To dane firmy analitycznej IDC. Firma ta nie podaje realnej sprzedaży do klientów końcowych – takimi danymi dysponuje w Polsce firma GFK.
W II kwartale br. w Polsce do Huawei należało niecałe 25 proc. rynku smartfonów, czyli o 11 pkt proc. mniej niż kwartał wcześniej.
Udział Samsunga w dostawach wzrósł do prawie 42 proc.
Apple w minionym kwartale spadł w Polsce na czwarte miejsce, ustępując miejsca Xiaomi.
W drugim kwartale najlepiej sprzedającymi się urządzeniami Xiaomi były Mi 9 oraz Redmi Note 7 – mówi Marcin Szczepankowski, GTM Manager Xiaomi Polska.
Oppo sprzedaje w Polsce tylko co setny smartfon.
Polski rynek stał się rynkiem dojrzałym, stąd wzrosty sprzedaży smartfonów rok do roku są już niewielkie. Rosną za to oczekiwania klientów a w ślad za nimi wielkość ekranów i pojemność wbudowanej pamięci – w drugim kwartale 2019 roku już ponad 58% urządzeń sprzedanych w Polsce posiadało ekran o przekątnej co najmniej 6 cali, a 21% wyposażonych było w co najmniej 128GB pamięci. – zwraca uwagę Marek Kujda, analityk IDC.