UKE przygotowało raport dotyczący pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich (ADR) w 2019 r.
Problemy z zawarciem, zmianą warunków umowy i opłaty za usługi realizowane w roamingu – to wybrane zagadnienia, z jakimi wnioskodawcy zwracali się w 2019 roku do UKE w ramach pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich w zakresie usług telekomunikacyjnych.
Postępowania takie mają na celu polubowne rozwiązanie sporów między wnioskodawcą a przedsiębiorcą i opierają się na dobrej woli i chęci porozumienia stron. Zapraszamy do zapoznania się ze sprawozdaniem dostępnym w załączonym materiale.
UKE w polubownym rozwiązywaniu sporów (ADR) odzyskało w ubiegłym roku dla konsumentów ponad 400 tys. zł. W całym 2019 roku wpłynęło do urzędu ponad tysiąc wniosków o wszczęcie takiego postępowania w zakresie usług telekomunikacyjnych.