Robot-asystent będzie torował drogę na środek przejścia dla pieszych, po czym wyświetli zielone światło oznaczające, że przechodnie mogą przejść. Łazik stale monitoruje otoczenie, więc wykrywa zbliżające się auta. Dzięki czujnikom umieszczonym na wysokości co najmniej dwóch metrów, może widzieć ponad linią zaparkowanych samochodów - wychodzi więc na drogę tylko wtedy, gdy jest to bezpieczne.
Asystent wyświetla również ostrzeżenia w postaci znaku stop dla aut. Wysyła także ostrzeżenie dla kierowcy do systemu Infotainment, które pojawia się w formie animacji na wyświetlaczu. W późniejszych wersjach rozwojowych robot ma emitować również sygnały dźwiękowe.
W systemie pojawia się ostrzeżenie, że przed nami jest przejście dla pieszych, na którym coś się dzieje. Gdy wszyscy przejdą przez jezdnię, robot wraca do krawężnika. Następnie ostrzeżenie na desce rozdzielczej znika i kierowca może jechać dalej.
Kolejnym elementem projektu, opracowanym przez markę Škoda, jest przedni grill z funkcją sygnalizacji, która pozwala na komunikację z otoczeniem. Osłona chłodnicy ma wbudowane paski LED, pozwalające na wyświetlanie piktogramów, a nawet całych animacji, które ostrzegają wyraźnie nawet z daleka.
Pojazd zbliża się do przejścia i z odpowiednim wyprzedzeniem daje pieszym znać, że ich zauważył. Kierowca zatrzymuje auto i wyświetla np. zielone strzałki informujące o tym, że piesi mogą przejść. Gdy samochód ma zamiar ruszyć, wyświetla sygnał „Stop, nie zbliżaj się do przejścia”. W przypadku gdy auto nie może się zatrzymać - wtedy musi zakomunikować: „Uwaga, nie mogę się zatrzymać, nie wchodź na przejście”.
Testowane symbole to zielone strzałki i postać człowieka, trójkąt ostrzegawczy czy czerwony trójkąt z krzyżykiem, bo są one zrozumiałe dla wszystkich. W przyszłości mogłyby pojawić się także elementy statyczne, np. sygnalizacja świetlna śledząca, gdzie w okolicy znajdują się piesi oraz czy zbliżają się do przejścia lub już na nim są, a następnie wysyłająca te informacje do nadjeżdżających aut.
Eksperci Škody i Czeskiego Uniwersytetu Technicznego przetestowali również komunikację robota z autami. W Mediolanie i Modenie testy odbyły się w pobliżu szkół, natomiast w Lublanie skupiono się na seniorach.