Apple nadal deklasuje konkurencję w zegarkach - numerem dwa jest Samsung

Newsy
Opinie: 0
Smart and basic watches drive a return to wearable band market growth in Q2 2022

Według najnowszych szacunków Canalys globalna sprzedaż smart urządzeń noszonych na ręku wzrosła w II kwartale 2022 r. o 2,0%  i wyniosła 41,7 mln sztuk, co oznacza powrót do wzrostu po spadku o 3,7% w I kwartale. Podstawowe zegarki i smartwatche urosły odpowiednio o 46,6% i 9,3%. Opaski odnotowały w tym okresie spadek o 35,5%. Indie pozostały na trzecim miejscu za Chinami i Stanami Zjednoczonymi pod względem ogólnej liczby dostaw - ich udział po raz pierwszy osiągnął 15%.

Boom na podstawowe zegarki napędzał wzrost w Indiach, a kategoria ta stanowiła 91% wszystkich dostaw, co czyni Indie największym rynkiem podstawowych zegarków na świecie z 5,7 milionami wysłanych sztuk, wyprzedzając Chiny. „Lokalni liderzy, tacy jak Noise, Fire-Bolt i boAt, znaleźli pomysł, aby szybko osiągnąć kwartalny poziom dostaw przekraczający milion sztuk”, powiedział Ashweej Aithal, analityk Canalys. Noise był liderem w Indiach z 29% udziałem, tuż za nim uplasowały się Fire-Bolt i BOAT z odpowiednio 25% i 20% udziałem w rynku.

Apple nadal dominuje na światowym rynku zegarków na rękę z 26% udziałem w rynku. Samsung wyprzedził Huawei z solidnym wzrostem na poziomie 58%, dostarczając 2,8 miliona smartwatchy.

Vendor 

Q2 2022 shipments (million)

Q2 2022
 market
share

Q2 2021
shipments (million)

Q2 2021
market
share

Annual 
growth 

Apple  

8.4 

26.4% 

7.9 

31.1% 

+6% 

Samsung 

2.8 

8.9% 

1.8 

7.0% 

+58% 

Huawei 

2.6 

8.3% 

2.3 

9.0% 

+14% 

Noise 

1.8 

5.8% 

0.4 

1.5% 

+382% 

Garmin 

1.7 

5.5% 

1.9 

7.6% 

-11% 

Others 

14.3 

45.3% 

11.1 

43.8% 

 +29%  

Total  

31.7 

100.0% 

25.4 

100.0% 

+25%  

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: