16 maja 2007 r. Sferia wprowadzi przenośną wersję swojej telefonii komórkowej CDMA. Wprowadzone do sprzedaży zostaną dwa modele mobilnych telefonów CDMA. Z usługi będą mogli korzystać wszyscy mieszkańcy Warszawy i jej okolic (strefa 0 22). Ze względu na uwarunkowania prawne Sferia musi ograniczać funkcjonalność swojej oferty i połączenia muszą być prowadzone z określonego miejsca. Wariant "nomadyczny" daje użytkownikowi możliwość przemieszczania się w trakcie rozmowy telefonicznej w zasięgu maksymalnie 3 stacji bazowych (BTS - ów). Dla każdego połączenia system wyznacza tymczasową „strefę dozwolonego zasięgu”. Strefa dozwolonego zasięgu obejmuje obszar o promieniu ok. 500m w stosunku do miejsca, w którym nawiązane zostało połączenie. W przypadku przekroczenia strefy przez użytkownika nadawany jest sygnał ostrzegawczy informujący abonenta o jej przekroczeniu strefy, a następnie po upływie 30 sekund przerywa połączenie.
Rozmowy prowadzone z telefonu nomadycznego będą kosztowały tyle co połączenia z telefonu domowego.
Z myślą o swoich klientach SFERIA przygotowała dwie oferty: „Pakiet dla domu” i „Pakiet dla firmy”.
PAKIETY
Decydując się na „Pakiet dla domu” klient może wybierać pomiędzy taryfą NOMADex30 i NOMADex100. Oznacza to, odpowiednio 30 i 100 minut w abonamencie, 9 i 8 groszy za minutę połączenia wewnątrz pakietu i SMS za 5, a nawet za 3 grosze. Ceny aparatów nomadycznych zaczynają się od 19 złotych, a koszt aktywacji wynosi złotówkę. SMSy do innych sieci będą kosztować 20 gr.
W „Pakiecie dla firm”, klienci mogą wybierać między taryfą NOMADix200 i NOMADix300. Taryfa NOMADix300 to 300 minut + 300 SMS-ów w abonamencie. W obu taryfach im więcej rozmawiasz, tym niższa jest cena połączenia. Taryfa NOMADix200 to 200 minut w abonamencie i 7 groszy za minutę połączenia w sieci. Telefon nomadyczny można kupić już za złotówkę i tyle samo kosztuje jego aktywacja. W każdym pakiecie można mieć trzy telefony nomadyczne.
KAMPANIA REKLAMOWA
Kampania reklamowa usługi nomadycznej rozpocznie się 16 maja 2007 roku. Działania reklamowe obejmą swoim zasięgiem prasę, radio oraz zewnętrzne nośniki reklam w całej Warszawie i okolicy. Uzupełnieniem komunikacji masowej będą działania z zakresu BTL i eventy. Kampania została przygotowana przez agencję Moby Dick.
Obecnie sieć SFERII liczy 70 stacji bazowych (BTS). Plany obejmują uzupełnienie zasięgu o kolejne 29 stacji do końca 2007 r.
Dostawcą infrastruktury technologicznej dla firmy SFERIA jest od 2003 roku firma Alcatel - Lucent.
Dostawcą telefonów nomadycznych jest nieznana bliżej firma TechFaith.
Sferia planuje rozbudowę swojej sieci o kolejne aglomeracje. W planach jest Trójmiasto, Łódź, Katowice, Kraków i Poznań. Rozbudowę sieci w aglomeracji warszawskiej firma zrealizuje z własnych środków, a pozostałe miasta posiłkując się długiem. Jednym z udziałowców mniejszościowych Sferii jest Polsat. Firma na razie przynosi straty. W zeszłym roku jej wynik to 40 mln przychodów i 20 mln straty. W 2007 r. strata ma być jeszcze większa. Obecnie Sferia ma 40 tys. użytkowników usługi voice oraz około 8 tys. użytkowników usługi internetowej.