Newsy
|
Recenzje
23 grudnia 2024
Strategy Analytics podało najnowsze statystyki rynku zegarków. Sprzedaż tego typu urządzeń przez rok urosła o 44% do 12.3 mln sztuk w II kw. 2019 r.
Najdroższy zegarek, jakim jest Apple Watch, ma 46% całego rynku tych urządzeń. Samsung powrócił na 2 pozycję, a Fitbit spadł na 3.
Rok wcześniej producenci dostarczyli na rynek 8.6 mln sztuk smartwatchy.
Apple sprzedał 5.7 mln zegarków, co oznacza wzrost wyższy od średniej (50%) z poziomu 3.8 mln w Q2 2018.
Samsung podwoił swoją sprzedaż – z 0.9 do 2 mln sztuk. Jego udział w rynku skoczył z 11 do 16%. Zapowiada się, że wprowadzenie na rynek modelu Galaxy Watch Active 2 może w kolejnych miesiącach jeszcze poprawić wyniki koreańskiego producenta.
Global Smartwatch Vendor Shipments (Millions of Units) | Q2 '18 | Q2 '19 |
Apple | 3.8 | 5.7 |
Samsung | 0.9 | 2.0 |
Fitbit | 1.3 | 1.2 |
Others | 2.6 | 3.4 |
Total | 8.6 | 12.3 |
Global Smartwatch Vendor Marketshare (% of Total) | Q2 '18 | Q2 '19 |
Apple | 44.4% | 46.4% |
Samsung | 10.5% | 15.9% |
Fitbit | 15.2% | 9.8% |
Others | 29.8% | 27.9% |
Total | 100.0% | 100.0% |
Total Growth YoY (%) | 55.4% | 43.6% |