Mocno rośnie sprzedaż słuchawek TWS - najmocniejsze marki bez zmian

Newsy
Opinie: 0
Mocno rośnie sprzedaż słuchawek TWS - najmocniejsze marki bez zmian

Według najnowszych danych Canalys globalne dostawy słuchawek typu TWS (true wireless stereo) wzrosły w I kwartale 2022 r. o 17%, osiągając 68,2 mln sztuk. Apple, Samsung i Xiaomi utrzymały trzy pierwsze pozycje z poprzedniego kwartału, ale tylko Apple zwiększyło dostawy. Wśród pięciu największych dostawców TWS - Skullcandy i Edifier zwiększyli swoje udziały w rynku, podczas gdy pierwsza trójka straciła.

Dostawy rynku Apple wzrosły o 14%. Linia AirPods firmy Apple wzrosła o 3%, osiągając 19,3 mln sztuk, podczas gdy Beats by Dre, submarka Apple, zanotowała wzrost o 553%, osiągając dostawy na poziomie 2,4 mln sztuk.

Linia Galaxy Buds TWS spadła o 13%, ale dostawy JBL (należy do Samsunga przez Harman) wzrosły o 31%.

Szacunki Canalys pokazują, że średnia cena sprzedaży (ASP) pięciu największych dostawców TWS spadła do 144 USD w pierwszym kwartale 2022 r. ze 153 USD w pierwszym kwartale 2021 r. Jest to efekt wzrostu sprzedaży takich marek jak Skullcandy, Edifier i JBL. Rośnie segment o wartości 50 USD, przyczyniający się do spadku ASP.

Vendor

Q1 2022
shipments
(million)

Q1 2022
market
share

Q1 2021
shipments
(million)

Q1 2021
market
share

Annual
growth

Apple

21.7

31.8%

19.1

32.6%

+14%

Samsung

6.5

9.5%

6.7

11.5%

-4%

Xiaomi

4.9

7.3%

5.9

10.0%

-16%

Skullcandy

3.3

4.8%

2.1

3.6%

+53%

Edifier

2.3

3.4%

1.9

3.2%

+24%

Others

29.6

43.3%

22.8

39.0%

+29%

Total 

68.2

100.0%

58.5

100.0%

+17%

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: