Zanim oddasz swój smartfon do serwisu

Newsy
Opinie: 4

Akcja promocyjna

Awaria smartfonu to przeważnie trudne przeżycie. Przychodzi nam się w końcu rozstać z kieszonkowy komputerem, na którym przechowujemy najważniejsze dane. Często okazuje się jednak, że smartfon wcale nie musi odwiedzać serwisu. Usterkę powoduje źle napisane oprogramowanie firm trzecich, które wystarczy odinstalować.

W sklepie Google Play są już miliony aplikacji. Z każdym dniem przybywa nowych. Niektóre zyskują, inne tracą na popularności. Zdarza się, że dopasowując program do działania na wszystkich urządzeniach dostępnych obecnie na rynku, twórcy programu zapomną o istotnym szczególe. Cierpią potem użytkownicy. Zdarza się bowiem, że po instalacji taki program sprawia olbrzymie kłopoty. Zakłóca działanie systemu lub podzespołów urządzenia.

Zanim zdecydujemy się odesłać smartfon do serwisu warto sprawdzić, czy nie mamy do czynienia z takim właśnie przypadkiem. Sony Mobile chce pomóc swoim klientom zadbać o ich urządzenia. W ustawieniach każdego nowego smartfonu Xperia znajdziemy więc dedykowane opcje. Menu DIAGNOSTYKA powstało właśnie po to, aby umożliwić wykrycie wszelkich nieprawidłowości. Można je znaleźć w menu: ustawienia/pomoc techniczna/narzędzia.

W menu DIAGNOSTYKA sprawdzić możemy poprawność działania wszystkich najważniejszych podzespołów urządzenia Xperia. Proste testy pozwalają wykryć nieprawidłowości w działaniu: obu aparatów, lampy błyskowej, ekranu dotykowego, wyświetlacza, głośnika, mikrofonu, przycisków, wibracji, WiFi, bluetooth, GPS oraz wszystkich czujników. Postępując zgodnie ze wskazówkami i uruchamiając poszczególne testy, jesteśmy w stanie wykryć, gdzie występują nieprawidłowości. Menu zawiera też informacje o programach i zdarzeniach. Właśnie tutaj możemy dowiedzieć się, która aplikacja nie odpowiada lub notorycznie się zawiesza. Wtedy też możemy łatwo ją odinstalować, a problemy powinny ustąpić.

W tym samym miejscu producent zdecydował się również umieścić informacje o oprogramowaniu i unikatowym numerze IMEI każdego smartfonu. Tych danych potrzebować będziemy, gdy zajdzie jednak konieczność kontaktu z serwisem. Sony Mobile umieścił również w tym menu zakładkę, gdzie znalazły się odnośniki do forum pomocy technicznej (dostępne wyłącznie w języku angielskim). Łatwo też odnajdziemy tutaj kartę kontaktową do pomocy technicznej, na której widnieje e-mail oraz numer telefonu. Tam właśnie, w ostateczności, warto zwrócić się o pomoc, gdy nasze urządzenie nie działa prawidłowo.

Opinie:

Opinie archiwalne (4):

Komentuj

Komentarze / 4

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2017-07-08 18:00
    Zanim oddasz smartfona do serwisu włącz myślenie, nie instaluj byle śmiecia, powywalaj to co jest śmieciem a z czego nie korzystasz. Czyść pamięć od czasu do czasu. Powinno pomóc.
    8
  • Users Avatars Mini
    Musk pisze: 2017-07-09 10:48
    Należy wprowadzić brak gwarancji producenta i brak odpowiedzialności sprzedawcy za sprzedany sprzęt. Wtedy nikomu się nie będzie opłacało naprawiać sprzętu, wobec czego serwis nie będzie musiał na siłę odmawiać naprawy a klient kupi nowy lepszy sprzęt. Korzyść dla wszystkich!
    0
  • Users Avatars Mini
    Dexter pisze: 2017-07-09 21:02
    A nawet jak oddaje to mam zastepczy nawet tej samej klasy lub moge przesiasc sie na te kilka czy kilkanascie dni na inny model czy platforme / system operacyjny. Dwukrotnie korzystalem z weznaprobe.pl. Raz oddajac do serwisu SG S6 i raz Nexusa 6.
    0
  • Users Avatars Mini
    kmn pisze: 2017-07-10 09:55
    artykuł powinien zawierać nie bzdury (sezon ogórkowy ) tylko pewien opis: niedziałajacy, uszkodzony telefon, kładziemy na stół, przygotowujemy kamerką i aparat fotograficzny. wszystko przygotowane i zaczynamy. najpierw zdjecia telefonu na tle gazety z danego dnia (widoczna data). zdjecia z każdej strony w dobrej rozdzielczości-to obowiązkowe bo u rzecznika konsumenta to dowód na brak uszkodzeń fizycznych telefonu. Potem uruchamiamy kamerką i nagrywamy: próbe hard resetu, próbę uruchomienia telefonu na siłę ok 2-5 min trzymanie przycisku zasilania, prace interfejsu, uszkodzenia oprogramowania podczas obsługi systemu itp. gdy to zrobicie mozecie dopiero wysyłać do serwisu w Polsce. a dlaczego taka procedurea to znajdziecie na blogach, facebooku wielu ludzi, którzy mieli ogromne problemy z ich serwisowaniem. a najlepsza metoda na serwisy w Polsce jest nieużywanie nowego telefonu. telefon nabyty wstanie fabrycznym, nie rozpakowujemy tylko od razy chowamy do szafki z ciuchami. nie używamy pod jakimkolwiek pretekstem. to najlepsza metoda na sposób serwisowania telefonów oferowanych przez wszystkie marki w Polsce. słynny serwis pod warszawą jest tego przykładem jak można serwisowac telefony, jak można anulowac gwarancję, jak można zniszczyć fizycznie telefon. ja tam oddawałem ostatnio htc M8 bo był brak ładowania, po powrocie z serwisu ładowanie było a technik uszkodził gniazdo jack i maskownice głosników (nie chciało się wymienić na nowe). ponowna reklamacja dopiero usunęła wszystkie wady i jak się okazało pierwszy technik uszkodził płyte główną, która została wymieniona, i znalazły się maskownic. artykuł powinien mieć tytuł: jak serwis może ci dopsuć urządzenie.
    2

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: