Siemens mobile wybudował kompletne centrum operacji sieciowych dla największego w Kenii dostawcy usług z zakresu telefonii komórkowej oraz zintegrowała nowy system zarządzania alarmami. Siemens ma ponadto zainstalować system zarządzania wydajnością oraz połączyć nowe systemy sieciowe zarówno z systemem obiegu zadań, jak i z systemem zarządzania umowami o jakości usług (service level agreement - SLA).
Posiadając nowe centrum operacji sieciowych, wyposażone w stacje robocze operatorów oraz ścianę wideo, Safaricom będzie w stanie częściej niż przedtem zapobiegać problemom sieciowym oraz prędzej usuwać awarie.
Ważnym uzupełnieniem sieci komórkowej firmy Safaricom jest nowy system alarmowy zainstalowany przez firmę Siemens. Jego instalacja stanowiła wysoce skomplikowany proces integracyjny. Ze współdzielonym systemem zarządzania alarmami musiało być zintegrowanych dziesięć funkcjonujących systemów zarządzania, w tym siedem pochodzących od różnych producentów. Jako centralną aplikację systemu zarządzania alarmami wybrano pakiet produktów Netcool firmy Micromuse, mającej certyfikat partnerski firmy Siemens. Oprogramowanie Netcool sprawdziło się znakomicie jako część oferty firmy Siemens, gdyż jest w stanie obsłużyć duże ilości alarmów, umożliwiając firmie Safaricom świadczenie usług bez opóźnień przy jednoczesnym wdrażaniu nowych usług.
Siemens odegrał rolę głównego dostawcy w trakcie budowy ogólnokrajowej sieci komórkowej firmy Safaricom. Koncern dostarczył i zainstalował, między innymi, podstawową infrastrukturę transmisyjną i przełączającą, w tym 480 stacji bazowych na obszarze całego kraju oraz 6 central, z których każda jest w stanie obsłużyć co najmniej 400 tys. abonentów.
Firma Safaricom Limited jest obecnie czołowym operatorem telefonii komórkowej w Kenii. Powstała w 1997 r. jako spółka w 100% zależna od firmy Telkom Kenya. W maju 2000 r. 40% udziałów w firmie Safaricom nabyła grupa Vodafone, przejmując odpowiedzialność za zarządzanie firmą.