Sieć ma być bezpieczna dzięki "SS antydialer"

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 54

Zakończył się konkurs na skuteczne zabezpieczenie komputerów przed łączeniem się z siecią Internet za pośrednictwem tzw. dialerów. Zwycięzcą został program komputerowy "SS antydialer". Program ten był najlepszy wśród 50 propozycji nadesłanych przez informatyków i programistów z całego kraju na konkurs "Bezpieczni w sieci". Wybrała go kapituła reprezentująca organizatorów: TELEKOMUNIKACJĘ POLSKĄ, Radio ZET, portal Wirtualna Polska i magazyn komputerowy CHIP.

Autorzy zwycięskiej pracy, młodzi informatycy z Tarnowa Grzegorz Zieliński i Krzysztof Jeż deklarują, że podzielą między sobą 22 tys. zł nagrody. Prowadzą niewielką firmę informatyczną "Soft Story", przyjaźnią się od szkoły podstawowej. Opracowali wcześniej m.in. program uniemożliwiający dostęp dzieci do internetowych stron erotycznych.

"SS antydialer" pozwala na wybieranie i rozłączanie połączenia internetowego, wykrywa wszelkie próby połączenia na niedozwolone numery. Po wykryciu takiej próby można odrzucić połączenie, połączyć się albo dodać połączenie do listy dozwolonych. Zwycięski program otrzyma elektroniczny certyfikat Centrum Certyfikacji Signet.

TP ufundowała także dwa wyróżnienia, w tym płatny staż w firmie.

TP planuje kontynuację programu "Bezpieczni w sieci", m.in. akcję edukacyjną dla internautów. Aby wzmocnić poczucie bezpieczeństwa użytkowników Internetu, aplikacje dostępowe, które otrzymują oni wraz z zakupem usług internetowych TP będą modyfikowane i wyposażane w mechanizmy, zabezpieczające przed nieświadomym korzystaniem z dialerów.

TP wprowadza obecnie nowe umowy z service providerami, które mają zaostrzyć system kontroli i zwiększyć odpowiedzialność dostawców usług 0-700 za praktyki nieuczciwe wobec klientów. Dotyczy to także dialerów internetowych. Wczoraj podpisano pierwszą umowę nowego typu - na nowych zasadach zacznie działać firma Legion Polska. TP współpracuje z 9 dostawcami usług 0-700.

Program będzie można bezpłatnie pobrać ze stron internetowych Wirtualnej Polski, Chp.pl. Radiozet.pl oraz TP.

Zmiany w umowach pomiędzy TP S.A. a Service Provider'ami:

  • wprowadzenie Kodeksu Etyki, precyzującego zasady postępowania SP przy świadczeniu Usług Audiotekstowych w tym m.in.:

    • doprecyzowanie zasad reklamowania serwisów,

    • uniemożliwienie tzw. łańcuszków polegających na odsyłaniu do Innych serwisów,

    • doprecyzowanie zasad organizowania konkursów,

  • konieczność "autoryzacji" dialerów przez TP S.A. polegająca na:

    • sprawdzeniu pod katem informatycznym, dot. m.in. zmian w systemie operacyjnym komputera oraz możliwości odinstalowania,

    • sprawdzenie zamieszczenia koniecznych informacji, dot. m.in. podawania informacji o wysokości opłaty oraz numeru z jakim nastąpi połączenie wraz z nazwą SP,

  • wprowadzenie zapisów prawnych umożliwiających podejmowanie działań w stosunku do SP w przypadku podejrzenia świadczenia Usług Audiotekstowych niezgodnie z Umową.

Dekalog antydialerowy przygotowany przez TP

1. Przeglądając sieć pamiętaj, że dialery najczęściej można spotkać na stronach z treściami dla dorosłych.

2. Jeżeli na ekranie komputera pojawia się komunikat przeczytaj go uważnie zanim cokolwiek klikniesz. Nie działaj rutynowo.

3. Nieznajomość języka, w którym napisany jest komunikat dialera, nie jest żadnym usprawiedliwieniem Twojego nierozważnego działania.

4. Zachowuj wzmożoną ostrożność przy ściąganiu programów z Sieci i ich późniejszym uruchamianiu.

5. Regularnie sprawdzaj konfigurację swojego programu łączącego
z Internetem (czy nie zmienił się w nim numer telefonu, z którym się łączy).

6. Jeśli w pasku START, na pulpicie komputera oraz w prawym dolnym rogu ekranu obok zegara pojawiła się nowa, nieznana Ci ikona, natychmiast sprawdź konfigurację swojego programu łączącego z Internetem.

7. Jeżeli w Twojej przeglądarce internetowej nagle, bez Twojego udziału, zmieniła się strona startowa, natychmiast sprawdź konfigurację swojego programu łączącego z Internetem.

8. Jeśli nagle nie możesz dostać się do stron, które zwykle przeglądałeś, natychmiast sprawdź konfigurację swojego programu łączącego
z Internetem.

9. Jeśli wpisanie każdego innego adresu niż strona startowa powoduje otwarcie licznych okien pop-up natychmiast sprawdź konfigurację swojego programu łączącego z Internetem.

10. Jeśli sam nie jesteś w stanie skontrolować ustawień Twojego komputera, niezwłocznie poproś o pomoc informatyka.

Opinie:

Opinie archiwalne (54):

Komentuj

Komentarze / 54

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 16:22
    I co z tego ze jest ten program jak i tak za chwilę ktoś go rozszyfruje i ominie cały anty - dialer.. ?! To jest jak walka z wiatrakami..
    0
  • Users Avatars Mini
    Czerstwy pisze: 2003-06-27 16:24
    Bardzo dobrze - trzeba walczyć z naciagaczami! Gratulacje dla panów z Soft Story - polak potrafi! Ale sie porno-króle wku***ią! :) pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 16:28
    msq to Czerstwy: "Ale sie porno-króle wku***ią!" nie tyle będą wsciekli co znajdą sposób na ominięcie tego.. A wogóle to telekomunikacja powinna te numery zablokować to jest tak jakby TP s.a. chciała sie dorobić na nieuczciwych "porno-królach"..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-27 16:31
    IHAA!*: przeciez mozesz sobie zablokowac nomery 0700, nie widze problemu. Poza tym 0700 to nie tylko porno, wiec nie uogolniaj
    0
  • Users Avatars Mini
    trojkat pisze: 2003-06-27 16:32
    za duze pieniadze z tego ciagna zeby zablokowaac:) *IHAA!:uwazasz ze to jest walka z wiatrakami? czyli lepiej nic nie robic? i zostawic niech sie ludzie dalej nacinaja...z takim podejsciem to bysmy byli sto lat za wszystkimi...:)
    0
  • Users Avatars Mini
    staples pisze: 2003-06-27 16:32
    Dobrze że cokolwiek się dzieje z tymi dialerami, naciąganie nieświadome ludzi może na jakiś czas się skończy dopuki ktoś tego nie obejdzie.
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 16:35
    msq to trojkat: dobrze niech sie cos dzieje ale od strony tp s.a. przeciez znane sa numery na ktorych ludzie sie nacieli.. wiec dlaczego tp s.a. tym ludziom nie wylaczy numru..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-27 16:37
    Swoja droga ciekawe czy netia przeslala tez swoj programik anty 0700 :))
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 16:40
    Pewnie przesłała ale nie wygrała :]] :P
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-06-27 16:44
    nie ma mocnych to tylko kwestia czasu zeby ominac te zabezpieczenia;)ale autor i tak musial sie nad nim napracowac i nagroda mu sie nalezy..:)
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 16:45
    nagroda w postaci 22 tysiecy PLN oraz praca w telekomunikacji..
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 16:46
    aaa.. i jeszcze jedno jestem programistą i napisanie takiego antydialera to żaden problem..
    0
  • Users Avatars Mini
    tolkanka pisze: 2003-06-27 16:51
    fajnie, ze tp wreszcie cos robi dla zwyklych nieswiadomych smiertelnikow, ktorzy korzystaja z dial-upu (mimo, ze na tym straci - spadnie dzwonienie na 0-700)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-27 17:05
    IHAA!*: no to czemu nie skorzystales z okazji? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    olo pisze: 2003-06-27 17:06
    a gdzie mozna znalezc ten ogolno dostepny program zgodnie z zalozeniami konkursu
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 18:52
    msq to Kenner: Nie skorzystałem bo nie miałem czasu.. za dużo pracy.. i tak już pracuje od 06,00 do 24,00 msq to olo: będzie na dniach dostępny na stronie telekomunikacji (www.telekomunikacja.pl), radja zet (www.radiozeta.pl) oraz na wp..
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-06-27 19:08
    Ja w ostatnim czasie usunełem z mojego komputera 3 dialery. Były one na dysku c w folderze Windows.
    0
  • Users Avatars Mini
    adzik pisze: 2003-06-27 19:20
    Ci panowie są naprawdę bardzo inteligęntni i na tę nagrodę naprawdę zasłużyli. Opracowali oni całkiem niezłe programy.
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-27 19:26
    msq to maciek603: to nie trzeba chodzić na zboczone strony, wtedy nie miałbyś żadnych dialerów..
    0
  • Users Avatars Mini
    mar-dom pisze: 2003-06-27 19:45
    Moim zdaniem TP powinna pomyśleć o obniżce cen choć oczywiście taka inicjatywa też zasługuje na pochwałę!
    0
  • Users Avatars Mini
    maciass pisze: 2003-06-27 20:15
    czy nie mozna poprostu zablokowac tych numerow? jak ktos chce to niech je sobie odblokuje!
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2003-06-27 20:18
    blokada na numery 0-700 działa od dawna i można by na niej bazować ale nie chroni to przed ściągnięciem dialera który zaśmieca oprogramowanie
    0
  • Users Avatars Mini
    maciek603 pisze: 2003-06-27 20:30
    **IHAA!**: W przeciwieństwie do ciebie, ja nie nie korzystam z tych dobrodziejstw internetu.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2003-06-27 20:33
    IHAA!***: przeciez dialery nie wystepuja tylko i wylacznie na stronach porno. Moga sie sciagnac bedac na stronie np. z crackami gdzie jest reklama porno...
    0
  • Users Avatars Mini
    +artur pisze: 2003-06-27 21:33
    Macie racje że nie tylko strony porno,ale przynajmniej ktoś z tym walczy ba na pewno nie tpsa
    0
  • Users Avatars Mini
    Yeste pisze: 2003-06-27 23:19
    Nie ma to jak stale lacze! Precz z modemem!
    0
  • Users Avatars Mini
    +artur pisze: 2003-06-27 23:30
    Tu popieram :-))))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2003-06-28 00:10
    Yeste tylko nie wszystkich stac na satlke i co oni maja poczac:(...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-28 03:49
    VIP*: i co z tego. Czasem jak ktos mieszka w scislym centrum to niczego nie w stanie zalozyc (mowa oczywiscie o stalce). A neostrada niestety do najtanszych nie nalezy (aczkolwiek moim zdaniem stosunek ceny do mozliwosci jest b. dobry)
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-28 11:09
    msq to bodzio & maciek603: ha ha ha.. 1. nie korzystam z tego rodzaju dobrodziejstw internetu.. 2. jeszcze ani razu nie ściągnołem do swojego komputera dialera..
    0
  • Users Avatars Mini
    Paw. pisze: 2003-06-28 13:03
    Co nam daje Telekomuna- Kodeks etyki. Gdzie zaczyna się kasa tam kończy się etyka. Powinno się wymusić na TPSA blokowanie 0700 za darmo. A tak wogóle to wybieranie tonowe słychać w głośniku i łatwo odróżnić 02122 od 0700.... zawsze jest wtedy czas na wyciągnięcie wtyczki z gniazdka.
    0
  • Users Avatars Mini
    p_i_o_t_r pisze: 2003-06-28 13:09
    znacznie prostszym rozwiażaniem byłaby blokada (BEZPŁATNA!) połączeń wychodzących zaczynających się od 0-70. A już na pewno powinni wprowadzić jakieś limity, powiedzmy jeżeli rozmowy na 0-700 osiągnęły by już wysokość 50-100zł, system powinien automatycznie blokować takie połączenia a osoby które chcą z tego skorzystać niech w boku złożą odpowiednie oświadczenia.
    0
  • Users Avatars Mini
    p_i_o_t_r pisze: 2003-06-28 13:36
    A co do tych umów zawieranych z providerami. To efekt pewnie będzie taki jak z polskim rejestrem statków. Firmy przeniosą się gdzieś na wyspy bahama i będą miały w d.... umowy z TP, a efekt będzie taki że nie będziemy się łączyć z 0-700 tylko tylko z jakimś providerem w egzotycznym kraju, a rozmów zagraniczncyh przecież TP nie zablokuje.
    0
  • Users Avatars Mini
    Martinez pisze: 2003-06-28 15:19
    22000 za program blokujacy . Hmm w sumie tanio to sobie TPSA zalatwila jak by zamowili taki program w PROKOMIE dostali by termin 2 lata +1 rok opoznienia i 3 osoby wybudowaly by sobie za niego dom w dobrej dzielnicy warszawy ;-) a potem i tak by sie okazalo ze dostarczony program zostal zamowiony w jakiejs malej firmie za 10000 zl ;-).
    0
  • Users Avatars Mini
    Untaztood/RoZi pisze: 2003-06-28 15:41
    Nikt z osob tutaj wpisujacych sie nie korzystal z modemu... Mysle, ze dialery wychodza juz z mody.
    0
  • Users Avatars Mini
    Galaktyczny Edek pisze: 2003-06-28 16:14
    Gdy co pare miesiecy wracam do domu to korzystam z modemu. Poza tym jak jestem w drodze to korzystam z modemu, bo to czesto latwiejsze niz WLAN. Mam pytanie do wszystkich czy komus udalo sie sciagnac ze strony Netii Interlicznik? Znajoma mnie prosila, ale za chinskiego Boga sie nie daje. Siedze na stalce, klikam we wszystko (gdzie ta ikonka opisywana na stronie???). Pytam znajomych - to samo. Chyba to jest jakas sciema Netii...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-06-28 16:15
    IHAA!, artjaw - nie tylko na "zboczonych" (chociaż czy napewno zboczonych? że ktoś kogoś chce pooglądać to zboczenie? a ile razy na ulicy oglądasz innych?) moż na załapać dialera - blokowanie 0-700 to połowiczne rozwiązanie. Można bez żadnego problemu trafić na "dialera" w zwykłym programie faksującym. Jeśli ktoś nie potrafi dobrze skonfigurowac takiego programu (a większość nawet tego nie robi) bez problemu można "dodzwonić się" na 00-1-... albo gdzieś na Daleki Wschód. To też kosztuje niezłe pieniądze. Mojego znajomego córka trafiła na dialera na stronie poświęconej jakiejś grze... :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-28 18:16
    VIP*: halo!! ja doskonale sie orientuje w cenach neo+. Ale tu nie chodzi o to. Szymonowi chodzilo o to, ze nie wszystkich stac na stalke. Caly czas mowimy o tanim dostepnie do netu. Chyba nie powiesz mi, ze kazdego stac na placenie co miesiac 199zl za internet??
    0
  • Users Avatars Mini
    wolf pisze: 2003-06-28 18:48
    TP SA juz niezle zarobila na "porno-królach". Ale najbardziej zarobila na zwyklych koniobijcach. Teraz wystarczy ze zadba o swoj wizerunek i jest czysta. Jakos nie slyszalem zeby umorzyla komus rachunek na 3000zloty. A wiec panowie z usmiechem na ustach placmy rachunki i podziekujmy TP SA ze o nas zadbala.
    0
  • Users Avatars Mini
    ziarkowski pisze: 2003-06-28 20:07
    Taki dekalog to sobie fachowcy z TPSA mogą wsadzić w D... To tpsa udostępnia swoje łącza firmom . Dialer to nic innego jak przejęcie bez zgody właściciela PC do przestępczego zarobkowania. Przestępcze podkreślam ,bo gdzie znajdziecie jakieś ostrzeżenie że będziecie przekierowani na 0-700. Drugie to że i bez zgody najczęściej na pobieranie zainstaluje się sam. Dlatego pzyznać się powinno że TPSA stoi na stanowisku pasera bo pobiera pieniądze z przestępczej działalności. Prawnicy z TPSA zdają sobie sprawe z niemrawego polskiego prawa i mogą latami odwoływać się od wydania prawomocnego wyroku.A co porabiają inni Obrońcy Konsumenta nic poprostu mają ludzi w D...
    0
  • Users Avatars Mini
    marnet pisze: 2003-06-28 21:31
    Wielka dyskusja, o nic! Trzeba przetestować tą aplikację i później dyskutować. Ja na pewno zainstaluję ją na próbę, bo nie chcę, żeby coś przypadkiem zmieniło mi numer dostępowy NOMu na inny. () A tak z innej beczki... Połaczenie internetowe przez numer dostępowy NOMu jest u mnie znacznie szybsze niż "TePSAński" dostęp do sieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    fonus pisze: 2003-06-28 21:49
    Gratulacje! Teraz Tepsa powinna ten program w ramach rehabilitacji udostępniać darmowo swoim abonentom, gdyż do tej pory wielu klientów zostało skutecznie nabitych w butelkę i obskubanych za dopustem czerpiącej z tej przestępczej działalności (ale umywającej od tego ręce) spore zyski - szanownej TP.
    0
  • Users Avatars Mini
    IHAA! pisze: 2003-06-28 22:57
    msq to fonus: ten program będzie za free..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-29 01:13
    marnet*: a z jaka maksymalna predkoscia laczy ci sie modem przez NOM? ziarkowski*: ale 0700 nie ogranicza sie jedynie do dialerow. Jest tez audiotele i takie tam. I te ostatnie sa jak najbardziej legalnymi uslugami. Wiec nie mozna po prostu zwalac calej winy na Tepse, ze to przez nia tak sie dzieje. Owszem, firma winna byla o wiele wczesniej zajac sie ta sprawa (czyt. udostepinic antydialera) i w tej kwestii zachowala sie niepowaznie.
    0
  • Users Avatars Mini
    ati pisze: 2003-06-29 16:35
    Na pierwszym miejscu w tym tepsianym dekalogu powinien raczej być zapis: 1. Użyj mózgu klikaczu - to nie boli!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    nobi pisze: 2003-06-30 01:14
    Ciekawe TPSA czemu robi konkurs zamiast zrobic porzadek z providerami 0700 ??? Pewnie dlatego ze to kasa ... Nasza ulubiona firma telekomunikacyjna powinna rowniez umozliwic bezplatne blokowanie 0700. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-30 03:48
    darth_vader*: ale wszyscy wiemy, ze to jest tez pokazowka ze strony tepsy :) W koncu trzeba pokazac, ze firma dba o klienta. Troche wszystko to za pozno sie stalo, ale lepiej pozno niz wcale ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Zirtha pisze: 2003-06-30 10:49
    Jesli chodzi o usuwanie dialerow - to wlasnie za to trzeba by kastrowac ich autorow - bo zwykly uzytkownik nie ma szans by usunac nawet najmniej zabezpieczony przed usunieciem dialer - mi sie to juz pare razy zdazylo - ale metoda prob i bledow nauczylem sie z nimi radzic :). Najgorsze jest tylko to ze tak na prawde placisz za wykorzystywanie twojej nieswiadomosci - a w moim starym modemie mialem wyciszony glosnik bo w nocy strasznie glosno dzwonil - dialery sux, ich autorzy tez a TP.S.A powinnna oddac pieniadze za 0-70x tym wszystkim ktorych naciagnela
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-06-30 12:21
    0-700 to szeroko rozumiane usługi audiotekstowe i audiotele. 1. Dlaczego miałyby być domylnie blokowane przez operatora. - Podpisuję umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych i oczekuję pełnego zakresu usług, a nie że coś tam jest zablokowane. Przecież można zablokoać 0-700 Szkoda że usługa nie jest bezpłatna, ale cóż warto zapłacić. Zresztą popatrzcie na usługi dodtakowe w GSM/Stacjonarce itd nic nie ma za darmo za wszystkim stoi jakaś opłata dodatkowa. Operator udostępnia jedynie dostę do sieci jak się z niego korzysta i jak się abonent zabezpieczy to jego sprawa. Jakos nikt nie narzeka na TP/innego operatora że ściągnął np wirusa. Bo kazdy inteligenty człowiek wie że nalezy używać programu antywirusowego. Tak samo trzeba się zabezpieczyć przed takim przekierowaniem. To jest problem użytkownika komputera a nie operatora telekomunikacyjnego.....
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-06-30 12:29
    problem 0-700 istnieje od dawna i oddawna jest wiele programów radzących sobie z niem. Przecież juj kilka lat temu Twórca MKSVira wypuścił programik weryfikujący każdo razowo z jakim numerem się łączymy. Pozatym na 99 procent dialery znajdują się na stronach pornograficznych i z crakami do oprogramowania gier itd. Czyli w przeważającej większości przypadków "złapaliście" dialera bo łamaliście Polskie prawo korzystając z takich stron. hehe może to kara Boska :-). Wyszedł nowy program za chwilę ktoś obejdzie jak go obejść i tak w kółko tak samo jak z wirusami. A jednak mając świadomość niebezpieczeństwa wirusów korzystamy z sieci - Więc czas najwyższy równie świadomie pilnować się przed dialerami a nie zwalać tą robotę na operatora telekomunikacyjnego. A jak ktoś nie potrafi to blokada 0700 i już choćby taka na hasło gdzie sami z domu sterujemy sobie co ma być i kiedy zablokowane - no cóż kosztuje to, ale co dzisiaj jest za darmo
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2003-06-30 12:48
    a jak by ktoś chciał dobrze poszukać to znajdzie w necie też łatwe do zrobienia we własnym zakresie zabezpieczenie sprzętowe przed próbami samowolnego łączenia się programów itd. I tekst że tepsa powinna oddać pieniądze tym wszystkim których naciągneła - hehe. Tepsa nie jest autorem żadnych dialerów. ani nie prowadzi żadnych usług typu serwisy erotyczne itd. Tepsa jedynie oferuje dostęp do sieci z pomocą 0202122. Ale inne firmy oferują dostęp do sieci za pomoca 0700xx. a że te firmy robią to w taki a nie inny sposób to niech się tym zajmuje policja, prokuratura i sądy a nie TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kenner pisze: 2003-06-30 13:20
    Maras*: dzieki za ten fachowy komentarz. Przyznaje, ze clepiej sie chyba tego ujac nie dalo. Oczywiscie, popieram cie w 100%. Aczkolwiek sadze, ze nie ma szans trafic do tych, ktorzy - niewazne co by sie dzialo - beda krytykowac tepsa i obarczak ja ofpowiedzialnoscia za wszystko :((
    0
  • Users Avatars Mini
    szczeps pisze: 2003-07-03 02:08
    tylko gratulowac tym mlodym informatykom,mnie juz wkur.... te dialery ile razy przez przypadek je zainstalowalem ja mam sdi to sie niczym nie martwie ale co maja zrobic biedni uzytkownicy modemow
    0
  • Users Avatars Mini
    szczeps pisze: 2003-07-03 02:10
    tez prawda ze to tylko kwestia czasu i znowy cos wymysla by ominac te zabezpieczenia ale miejmy nadzieje ze szybko do tego nie dojdzie
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: