Udział smartfonów premium (hurtowa ASP ≥ 600 USD) wzrósł w 2024 r. do 25% całego globalnego rynku smartfonów z 15% w 2020 r.
Tak przynajmniej wynika z raportu Global Handset Model Sales Tracker firmy Counterpoint Research.
Apple był liderem w segmencie cenowym premium z 67% udziałem w sprzedaży, a za nim uplasował się Samsung z 18% udziałem.
W segmencie premium udział modeli Ultra-Premium (hurtowa ASP ≥ 1000 USD) osiągnął rekordowy poziom 40%.
Stany Zjednoczone pozostają największym dostawcą z 25% udziałem w rynku, podczas gdy Chiny plasują się tuż za nimi z 24% udziałem.
Liczba smartfonów premium rośnie, ponieważ producenci OEM koncentrują się na przychodach, a nie na ilości.
Segment cenowy premium wzrósł o 8% rok do roku w 2024 r., przewyższając ogólny wzrost rynku smartfonów o 5%.