Według danych firmy KANTAR, składane smartfony stanowią zaledwie 1% wszystkich smartfonów. Dane pochodzą z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i Australii.
W europejskiej piątce, USA i Australii Samsung posiada ponad 90% udziału w tym segmencie rynku.
Pomimo wzrostu popularności o 60% rok do roku, składane smartfony nadal stanowią zaledwie 1% wszystkich smartfonów posiadanych w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych i Australii. Wynika to z najnowszego badania Worldpanel ComTech przeprowadzonego przez Kantar.
Kantar twierdzi, że niezbyt dobrą informacją jest to, że brakuje lojalności wobec tej kategorii produktów. Spośród posiadaczy składakaów, którzy już wymieniali swój telefon w ciągu ostatnich 12 miesięcy, 55% zdecydowało się wrócić do konwencjonalnego smartfona.
Urządzenia z klapką - które składają się na pół, oferując mniejszy wyświetlacz zewnętrzny po zamknięciu - stanowią 67% wszystkich posiadanych składanych smartfonów. Urządzenia składane - wyposażone w wyświetlacze, w których można przekształcić ekran o tradycyjnym rozmiarze w większy wyświetlacz - stanowią 33%.
Klienci, którzy zamienili swój składany smartfon na opcję bez możliwości składania, byli skłonni zapłacić wyższą cenę za swoje nowe urządzenie, przy czym najpopularniejsze zakupione modele to Samsung Galaxy S23 Ultra i Galaxy S22 Ultra, Google Pixel 7 Pro i iPhone 14 Pro Max. Wskazuje to, że wysoka cena składanych telefonów nie stanowi bariery dla lojalności.
Właściciele składanych smartfonów wskazują na niższy poziom zadowolenia z częstotliwości aktualizacji oprogramowania, wsparcia posprzedażowego i żywotności baterii w porównaniu do posiadaczy smartfonów "super-premium", które nie są składane.
Jack Hamlin, dyrektor Global Consumer Insights w Worldpanel Division, Kantar, powiedział: "Rynek składanych smartfonów ma duże pole do wzrostu, a wraz z rosnącą liczbą kupujących, mniej osób będzie odczuwać lęk przed pierwszym ruchem związanym z przyjęciem nowej technologii. Jednak dopiero okaże się, czy urządzenia składane mogą przejść od technologii niszowej do masowej adopcji. Rodzi to pytania o to, czy produkty te zaspokajają potrzeby konsumentów - lub czy robią to wystarczająco skutecznie, aby zachęcić kolejnych nabywców do zakupu. Konsumenci są pod silnym wpływem poparcia i ustnych przekazów, a wpływ niezadowolonych właścicieli Foldable i negatywnych recenzji na kategorię jest nie do przecenienia".