Według nieoficjalnych danych, w 2015 r. kolejność producentów telefonów komórkowych na polskim rynku będzie przedstawiać się następująco: Samsung, Microsoft, LG i Sony. Taka będzie kolejność pod względem ilości sprzedanych urządzeń. Przy analizie wartościowej Sony najprawdopodobniej wyprzedzi LG. W przypadku LG tegorocznymi hitami są LG Spirit, LG Leon oraz G4s.
O 4 miejsce "ilościowe" walczy także w Polsce Huawei. Procent sprzedaje ogromne ilości modelu P8 Lite i innych tańszych smartfonów ze swojego porfolio i może się okazać, że pod koniec roku ustalona kolejność graczy ulegnie jeszcze rzutem na taśmę zmianie i Huawei wyprzedzi ilościowo Sony. Huawei chce w tym roku sprzedać 1 mln smartfonów. Takie dane zostały ujawnione oficjalnie na premierze zegarka Huawei Watch.
Pod koniec października Huawei w swoim oficjalnym komunikacie prasowym napisał: "Według raportu GFK z września Huawei miał 7,7 proc. udziału w polskim rynku (ilościowo). W porównaniu do wyników z ubiegłego roku, daje to ponad siedmiokrotny wzrost. Również pod względem wartości sprzedaży firma ma znaczący sukces, osiągając 7,3 proc. udziału."