5 maja ruszyła nowa kampania Simplusa „Pierwsza komórka”, którą przygotowała agencja reklamowa Euro RSCG New Europe. Planowaniem mediów zajął się Media Planning Group, a ich zakupem Universal McCann. W kampanii wykorzystano: telewizję ogólnopolską, radio ogólnopolskie, stacje lokalne, plakaty w Urzędach Pocztowych, materiały POS.
Kampania skierowana do rodziców i bliskich, którzy zastanawiają się nad wyborem najlepszego prezentu dla dziecka. Czas trwania kampanii pokrywa się z okresem przystępowania dzieci do Pierwszej Komunii, dlatego Simplus postanowił podpowiedzieć rodzicom, że telefon komórkowy może być atrakcyjnym prezentem dla ich pociech. Hasło kampanii brzmi: „Simplus. Prezent na każdą okazję. Bez okazji też.”
Motywem przewodnim w komunikacji jest dzień Pierwszej Komunii. W roli głównej występują dzieci, ustawiane przez fotografa do wspólnego zdjęcia po zakończeniu ceremonii komunii. Niestety, fotograf nie może zrobić zdjęcia, ponieważ co kilka chwil ktoś wchodzi mu w kadr, np. mama poprawiająca włosy swojej córeczce, czy tata, pieczołowicie ustawiający właściwą pozycję muszki pod szyją syna. Gdy już wydaje się, że wszystko jest w idealnym porządku i wystarczy tylko nacisnąć migawkę, nagle rozlega się dźwięk telefonu komórkowego.
Kreacja: Jacek Maciejewski - Dyrektor Kreatywny Mariusz Bruchacki – Creative Group Head Katarzyna Byzia – Copywriter Bartek Czober – Art Director Sebastian Zyśk – Art Director
Przedstawiciele klienta: Rafał Żyznowski – Kierownik ds. Reklamy Krzysztof Piotrowski – młodszy specjalista ds. produktu
Przedstawiciele agencji: Tomasz Broda – Account Director Andrzej Minkiewicz – Account Manager Krzysztof Piasecki – Account Executive