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2002-02-09 17:12
    no i dobrze moim zdaniem należało się to Samsungowi za jego świetne i starannie wykonane aparaty :-) JAGODA
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-02-09 17:18
    Myślę, że zmiana miejsc jest tylko chwilowa. Po połączeniu obu firm, w niedalekiej przyszłości możemy się spodziewać wysypu nowych terminali. Nikt chyba nie wątpi że dział research SonyEricsson jest obecnie najlepszy (może na równi z Nokią) i żaden Samsung nie jest w stanie mu dorównać. Samsung ostatnimi czasy odzystał sporo rynku za sprawą telefonów dla masowego odbiorcy. Przyszłość leży jednak w nowych technologiach i rozwiązaniach związanych z wprowadzaniem nowych usług. A wtedy napewno SE odzyska swoją pozycję. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    B|i|d|e|R pisze: 2002-02-09 17:23
    Samsungi sa bardzo ciekawymi telefonami i nie dziwi, ze zawojowaly tak wzglednie duza czesc rynku. Dziwi natomiast pozycja SonyEricsson, bo wydawaloby sie, ze ericssony sa popularniejsze niz samsungi. Miejmy nadzieje, ze w zwiazku z tym, SE obnizy ceny swoich sluchawek.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-09 17:26
    ja sie zgadzam ze samsung ostatnio wprowadzil kilka dobrych fomow a od poniedzialku R200 w ERZE za 14 gr haha
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-09 18:29
    Samsung przede wszystkim jest kolejną firmą, która zauważyła, że żeby sprzedawać telefony, trzeba je reklamować! Kiedy zauważy to (moim zdaniem technologicznie chyba najlepszy) SonyEricsson???
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-09 18:30
    Dexter, zgadzam się z Twoją oceną sytuacji :)
    0
  • Users Avatars Mini
    open pisze: 2002-02-09 19:26
    Dexter: bardzo wnikliwa obserwacja
    0
  • Users Avatars Mini
    Silvan pisze: 2002-02-09 19:29
    Samsung robi telefony bardzo solidne zarodno pod wzgledem oprogramowania jak i konstrukcji. Sam mialem A100 a moja przyjaciolka ma A300 i oba przewyzszaja np. Motorole V50 pod kazdym wzgledem (nie wiem jak sytucacja ma sie z V66/60) pozdrawiam Silvan
    0
  • Users Avatars Mini
    kbk pisze: 2002-02-09 20:29
    eryk i sony sie starzeja... rynek przejmuja tansze i lepsze, chodz moze i mniej znane alcatele, samsungi, panasoniki...
    0
  • Users Avatars Mini
    acid bern pisze: 2002-02-09 20:37
    widac jak wiele zalezy od desingu i przeznaczenia telefonu, ciekawe jak skutecznosc sprzedazy ma samsung w europie, trzeba przyznac ze cena terminali jest imponujaca, co do ericssona, firma skupila sie na opracowaniu platform i rozwiazan, telefony ericssona sa produkowane przez flextronic, ericsson zostawil sobie marke i dzial badawczy
    0
  • Users Avatars Mini
    redi pisze: 2002-02-09 21:03
    Na pierwszym miejscu Nokia, czyli prostota i niewielka ilośc funkcji, bo to dla szpanerów lub klientów małowymagających. No i te niekompatybilne graficzne smski. No osobiście wolę Siemens lub SonyEricsson. A reszta czyli Panasonic, Philips, Alcatel etc. jakoś nie przypadły mi do gustu, chociaż nie oceniam ich negatuywnie, bo mało używałem, żeby negować.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-09 22:02
    Redi,a może tak noki i motorola z dolnej półki młodzież,z górnej biznes.Siemens,Sony Ericsson,Samsung dla każdego,wyłączając Alcatele według mnie pasują kobietom,pozostałe to już własny gust.A jeżeli chodzi o takie miejsce samsunga to niestety cena odgrywa dużą rolę.cze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Don Pedro pisze: 2002-02-10 00:52
    Nie dziwię się takiemu udziałowi w rynku Ericssona. Ostatnimi czasy wypuścił znakomite telefony, poczynawszy od R520 po T68. Sam mam R520, i muszę powiedzieć że jakość wykonania dyskfalifikuje większość innych aparatów na rynku, nie mówiąc już o technologii, jak GPRS (ale to już nie jest nowość), Bluetooth, czy standardowej baterii Litowo-Polimerowej. Niestety, to wszystko kosztuje. Myślę że z czasem, gdy użytkownicy zaczną się wnikliwiej przygłądać temu co kupują (bez aluzji do Samsunga), wybiorą aparaty bardziej zaawansowane technologicznie oraz wysokiej jakości. Na razie rynek jeszcze nie jest do końca nasycony nowoczesnymi aparatami, ale za rok sytuacja się zmieni. Już teraz w Europie zachodniej Ericsson notuje dużą sprzedaż swoich produków. Niestety nawet masowy wyrób tego producenta jest dosyć drogi, bo musi.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-02-10 01:48
    czy wy nic nie rozumiecie? przeciez samsung juz zawiazal wiele umow z nokia np.licencje oprogramowania, i odwtrotnie nokia od samsuga np.pamieci , co do reklamy , mozna powiedziec ze stosuja tez to samo co nokia. Ja i tak wiem swoje, jestem razem z motorola ;) ich udzial rosnie (17%), samsung napewno nie podskoczy.Ericsson ma cos kiepsko z marktingiem , nie umieja kompletnie sprzedaac wlasnego produktu , to tylko moze bardzo zle swiadczyc o firmie....
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-10 03:05
    Franek, przynajmniej żle świadczy o dziale marketingu eryka :(((
    0
  • Users Avatars Mini
    KOMM pisze: 2002-02-10 12:59
    Mnie taki stan nie dziwi z tego względu, że Sony jak do tej pory poza modelami Z 5 i Z 7 nic ciekawego nie zaprezentowało, Ericsson to już całkowita porażka. Terminale interesujące i zaawansowane technologicznie, jednak jakość katastrofalnie niska - mam tu oczywiście na myśli na potęgę psujące się jak niektórzy mówią już na "półkach sklepowych" aparaty, poważne problemy z zasięgiem i czułością tychże, oraz bardzo wysokie promieniowanie tych słuchawek, o cenach za nie nie wspominając. To wszystko niestety nie wpływa korzystnie na sprzedaż. Samsungowi nie można z kolei wiele zarzucić - bardzo ładne, z doskonałym menu, solidnie wykonane i przystępne cenowo aparaty. Jedyne zastrzeżenie to czasy pracy akumulatorów ( mogłoby być lepiej, ale tragedii uważam nie ma ). Myślę także, że marketing jest oczywiście ważny, ale w tym wypadku liczyć się będzie bardziej jakość.
    0
  • Users Avatars Mini
    KOMM pisze: 2002-02-10 13:06
    Silvan: oczywiście dobre spostrzeżenie i słuszna ocena, jednak z V66 Motoroli to już A300 niestety nie może konkurować, a V 60 to zupełnie inny świat ! Pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-10 14:01
    ta informacja dotyczyla calego swiata a to nie znaczy ze tak jest w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    malisz pisze: 2002-02-10 14:16
    Ladne robia telefony,sony tez robi niezle wiec to chyba polityka cenowa a moze reklama?
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-10 15:04
    Komm, raczej się z Tiobą nie zgodzę - po pierwsze, wadliwy element eryka łatwo nyło naprawić a poza tym to b. niezawodne telefony, co do promieniowania, to t28 faktycznie promieniował najmocniej, ale inne modele już całkiem ok, a sony wypuścił kilka naprawdę fajnych i nie drogich fonów serii J, nie tylko Z
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-02-10 18:24
    abstrah.ujac od tematu - konkurencja GOL zamieszcza newsy nawet w niedzielne popoludnia; a wracajac do tematu, to nie tak dawno przeciez bylo o podpisaniu jakiejs umowy pomiedzy Samsungiem a Nokia, to raz... a dwa, to ja bym jeszcze troszke poczekal na to, co zrobi SE, jesli za kilka miesiecy bedzie to samo, to rzeczywiscie ich mozna porzebac, ale moze jednak sie troszke rusza. cu kms
    0
  • Users Avatars Mini
    Johnfox pisze: 2002-02-10 18:52
    Oj cosik Eryk daje ciała - dac sie wyprzedzic samsungowi. Czarno to widze...
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-02-10 19:31
    BTW, czy /// nadal robi dobry hardware do obslugi GSM jak kiedys, czy rowniez tutaj zaczyna zostawac za konkurencja?
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-02-10 20:17
    Samsung dostarczył na rynek kilka ciekawych i zarazem dobrych modeli telefonów. W jego ofercie można wybrać coś dla siebie za przyzwoite pieniądze, lecz Samsung to jeszcze nie to co Ericsson.
    0
  • Users Avatars Mini
    vegeta pisze: 2002-02-10 21:59
    a co z Alcatelem, Mitshubishi i innymi. Jak już podają statystyki to powinni wszystkie firmy uwzglądnić. gratulacje Samsung ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-10 23:58
    Oni niestety nie zakwalifikowali sie poniewaz ich sprzedaz jest tak mala, ze nie warto jej podawac! Zas nokia wiedze prym na rynku i chwala jej za to!
    0
  • Users Avatars Mini
    PeTeRx pisze: 2002-02-11 00:19
    Samsung jak na koreanska firme to niezle sie trzyma i widac ze sie stara w przeciwienstwie do NOKI ktora klepie masowo te swoje zabawki.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-11 01:07
    Niestety jakosc telefonow nokii znacznie spadla, a mozna to zauwazyc na najwiekszych nowosciach - 6310, ktora w niemczech stala sie najwieksza klapa! Wycofane wszystkie sztuki do serwisu poniewaz soft byl w karygodnym stanie!
    0
  • Users Avatars Mini
    gulash pisze: 2002-02-11 01:19
    Nie no, przeczytałem tego newsa i mi szczęka opadła, normalnie się pójdę dzisiaj upić, bo nie wytrzymam. Podobają mi się Samsungi, cholera fajne fony, ale od 3 lat jestem fanatykiem Ericssona i Motoroli i wierzyłem mocno w tego pierwszego. Ale jeżeli spojrzeć na polski rynek telefonów Ericssona (nie mówiąc już o SonyEricssonie) to aparatów mają jak na lekarstwo, w low-endowej niszy praktycznie zero (T20s/e?). Obserwowałem to od jakiegoś czasu i jednak stało się. No nic ludziska życzcie mi łagodnego kaca :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    snajper pisze: 2002-02-11 09:35
    i co to sie dzieje? No ale nic dziwnego, kiedy Samsung napiera z coraz to nowszymi fonami, za male pieniadze, a ericson narazie wydaje ladne telefony ale za stosunkowo wieksza kase. O motoroli wole nie wspominac
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-11 09:44
    Jakie male pieniadze za Samsungi, przeciez to eryki w duzej mierze sa tansze od samsungow!
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2002-02-11 09:56
    ludzie przekonują sie do SAMSUNGA i bardzo dobrze!! Miałem już kilka jego fonów i z każdego byłem zadowolony!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-11 11:25
    Czy zamiast tych trzech slaszy mamy sobie wpisac dowolny model telefonu???
    0
  • Users Avatars Mini
    gawrosz pisze: 2002-02-11 11:44
    No z tego co widać robi się małe przetasowanie na rynku słuchawek...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-11 11:50
    Tylko ze Nokia rozdaje karty i trzyma wszystkich pozostalych graczy na dystans, bardzo duzy dystans!
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-02-11 12:53
    Wydaje mi się że już niedługo udział nokii w rynku troche spadnie
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-02-11 13:02
    czyli tansze znaczy popularniejsze... zobaczymy co na to sony-ericsson. chcialoby sie lepszych fonow po przystepnych cenach :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-11 13:09
    Ja podziwiam w Samsungu przede wszystkim brak awaryjnosci, bo telefony sa dobrze wykonane, do niedwana jednak cenowo "z gornej polki".. dobrze ze ostatnio sie poprawili, Samsungi r200 i r210s zrobily niezla furore :)) (ehh.. ta bateria lit-jon) :))
    0
  • Users Avatars Mini
    draper pisze: 2002-02-11 13:16
    niedlugo sony i ericsson wezma sie do roboty i nokia padnie
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-02-11 13:20
    draper: ile ja juz razy slyszlaem takie komentarze , narazie sie w ogole na to nie zapowiada
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-11 14:00
    Chyba mamy znow jakiegos klona, tym razem ofiara padl Franek!
    0
  • Users Avatars Mini
    kamyk zmartwychwstal pisze: 2002-02-11 14:49
    zgadzam sie z toba draper erik rulez . a teraz cos do gola wezcie sie uspokujcie bo juz wielu od was odeszlo tak jak ja bo jest duzo mozen nie leszpych wortali ale napewno z normalnymi adminami .nie pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2002-02-11 17:23
    do w/w opinii dochodzi jeszcze mały drobiazg : ewolucja S J5J6J70 N 33103330 /// T28T29 a samsung jako low oferuje R200 i R210 a zaraz po A300 proponuje A400 i Q200. Gwarantuje że jak popracują nad zasilaniem i pamięcią to udział w rynku jeszcze wzrośnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    milmedyk pisze: 2002-02-11 20:17
    Zgadzam się. Baterie są wg mnie zbyt słabe w niektórych modelach.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-12 09:45
    Wczoraj mialem przyjemnosc sprawdzic w urzytku J70 i na pierwsze kilka minut urzytkowania zachowuje sie calkiem ciekawie i tak samo wyglada, ale jego obudowa, jest wykonana z troche fajansiarskiego plastiku!
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-02-16 01:12
    No to Samsung mocno przyspieszyl ale co sie dziwic ci koreanczycy juz nie raz pokazali ze potrafia.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: