Według najnowszych szacunków Canalys globalna sprzedaż smart urządzeń noszonych na ręku wzrosła w II kwartale 2022 r. o 2,0% i wyniosła 41,7 mln sztuk, co oznacza powrót do wzrostu po spadku o 3,7% w I kwartale. Podstawowe zegarki i smartwatche urosły odpowiednio o 46,6% i 9,3%. Opaski odnotowały w tym okresie spadek o 35,5%. Indie pozostały na trzecim miejscu za Chinami i Stanami Zjednoczonymi pod względem ogólnej liczby dostaw - ich udział po raz pierwszy osiągnął 15%.
Boom na podstawowe zegarki napędzał wzrost w Indiach, a kategoria ta stanowiła 91% wszystkich dostaw, co czyni Indie największym rynkiem podstawowych zegarków na świecie z 5,7 milionami wysłanych sztuk, wyprzedzając Chiny. „Lokalni liderzy, tacy jak Noise, Fire-Bolt i boAt, znaleźli pomysł, aby szybko osiągnąć kwartalny poziom dostaw przekraczający milion sztuk”, powiedział Ashweej Aithal, analityk Canalys. Noise był liderem w Indiach z 29% udziałem, tuż za nim uplasowały się Fire-Bolt i BOAT z odpowiednio 25% i 20% udziałem w rynku.
Vendor |
Q2 2022 shipments (million) |
Q2 2022 |
Q2 2021 |
Q2 2021 |
Annual |
Apple |
8.4 |
26.4% |
7.9 |
31.1% |
+6% |
Samsung |
2.8 |
8.9% |
1.8 |
7.0% |
+58% |
Huawei |
2.6 |
8.3% |
2.3 |
9.0% |
+14% |
Noise |
1.8 |
5.8% |
0.4 |
1.5% |
+382% |
Garmin |
1.7 |
5.5% |
1.9 |
7.6% |
-11% |
Others |
14.3 |
45.3% |
11.1 |
43.8% |
+29% |
Total |
31.7 |
100.0% |
25.4 |
100.0% |
+25% |