61 % użytkowników komórek jest świadomych usług związanych z trzecią generacją, ale tylko 29 % zamierza skorzystać z nowej technologii. Takie wyniki pochodzą z najnowszego badania Mobinet A.T. Kearney i Cambridge University Business School. Badanie było przeprowadzone na grupie 6 tys. osób w 15 krajach.
L. C. Mitchell z A.T. Kearney mówi: "Użytkownicy komórek chcą najpierw spróbować nowych możliwości i szybszego dostępu do Internetu zanim kupią nowe terminale. Ponad 70% badanych nie skorzystało z Internetu poprzez swoją obecną komórkę, bo nie rozumieli zasad opłat, a oferowana treść nie była wystarczająco interesująca. Nie ma więc szans, że da się ich zmusić do "przesiadki" na 3G."
Inna sytuacja jest w Japonii, gdzie aż 82 % osób posiadających telefony korzysta z mobilnego Internetu. Obserwacja tego rynku ukazuje duży potencjał nowych rozwiązań, które będą atrakcyjne dla odbiorców, a nie tylko będą zaspakajały ambicje ich twórców. Według A.T. Kearney należy zmienić wcześniejszą strategię tłumaczenia odbiorcom, że nie ma odwrotu od 3G, i każdy będzie musiał sobie kupić nowy terminal. Strach przez nowymi technologiami jest zbyt duży, i do 3G należy namawiać oferując dobrej jakości usługi i treść we właściwej cenie.
Dla ponad 1/3 badanych (36%) koszt nowych usług może być dużą barierą przez przejściem do 3G. Inne 36% respondentów nie rozumie tego co nowa technologia może im zaoferować. Również w grupie, która obecnie korzysta z dostępu do Internetu w technologii 2.5G, nastąpił 80 procentowy wzrost liczby użytkowników, którzy sądzą, że barierą przed częstszym korzystaniem z mobilnego Internetu jest bariera cenowa.
Znacznie wzrósł też odsetek osób nie korzystających z Internetu w komórkach ze względu na jego wolne działanie (aż o 66% wobec wyników badania ze stycznia).
Respondenci, gdy mieli do wyboru trzy najważniejsze zalety jakie niesie ze sobą technologia 3G, najczęściej wybierali szybszy dostep do Internetu (45%), odbieranie i wysyłanie zdjęć wybrało 34%, a dla 21 % najbardziej atrakcyjną usługą 3G będzie możliwość ściągania muzyki.
Badanie Mobinet ujawniło również rosnącą rolę mobilnej reklamy. 4 na 10 badanych otrzymało tego typu reklamę na ekran swojego terminala. Niestety tylko 1 % dokonało zakupu pod wpływem reklamy, którą otrzymali.
Najnowsza edycja Mobinet została przeprowadzona w następujących krajach: Australia, Brazylia, Kanada, Chiny, Francja, Niemcy, Hong Kong, Włochy, Japonia, Korea, Singapur, Hiszpania, Szwecja, USA i Wielka Brytania.