15 października Sferia- operator telefonii stacjonarnej w Warszawie- uruchomi nowy system obsługi klientów. Dzięki pięciocyfrowemu telekodowi abonent przez telefon, rozmawiając z Konsultantem, będzie mógł zmienić np. taryfę lub zakres usług. Dotychczas takie zmiany wymagały formy pisemnej lub osobistej wizyty w BOK. Niestety nie będzie to możliwe przy pomocy klawiatury i IVR.
Konsultanci biura, na zlecenie abonenta przyjmuje natychmiast w trakcie rozmowy, usługa zostanie wykonana w ciągu 24 godzin, z pewnymi wyjątkami. np. zmiana taryfy, czy rezygnacja z niektórych usług będą aktywne od następnego cyklu rozliczeniowego. Nowy system umożliwi aktywację (lub deaktywację) wszystkich usług dodatkowych (m.in. CLIR, przeniesienia, połączenie oczekujące) dostępnych u tego operatora. Ponadto sieć udostępni także biuro numerów oraz informację o saldzie abonenta. Usługi te zostaną wprowadzone do końca IV kwartału 2003, najprawdopodobniej w grudniu. Jak nas zapewniono będzie również możliwość "podglądu" aktualnie wydzwonionej kwoty za połączenia, ale Informacja będzie pokazywać "saldo" na dzień poprzedni.
Każdy Abonent będzie mógł posługiwać się unikalnym pięcio cyfrowym Telekodem. Aktualni abonenci będą mogli aktywować Telekod podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem, w przypadku nowych Abonentów na umowach od 15.10 pojawi się pozycja Telekod, która będzie wypełniana i nadawana podczas podpisywania umowy abonenckiej.
- Będzie jeden Telekod dla abonenta, nie wprowadzamy indywidualnego numeru identyfikacyjnego. Tą rolę będzie pełnić właśnie Telekod. To dzięki nim będzie można przez telefon dokonywać zmian na własnym koncie abonenckim- wyjaśnia Edyta Wiącek kier. Działu Marketingu OSP Polpager Operator sieci SFERIA.