Idea uruchomiła usługę SMS SOS, która pozwala nawiązać użytkownikowi POP-a kontakt nawet, gdy nie ma już na swoim koncie prepaid pieniędzy na połączenia i SMS-y. W takiej sytuacji musi on wysłać SMS pod bezpłatny numer 800, w treść wpisując numer telefonu osoby w sieci Idea, z którą chce się skontaktować - 50XXXXXXX (bez spacji np. 501234567).
Osoba, której numer wyśle użytkownik POP-a dostanie SMS o treści:
„SMS SOS: Użytkownik numeru 50... nie ma środków na swoim koncie - nie może dzwonić i SMSować. Prosi o pilny telefon na jego numer."
W każdym miesiącu kalendarzowym można skorzystać z trzech bezpłatnych SMS-ów SOS. Za każdym razem, po wysłaniu SMS-a SOS klient dostanie informację, ile takich wiadomości w danym miesiącu już wykorzystał, a ile jeszcze pozostało. Niewykorzystane SMS-y SOS nie przechodzą na kolejny miesiąc.
Usługa SMS SOS nie wymaga aktywacji.
Zasady świadczenia usługi „SMS SOS”
z dnia 26 stycznia 2004 r.
§ 1 ZASADY
1. Usługa „SMS SOS”, zwana dalej „Usługą”, skierowana jest do Użytkowników PTK Centertel Sp. z o.o. korzystających z oferty Idea POP, zwanych dalej „Użytkownikami”, których aktualny limit czasu połączeń na koncie POP nie jest wystarczający do wykonania najtańszej, według obowiązującego cennika, płatnej usługi (wysłanie SMSa lub zainicjowanie połączenia). Możliwość skorzystania z usługi SMS SOS przez Użytkowników PTK Centertel Sp. z o.o. oferty Idea POP dotyczy również tych Użytkowników, którzy znajdują się w okresie pasywnym, w którym Użytkownik może jedynie przyjmować połączenia i SMSy, a także inicjować połączenia, ale tylko i wyłącznie z numerami telefonów alarmowych i bezpłatnych.
2. Usługa „SMS SOS” polega na udostępnieniu Użytkownikowi możliwości wysłania w ciągu miesiąca kalendarzowego nie więcej niż 3 bezpłatnych SMSów, o z góry ustalonej treści (wyszczególnionej w § 2 pkt 3), z prośbą o kontakt telefoniczny od osoby odbierającej.
§ 2 URUCHOMIENIE I KORZYSTANIE Z USŁUGI
1. Aktywacja usługi „SMS SOS” następuje w sposób automatyczny w dniu wejścia w życie niniejszych Zasad dla Użytkowników, spełniających warunki korzystania z Usługi i opisanych w § 1 ptk 1 niniejszych Zasad świadczenia Usługi.
2. Wysyłanie SMSów w ramach Usługi jest możliwe tylko i wyłącznie na numery abonenckie w sieci Idea, z wyłączeniem numerów specjalnych, określonych w obowiązującym cenniku.
3. Aby skorzystać z Usługi Użytkownik wysyła SMSa o treści 50XXXXXXX (ciąg cyfr bez rozdzielających je spacji) na numer 800, gdzie podany numer 50XXXXXXX oznacza numer abonencki odbiorcy SMS SOS w sieci Idea.
4. Odbiorca otrzymuje automatycznie wygenerowanego SMSa o treści „SMS SOS: Użytkownik numeru 50X XXX XXX nie ma środków na swoim koncie – nie może dzwonić i SMSować. Prosi o pilny telefon na jego numer” gdzie 50X XXX XXX oznacza numer Użytkownika, który wysłał SMS SOS w sposób opisany w pkt 3 niniejszego paragrafu.
5. Każdorazowo po wysłaniu SMSa SOS w sposób opisany w § 2 pkt 3 Użytkownik otrzyma SMSa zwrotnego z informacją o liczbie SMSów SOS wykorzystanych w danym miesiącu kalendarzowym oraz o liczbie SMSów SOS, które pozostały mu do wykorzystania.
6. Przykładowa treść SMSa zwrotnego jakiego otrzyma nadawca w przypadku wysłania pierwszego SMSa SOS w danym miesiącu kalendarzowym brzmi „Do tej pory wykorzystałeś 1 z 3 przysługujących Ci w tym miesiącu SMSów SOS!”. W przypadku wykorzystania wszystkich 3 dostępnych w miesiącu kalendarzowym SMSów SOS Użytkownik otrzyma SMSa zwrotnego następującej treści „Wszystkie Twoje SMSy SOS z bieżącego miesiąca zostały już wykorzystane. Doładuj ponownie swoje konto by moc znowu dzwonić i SMSować!
7. Po wyczerpaniu dostępnej w danym miesiącu kalendarzowym puli 3 SMSów SOS, w przypadku podjęcia przez Użytkownika próby wysłania kolejnego SMSa w ramach Usługi w sposób opisany w § 2 pkt 3, Użytkownik otrzyma SMSa o treści „Twoje SMSy SOS z bieżącego miesiąca zostały już wykorzystane. Doładuj ponownie swoje konto by móc znowu dzwonić i SMSować!”
8. W przypadku, gdy Użytkownik posiada na koncie POP wystarczający limit czasu połączeń do skorzystania z najtańszej płatnej usługi (zainicjowania połączenia bądź wysłania SMSa) i wyśle SMSa SOS w sposób opisany w pkt 3 powyżej otrzyma SMSa o treści „Twój SMS SOS nie został wysłany gdyż środki na Twoim koncie POP umożliwiają wysłanie standardowego SMSa (koszt zgodny z wybranym planem taryfowym)”.
9. W przypadku, gdy Użytkownik wysłał SMSa SOS w sposób opisany w pkt 3 powyżej wpisując nieprawidłowy format numeru abonenckiego odbiorcy (posiada mniej lub więcej niż ustalone 9 cyfr), otrzyma SMSa o treści „Podany numer jest nieprawidłowy, sprawdź go i wprowadź ponownie”.
10. W przypadku, gdy Użytkownik wysłał SMSa SOS w sposób opisany w pkt 3 powyżej wpisując, jako numer odbiorcy, numer dostępny w sieci innej niż sieć Idea otrzyma SMSa o treści „Podany numer jest nieprawidłowy, Twoje SMSy SOS są dostępne tylko w sieci Idea”.
11. SMSy SOS niewykorzystane przez Użytkownika w danym miesiącu kalendarzowym nie są sumowane i nie przechodzą na następny miesiąc.
12. Operator zastrzega sobie możliwość bezterminowego zablokowania usługi SMS SOS w przypadku użytkowników korzystających z Usługi niezgodnie z powyższymi zasadami świadczenia Usługi ustalonymi przez operatora (np. wysyłanie innej treści niż ustalonej w niniejszym dokumencie na przypisany do Usługi numer 800 bądź przekroczenie dopuszczalnego limitu wysyłania SMSów na numer 800 ustalonego na poziomie 3 SMSów na minutę).
§ 3 OPŁATY ZA KORZYSTANIE Z USŁUGI
1. Użytkownik korzystający z Usługi nie zostanie obciążony opłatami za aktywację usługi ani wysłanie SMSów SOS
§ 4 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W zakresie nieuregulowanym niniejszym dokumentem mają zastosowanie postanowienia Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej GSM 900/1800 przez Spółkę pod firmą Polska Telefonia Komórkowa Centertel Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z dnia 28 października 2003 roku oraz obowiązującego cennika.