Counterpoint podał, że dostawy smartfonów w Chinach w czwartym kwartale 2021 r. spadły o 11% r/r. HONOR zajął drugie miejsce po raz pierwszy od momentu, gdy stał się samodzielną firmą. Honor utrzymywał dużą dynamikę także na początku 2022 r. z rekordowo wysokim tygodniowym udziałem w sprzedaży na poziomie 17%.
HONOR 50 utrzymał pierwsze miejsce w przedziale cenowym od 200 do 599 USD przez pięć miesięcy po wprowadzeniu na rynek.
W 2022 r. HONOR ma utrzymać tempo wzrostu dzięki nowym produktom, takim jak HONOR 60 i Magic V.
Apple to nowy chiński lider, a ponad jedna piąta wszystkich sprzedanych smartfonów to iPhony.
Dostawy vivo spadły o 13,8% r/r w IV kwartale 2021 r., przy udziale w rynku na poziomie 16,5%. Xiaomi spadło na piątą pozycję, podtrzymując trend spadkowy. OPPO awansowało na trzecie miejsce przez połączenie z marką OnePlus.
Bitwa w segmencie premium nie będzie ograniczona do rynku chińskiego. HONOR, OPPO, Xiaomi i vivo wprowadzą swoje produkty premium globalnie – na początku zapewne do Europy.