Według najnowszych danych Canalys globalne dostawy słuchawek typu TWS (true wireless stereo) wzrosły w I kwartale 2022 r. o 17%, osiągając 68,2 mln sztuk. Apple, Samsung i Xiaomi utrzymały trzy pierwsze pozycje z poprzedniego kwartału, ale tylko Apple zwiększyło dostawy. Wśród pięciu największych dostawców TWS - Skullcandy i Edifier zwiększyli swoje udziały w rynku, podczas gdy pierwsza trójka straciła.
Dostawy rynku Apple wzrosły o 14%. Linia AirPods firmy Apple wzrosła o 3%, osiągając 19,3 mln sztuk, podczas gdy Beats by Dre, submarka Apple, zanotowała wzrost o 553%, osiągając dostawy na poziomie 2,4 mln sztuk.
Linia Galaxy Buds TWS spadła o 13%, ale dostawy JBL (należy do Samsunga przez Harman) wzrosły o 31%.
Szacunki Canalys pokazują, że średnia cena sprzedaży (ASP) pięciu największych dostawców TWS spadła do 144 USD w pierwszym kwartale 2022 r. ze 153 USD w pierwszym kwartale 2021 r. Jest to efekt wzrostu sprzedaży takich marek jak Skullcandy, Edifier i JBL. Rośnie segment o wartości 50 USD, przyczyniający się do spadku ASP.
Vendor |
Q1 2022 |
Q1 2022 |
Q1 2021 |
Q1 2021 |
Annual |
Apple |
21.7 |
31.8% |
19.1 |
32.6% |
+14% |
Samsung |
6.5 |
9.5% |
6.7 |
11.5% |
-4% |
Xiaomi |
4.9 |
7.3% |
5.9 |
10.0% |
-16% |
Skullcandy |
3.3 |
4.8% |
2.1 |
3.6% |
+53% |
Edifier |
2.3 |
3.4% |
1.9 |
3.2% |
+24% |
Others |
29.6 |
43.3% |
22.8 |
39.0% |
+29% |
Total |
68.2 |
100.0% |
58.5 |
100.0% |
+17% |