Siemens Communications Mobile Devices Eastern Europe podsumował 4 lata działalności na rynku telefonów komórkowych w krajach Europy Wschodniej. Siemens Communications Mobile Devices Eastern Europe to oficjalna nazwa działającej od 2000 r. w Warszawie jednostki odpowiadającej za sprzedaż telefonów komórkowych Siemensa w wybranych krajach Europy Wschodniej. Podział kompetencji na regiony pozwala firmie Siemens koordynować działania sprzedażowe oraz marketingowe na określonych rynkach. Regionalne centrum Siemensa odpowiedzialne za Europę Wschodnią powstało w Polsce. Od początku jednostką kieruje Dietmar Lerch.
 Regionalne centrum Siemensa nadzoruje działania w zakresie sprzedaży telefonów komórkowych w takich krajach, jak: Polska, Ukraina, Litwa, Łotwa, Estonia, Białoruś, Gruzja oraz Mołdawia. Do niedawna odpowiedzialne było także za rynek rosyjski, który obecnie stanowi samodzielny region. Uzyskana w wymienionych krajach wysoka pozycja Siemensa doprowadziła w tym roku do rozszerzenia kompetencji o nowe, wymagające rynki: Turcję, Azerbejdżan, Kazachstan, Uzbekistan, Armenię, Kirgistan, Turkmenię i Tadżykistan.
 
  Największy udział w rynku telefonów komórkowych Siemens osiągnął w Polsce, na Litwie, Łotwie, Estonii, Ukrainie oraz Białorusi. 
 
 Branża telefonii komórkowej w coraz większym stopniu ma jednak charakter ponadnarodowy. Większość decyzji musi być podejmowana i koordynowana centralnie. Biuro regionalne odpowiada więc za działania operacyjne w wymienionych krajach przy jednoczesnym utrzymywaniu ogólnych standardów i wymogów Siemensa. Kompetencje obejmują m.in. koordynację w zakresie sprzedaży, marketingu, dostaw oraz serwis. Regionalna centrala wspiera oddziały krajowe (jednostki biznesowe) w rozwoju szeroko pojętej telefonii komórkowej. Nadzoruje działalność oraz przekazuje jednostkom biznesowym informacje dotyczące koniecznych decyzji ekonomicznych, dbając o prowadzenie jednolitej polityki oddziałów (jednostek biznesowych). Nadzoruje prowadzenie jednolitej i rozsądnej strategii sprzedaży oraz strategii marketingowej (kanały dystrybucji, klienci, mierniki marketingowe). 
 
 
  Podstawowe dane dot. rynku GSM w wybranych krajach Europy Wschodniej
| Azerbejdżan | Białoruś | Estonia | Kazachstan | |
| Nasycenie rynku GSM: | 14 proc. | 20 proc. | 78 proc. | 16,5 proc. | 
| Siemens - udział w rynku/ pozycja |  21 proc.  3 pozycja  |       33 proc. 1 pozycja  |       28 proc.  1 pozycja  |       14 proc. 3 pozycja  |    
| Liczba operatorów GSM | 2 | 3 | 2 | 3 | 
| Źródło | Dane własne | Dane własne | GFK | Dane własne | 
| Łotwa | Litwa | Polska | Turcja | Ukraina | |
| Nasycenie rynku GSM: | 60 proc. | 18 proc. | 55 proc. | 40 proc. | 30 proc. | 
| Siemens - udział w rynku/ pozycja |  33 proc. 2 pozycja  |       30 proc. 2 pozycja  |       22 proc. 2 pozycja  |       20 proc. 2 pozycja  |       23 proc. 3 pozycja  |    
| Liczba operatorów GSM | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 
| Źródło | GFK | GFK | GFK | Dane własne | Dane własne |