Firma Sotrender (dawniej Fanpage Trender) przygotowała kolejną miesięczną analizę fanpage-ów marek telekomunikacyjnych (03.2012). Serce i Rozum, które podbiło serca użytkowników Facebooka nadal ma najwyższą liczbę fanów w branży telekomunikacyjnej. Szybko goni je Play, który odnotował już drugi w tym roku wzrost liczby fanów o ponad 100 000 w ciągu miesiąca.
Plusowi udało się wyprzedzić Orange, jednak walka o 3 miejsce nadal trwa a różnica w liczbie fanów i tempie wzrostu fanpage’y jest minimalna. Stabilnie, choć z dużo mniejszą ilością fanów Heyah broni piątego miejsca rankingu, zamykając listę największych fanpage’y branży.
Serce i Rozum od początku roku lekko spada w statystykach zaangażowanych i interaktywności, choć nadal angażuje największą ilość fanów, kolejne miejsca zajmują inne największe fanpage’e. Orange promuje markę poprzez organizację Orange Warsaw Festival, którego fanpage w tym miesiącu zaangażował aż 13% fanów, Heyah prawie podwoiła miesięczną ilość zaangażowanych w porównaniu do ubiegłych miesięcy, prawie o połowę mniej osób z kolei zaangażował Cyfrowy Polsat. Pozostałe fanpage’e od początku roku utrzymują zaangażowanie na podobnych poziomach.
W interaktywności nie ma większych zmian, czołówka najbardziej interaktywnych pokrywa się z listą największych fanpage’y. Pod względem Relative Interactivity wciąż bardzo wyróżnia się Play4U. Dobre wyniki relatywnej interaktywności osiąga też UPC, Orange Warsaw Festival i Vectra.
Najwięcej mówiło się w tym miesiącu o Playu. Drugie miejsce w rankingu Talking About należy do Plusa. Serce i Rozum spadło z pierwszego na trzecie miejsce.