Counterpoint podał, że w II kw. 2018 r. światowy rynek inteligentnych zegarków urósł o 37% w porównaniu rok do roku.
Najczęściej kupowanym smartwatchem w tym okresie był Apple Watch Series 1.
Apple dominuje na tym rynku z udziałem 41%.
90% sprzedawanych obecnie zegarków nie ma modułu sieci komórkowej. Według analityków nadal największym problemem tych zegarków jest nadal czas działania na baterii. Rozwiązaniem będą moduły eSIm, które pozwolą na instalacje większych baterii. Dodatkowo są plany wdrożenia zegarków współpracujących z sieciami Low Power Wireless Access (LPWA). Niedługo na rynku pojawią się zegarki współpracujące z technologią LTE-M.
Wśród systemów operacyjnych nadal rządzą autorskie platformy, a nie system Androidwear OS. Nie ma więc analogii do rynku smartfonów. Nadzieją Google ma być wear OS 2.0.
Sześć głównych marek ma 74% całego rynku inteligentnych zegarków. Są to Apple. Fitbit, Amazfit, Garmin, Samsung i Fossil.