Sfinks Polska S.A., spółka zarządzająca siecią restauracji SPHINX we współpracy z MobiJOY! opracowała i rozpoczęła nową akcję promocyjną. Kampania pod hasłem "Imprezka w SPHINX'ie" ma na celu przedstawienie lokali SPHINX jako miejsca sprzyjającego luźnym spotkaniom młodych ludzi. Akcja, skierowana do osób w wieku 18 - 25 lat, wykorzystuje coraz bardziej popularną komunikację SMSową.
W historii SPHINX'a to pierwsza akcja wykorzystująca SMS do komunikowania się z klientami. Wszyscy biorący udziałem w promocji, którzy spełnią jej warunki, otrzymują od organizatora nagrodę gwarantowaną - gratisowy dzban piwa. Rozwiązanie kreatywne służące komunikacji z klientem zostało opracowane wewnątrz Sfinks Polska S.A., szczegółowy scenariusz oraz rozwiązania techniczne przygotowała, dostarczyła i zajmie się obsługą w pełnym zakresie agencja marketingu mobilnego MobiJOY!.
"Kampania promująca restauracje SPHINX jest kolejnym przykładem wszechstronności wykorzystania SMSu jako narzędzia w akcjach wspierających sprzedaż. Tym razem jednak wprowadziliśmy nowatorski element. Zwykła komunikacja dwustronna pomiędzy organizatorem a uczestnikiem została poszerzona o jeszcze jedno ogniwo. Są nimi znajomi i przyjaciele osoby inicjującej kontakt. W ten sposób zwiększa się liczba biorących udział w promocji i osób nagradzanych, pomimo, iż niekoniecznie musiały one mieć styczność z informacją o promocji w restauracji SPHINX." - mówi Jarosław Przybyła z MobiJOY!.
Osoba, która dowiaduje się o akcji promocyjnej powinna wysłać SMS (pod numer 7101, koszt 1,22 z VAT) o treści MIASTO.DZIEN , np. LODZ.WTOREK , czyli miasto, w którym chciałaby skorzystać z poczęstunku restauracji SPHINX oraz dzień, w którym zamierza odwiedzić restaurację wraz ze znajomymi. W SMSie zwrotnym osoba ta otrzyma unikatowy kod i dalsze instrukcje. Aby nabyć prawo do nagrody konieczne jest przekazanie wspomnianego unikatowego kodu przynajmniej dwóm swoim znajomym, którzy winni go przesłać ze swoich telefonów komórkowych poprzedzając słowem KOD, np. KOD.DT6V3S .
W momencie, gdy organizator kampanii odnotuje fakt, że przynajmniej dwie osoby przysłały poprawny kod, wszyscy uczestnicy otrzymają SMSa z gratulacjami, który będzie równoważny z zaproszeniem ich do wskazanej w SMSie restauracji. Po okazaniu telefonów komórkowych z SMSami kelnerowi, uczestnicy otrzymują dzban piwa Carlsberg, ufundowany przez firmę Carlsberg Okocim S.A.
"Naszym celem jest, aby nasze restauracje kojarzyły się z miejscem przyjaznym młodym ludziom, odpowiadającym ich preferencjom - nie tylko pod względem estetyki, ale przede wszystkim atmosfery i dostępności finansowej. Dlatego zdecydowaliśmy się na tak nietypową formę promocji, wykorzystującą najbardziej powszechną i lubianą przez młodzież formę komunikacji." - powiedział Michał Hertel ze Sfinks Polska S.A.
Kampania, która rozpoczęła się 1 marca i potrwa do końca miesiąca, objęła zasięgiem wybrane restauracje w Łodzi oraz Poznaniu. Niewykluczone, że akcja zostanie rozszerzona na inne miasta oraz przedłużona na dłuższy okres. W akcji wykorzystano ogłoszenia prasowe, plakaty, spoty reklamowe w radio oraz stojaczki na stoliki.