SMS'owy system ostrzegania przed atakami terrorystycznymi

Newsy
Żródło: The Guardian
Opinie: 40

Niemcy będą informowani o możliwym zagrożeniu zamachem lub katastofą poprzez SMS'y. W tym tygodniu rozpoczęły się testy nowego systemu. Według rzecznika ministerstwa spraw wewnętrznych SMS'y będą mogły być rozsyłane do wszystkich użytkowników komórek lub do osób znajdujących się w zagrożonym obszarze. "The personal warning system" będzie najprawdopodobniej pierwszym tego typu rozwiązaniem w Europie. System SMS ma być naziemną częścią systemu satelitarnego ostrzegania, który zaczął działać w tym tygodniu. System pozwala na przesłanie ostrzeżenia o ataku w ciągu 20 sekund od wykrycia zagożenia do centrów kryzysowych, lokalnych władz, szpitali i stacji radiowych.

Opinie:

Opinie archiwalne (40):

Komentuj

Komentarze / 40

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2001-10-21 21:40
    niezle !
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-21 21:48
    Jakos nie przemawia do mnie ten pomysł - łatwo przez taką informację wywołać panikę, która jest groźniejsza od ataku terrorystycznego. Poza tym dzięki temu rozwiązaniu terroryści będą jeszcze skuteczniej (głośniej) działać. Czasem brak informacji jest najskuteczniejszym sposobem walki z terroryzmem!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-10-21 21:48
    mcbrain: wolałbym, żeby tak nie było na całym świecie, a jedyne smsy sieciowe to byłyby te o korkach na autostradzie. Świat jest jaki jest i staje sie coraz bardziej niebezpieczny przez róznych swirów którym roi sie cos w tych ich makówkach. Nie jest to usługa z której bym sie cieszył, bo jak pewnie kazdy w was nie chciałbym byc w pobliżu eksplodujacej bomby czy innego ataku terorystycznego lub katastrofy. Tę mozliwośc nalezy traktowac jako jedna z form walki z tymi zagrozeniami.
    0
  • Users Avatars Mini
    zabu$ pisze: 2001-10-21 21:52
    Z tego calego zamieszania to tylko media maja swietna zabawe. A poza tym to sa i tacy co zbijaja na tym wszystkim kase. Ciekawe jakby zareagowala jakas osoba na sms: "do twojego biura wpadnie zaraz... boeing".
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2001-10-21 21:55
    Ciekawy pomysl wykorzystania SMA tylko zeby nie wywolal paniki!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-21 21:57
    tylko u nas nie wiem czy takowa usluga mialaby sens. niech taka Idea podpisze umowe to katastrofa. sms moglby nie dotrzec na czas z duzym pradwopodobienstwem. mam nadzieje, ze nie urazilem uzytkownikow idei. pisze tak na podstawie wlasnych doswiadczen. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-21 22:03
    a propos ceny: nikt o niej nie wspomina w tym posie. czyzby usluga byla bezplatna? gm
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2001-10-21 22:10
    Według mnie pomusł całkowicie chybiony. Poza ewidentnym wywoływaniem paniki i rozgłaszaniem działań grup terrorystycznych czemu miałby służyć??? Jakie informacje takowy SMS miałby zawierać? Meże informację o zagrożonym terenie ale czy sposoby ochrony i ucieczki z miejsca zagrożenia? Wątpię... Będzie taki SMS miał raczej formę sensacyjnej informacji. W tym miejscu możemy sobie przypomnieć jaką panikę w USA wywołała swego czasu zykła audycja radiowa ("wojna światów") - a odbiór SMSowy jest dużo bardziej masowy. Nie chcę sobie nawet wyobrazić co się będzie działa gdy o skażeniu danego terenu dostanie milion osób jednocześnie... Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2001-10-21 22:12
    Bardzo ciekawe, tylko czekać na SMS-y od samego BinLadena
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-21 22:14
    Gm, jeśli usługa byłaby płatna to byłaby to kompletna paranoja!
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2001-10-21 22:16
    a moze bedzie trzeba ykupic opcje taka np: wraz z ubezpieczeniem na zycie????? wszystko mozliwe.
    0
  • Users Avatars Mini
    Basior pisze: 2001-10-21 22:32
    calkiem przyjemne - ale czy praktyczne ?
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-10-21 22:37
    z tego postu wynika, że te smsy bedzie wysyłac słuzba ratownicza czy policja i nie ma mowy o cenie za te usługę. Bedzie to pewnie wygladało tak, ze sms dostana wszyscy abonedi gsm, niezaleznie od sieci w której maja telefon. W obrebie btsa/ów obejmującego teren zagrozenia.Bedzie to swego rodzaju ostrzeżenie o majacym nastapic zagrozeniu. Pewnie bedzie tam tez jakas informacja, gdzie uciekac i może info dla znajdujacych sie w pobliżu lekazy,policjantów i służb ratowniczych nie będacych na tzw służbie. Może byc panika jak diabli, bo bedąc np w domu towarowym w Berlinie patrzytsz a tu ludzie zaczynaja sie tratować i u ze wszystkich stron słychac bipy smsów!
    0
  • Users Avatars Mini
    fian pisze: 2001-10-21 23:28
    Jak wszystko, ma to dobre i złe strony
    0
  • Users Avatars Mini
    Redi pisze: 2001-10-21 23:33
    U mnie może nie bardzo na temat, ale każdy czekał na ten XXI w. i doczekał się. Żadnego większego postępu technicznego tylko ... zbrojny. Osobiście wolałbym, nie dostawać sms'ow z treścią, że nastąpi ewakuacja, bo mamy atak bronią biologiczną. Co to da jak u nas schrony zamienione na hurtowie, ale ... w XX w. stały się zbędne. Mamy XXI w. i ...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2001-10-21 23:36
    Zawsze istniej ryzyko paniki, lecz jest to też metoda na wcześniejsze ostrzeżenie ludności. Oczywiście nie do pomyślenia jest to, że usługa ta miałyby być płatna.
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2001-10-21 23:51
    tylko co będzie jak któremus z operatorów padnie centrum sms? /idea w wielkanoc/ ta forma podawania komunikatów bedzie pewnie jedną z wielu i całe szczęście, że w Polsce mamy trzech operatorów z których dwóch ma raczej w miarę niezawodne bramki
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-22 00:07
    Niestety, ja w dalszym Ciągu jestem sceptyczny - troszkę sie zajmowałem problematyką terroryzmu i nie wydaje mi się, by tego typu ostrzeżenie mogło pomóc. Ostrzeżenia zwykle pojawiają się bardzo późno (nawet za późno) i w takiej sytuacji nieuchronna panika tylko zwiększy straty. Natomiast jeśli czasu jest wystarczająco dużo to efektywniejsza jest akcja ewakuacyjna prowadzona przez odpowiednie służby
    0
  • Users Avatars Mini
    eljocik pisze: 2001-10-22 00:46
    Nie powinno byc takich "uslug", podobnie jak nie ma w samolotach pasazerskich spadochronow. Przyczyna jest wielkie niebezpieczenstwo, czyli wspomniana juz przez wielu z Was zwylka ludzka panika.
    0
  • Users Avatars Mini
    KorniK^_^ pisze: 2001-10-22 02:17
    hm... ostrzegaja nawet rzez SMSy! to poronione! w tv tyle gadaja o tym i trudno byloby nie wiedziec o mozliwosciach atakow terrorystycznych!
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2001-10-22 13:20
    Kroś w końcu pomyślał o biednych gsmowcach...tak powinno być już od dawno...czy potrzebny do tego był atak terrorystyczny?!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    maniak pisze: 2001-10-22 13:40
    miejmy nadzieje ze nie bedziemy musieli odbierac takich smsow i inni tez !!! ogolnie pomysl uwazam za dobry!
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2001-10-22 14:46
    Czy alarmy będą odwoływane też przez SMSy Bo jeśli tak to Trzeba bedzie kupic płytke pod Beterie reklamoweną w TV shopie bo w bunkrach może byś słaby zasięg
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2001-10-22 15:12
    Ja jednak obawiam się możliwości nadużyć... Skąd będzie pewność, że komunikat o zagrożeniu będzie pochodził od specjalistów a nie od dowcipnisiów. No i rzeczywiście: ciężko będzie w bunkrze odebrać SMSa z odwołaniem alarmu...
    0
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2001-10-22 16:36
    Popieram, popieram,popieram...... tylko kiedy to będzie w Polsce lub/i na całym świecie ?????
    0
  • Users Avatars Mini
    andriej pisze: 2001-10-22 16:49
    Ciekawe, czy jak zobaczę grzybek na horyzoncie a nie dostanę takiego smsa to mam się czuc bezpiecznie, czy nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2001-10-22 16:50
    może operatorzy w bunkrach pobudują stacje bazowe w końcu bedzie tam dużo ludzi chcących powiedzieć rodzinie że żyją i i Obciążenie staji bazowych bedzie zwiększone a poza ty zasięg
    0
  • Users Avatars Mini
    on74 pisze: 2001-10-22 17:12
    chyba ludzie w panice wyrzadza wiecej strat niz terorysci
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-22 18:03
    chyba to przemyśleli bo jak na razie to w niemczech nieżle kombinują
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2001-10-22 18:10
    Kornik: poza tym nie kazdy ma tv w samochodzie, czy w kieszeni i nie kazdy chodzi z radiem zeby sluchac wiadomosci --- bo moze jest niebezbieczenstwo!!!. A telefon ma wiekszosc ludzi. Na ulicy, w windzie, w pracy, w sklepie itd.... gdzie by sie nie bylo jak sie jest w strefie zagrozenia to dostanie sie eSeMeSka. :) !!! Jak juz ktoś wspominal sa plusy i minusy tego, ja kieruje sie bardziej w strone plusow! Czy mam racje ........ CZAS POKAZE (binLADEN nie spi) trzymajcie sie ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-22 18:14
    Moim zdaniem to raczej chwyt reklamowy by pokazać, że coś się robi, a nie realna pomoc
    0
  • Users Avatars Mini
    Mike_Ka pisze: 2001-10-22 19:20
    o jakiej cenie tu gadacie?? SMSy sieciowe są rozsyłane do pewnych grup abonentów za free przez opa!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-10-22 20:28
    ciekawe do czego jeszcze można używać GSM czekam na pomysły
    0
  • Users Avatars Mini
    xxxbit pisze: 2001-10-22 21:40
    Napewno stoja za tym wielkie pieniądze które zostaną zgarnięte przez operatorów GSM.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-10-23 03:54
    Wreszcie sms przydal sie w lepszym celu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-10-23 03:55
    U mnie za niedlugo ksiadz bedzie zapowiadal Kolede poprzez sms - he he
    0
  • Users Avatars Mini
    glaba pisze: 2001-10-23 17:12
    niezle
    0
  • Users Avatars Mini
    cieglo pisze: 2001-10-23 17:51
    ciekawe czy cos za to biora - pewnie nie ale u nas za takie cos juz pewnie sciagna kase...
    0
  • Users Avatars Mini
    voY pisze: 2001-10-24 23:37
    pomysł nie zły,ale jak byscie zareagowali w takim przypadku: siedzisz sobie w pracy pijesz kawke nagle SMS za 10 sekund bin laden wpadnie do biura??? hehe :) PANIKA!!! jak nic to jest duzy --------- minus tej usługi no i oczywiscie kasa operatorzy znowu skorzystali na czyjims nieszczęsciu,bo gdyby sie to nie stało to by było psinco nikt by na takie cos nie wpadł ZAWSZE PO FAKCIE jak juz sie cos wydazy to sie biorą do roboty!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2001-10-25 02:04
    no, no
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: