Sony Ericsson Mobile Communications ogłosił, że podpisał wyłączna umowę sponsoringu z tenisistką Marią Sharapovą na okres czterech lat. Zgodnie z umową Maria Sharapova została pierwszym ambasadorem marki firmy Sony Ericsson na całym świecie.
Rosjanka weźmie udział w serii kampanii związanych z promocją marki a jej wizerunek zostanie wykorzystany również poza kortem tenisowym. Maria Sharapova będzie także uczestniczyć w pracach zespołu ds. projektowania produktów firmy Sony Ericsson związanych z wybraną gamą produktów i akcesoriów.
Ta umowa o działalność tenisistki poza kortem jest uzupełnieniem posiadania przez Sony Ericsson rangi sponsora tytularnego WTA Tour na całym świecie, przez okres sześciu lat, który to kontrakt opiewał na 88 milionów USD, a zawarty został w styczniu 2005 roku i jest największym kontraktem w historii kobiecego sportu. Zaangażowanie Sony Ericsson w kobiecy tenis dodało tej grze dodatkowej energii - nie tylko dostarczyło fanom nowych wrażeń, ale i za sprawą przełomowych inicjatyw takich jak „tenis nocą” (połączenia tenisa, mody, muzyki i tańca) przyciągnęło do tego sportu nową publiczność.