SMS'y przebojem również polskich operatorów

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 109

Klienci sieci Plus GSM wysłali w Wigilię 6,6 mln wiadomości tekstowych, zaś w ciągu dwóch dni - 31 grudnia i 1 stycznia - łącznie 8,2 mln. W grudniu klienci tej sieci wysyłali dziennie średnio 2,2-2,3 mln wiadomości. Również w Erze wzrost liczby SMS'ów był znaczny. W sieci tej wysłano po 10 mln wiadomości w Wigilię i z okazji Nowego Roku. To 2,5 raza więcej niż przed rokiem. Idea nie podaje dokładnych danych z ostatniej Wigilii i Nowego Roku. Według rzecznika Idei Jacka Kalinowskiego, w tym czasie liczba SMS'ów jest dziesięciokrotnie większa niż zwykle i przy każdej z tych okazji mogła sięgnąć 20 mln.
W sieci Plus GSM liczba wysyłanych SMS'ów rośnie o 7-8 % miesięcznie. W całym 1999 roku było to 35 mln wiadomości, w ubiegłym roku około 460 mln. W 2005 roku operator spodziewa się ich 1,2 mld. Na SMS'y w sieci Idea przypada już 5 % wszystkich dochodów firmy, wliczając obsługę reality show, np. Big Brother.

Opinie:

Opinie archiwalne (109):

Komentuj

Komentarze / 109

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-03 15:02
    W Idei chyba i tak bylo najwiecej bo tam sa najtansze sms-y! ja osobiscie dalem sobie w tym roku spokuj bo nawet nie mialem czasu zeby cos napisac, tylko odczytywalem to co dostalem!
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-03 15:04
    Wysyłam, odbieram i w sumie jestem zadowolony, że coś takiego wymyślono. Jakoś nie jestem przekonany do płatnych serwisów, bo nie widzę w nich niczego ciekawego, o by mnie interesowało, ale kto wie...
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2002-01-03 15:07
    Qba:dla mnie jest taniej zadzwonić niz bawic sie w sms...
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 15:09
    Idea nie chce podac dokladnych danych, bo 31 grudnia najnormalniej sie sypala i mozna bylo tylko dzwonic; pod tym wzgledem byla nedza... SMSy wyslane z Internetu w Wigilie dochodzily... 27 grudnia... ogarnal mnie pusty smiech, tylko za co place ten abonament?
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 15:11
    Mam telefon w Idei i co ciekawe jedyne problemy z wysłaniem smsa miałem właśnie do znajomych, którzy też mają telefon w idei
    0
  • Users Avatars Mini
    palacz pisze: 2002-01-03 15:11
    a ja tam i smsów wyslalem kilka i podzwonilem po ludkach, bylo super, plusik w tym roku ma u mnie +, zreszta tak jak i w tamtym roku
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-03 15:12
    no niezle czyli okolo 35mln smsow. kazdy dostal okolo 3 smsow. co do idei to do dnia dzisiejszego sa jajca. smsy wyslane z komorki nadal dziwnie chodza a o necie juz nie wspomne
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-03 15:14
    PROSZE PROSZE1 NAWET NIEZLE ALE I TAK CZESI SA LEPSI!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    turek pisze: 2002-01-03 15:17
    a mi sie udawalo wysylac z Idei bez najmniejszego problemu a z Ery nie moglem- rowniez zadzwonic
    0
  • Users Avatars Mini
    jaco+ pisze: 2002-01-03 15:18
    Idea szczyci się polem w polu a łączy sygnalizacyjnych ma jak na lekarstwo.:) Opóźnienia w przesyłaniu SMSów spowodowane było najzwyklejszym w świecie przeciażeniu linków sygnalizacyjnych.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-03 15:23
    Do madzera: Dla mnie tez, ale nie mialem nawet na to czasu bo w pracy mnie przytrzymali! Ja place 0,48 zl za minute wiec nie sa to kokosy!
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-03 15:24
    Panowie, jedno jest pewne: kwestie techniczne jeszcze długo będą wpływały na szybkość i jkość połączeń u naszych operatorów. Pomimo chwalenia się nowinkami technicznymi w tyle pozostaje modernizacja istniejącej infrastruktury.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 15:26
    A i tak największe jaja są z wysyłaniem smsów z netu (mówię o idei) ostatnio dostałem takiego dopiero po trzech dniach od wysłania!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    turek pisze: 2002-01-03 15:27
    z Idei wyslano okola 20 milionow SMS i dlatego byly prblemy z dojsciem wyslijcie tyle samo z plusa albo ery- dostaniecie za miesiac
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 15:32
    :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-03 15:32
    W Erze i Plusie sms-y dostarczaja listonosze, jezeli siec nie moze sobie poradzic z dostarczeniem duzej ilosci sms-ow!
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 15:35
    jokerDM: masz racje, tylko do nich jakos nie dociera, ze ludzie nie chca gonic za nowinkami, ale chca miec pewnosc polaczenia, a opy caly czas sie chwala, ze cos wprowadzaja, tylko, ze to nie chce dzialac (przyklady kazdy zna); zamiast tego chwalipiectwa pozolyliby jeszcze troszke swoich kabli i zaczeli naklaniac ludzi do rozmowy obnizajac ceny za polaczenia - ale to sa jak zwykle marzenia scietej glowy, czyli userow...
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 15:38
    Oczywiste jest że opów niedziałająca nowinka kosztuje znacznie mniej niż obniżenie kosztów rozmów:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Fuzzy pisze: 2002-01-03 15:39
    Mam phona w Ideii, w sylwestra bylem w malej miescinie i okolo magicznej godziny zaczely sie problemy z polaczeniami, ale i tak czesciej udawalo mi sie nawiazac z kims rozmowe przez telefon w przeciwienstwie do ludzi posiadajacych telefony w erze i plusie, podobnie z sms'ami nie mialem problemow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-03 15:42
    Takie zachowanie jest zalezne od bliskosci od nadajnika danego operatora i ilosci aktualnie ludzi zalogowanych do danego nadajnika! Sytuacja w calej Polsce byla wyrownana!
    0
  • Users Avatars Mini
    jaco+ pisze: 2002-01-03 15:44
    Jeżeli klienci Ideii przesyłają około 20 mln SMSów to sieć i inne urządzenia np. SMSC powinny byc tak dobrane i skonfigurowane aby taki ruch mogło przenieść. Co z tego, że SMSy są wysyłane jeżeli życzenia noworoczne przychodzą np. 03.12??? Troche klient jest nabity w ... buteleczke i to nie szampana.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-03 15:47
    Tak czy owak liczba przesłanych smsów na pewno przekroczyła oczekiwania opów
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2002-01-03 15:49
    Co rok są problemy w sylwestra, ale w tym roku to już tragedia ruch przerósł wszystkich opów, najbardziej chyba ERE (przez ponad godzine 00:04-01:15 sieć była zajęta), w PLUSie było troszke lepiej. Pamiętam jak w zeszłym roku jakiś rekordzista wysłał w jeden dzień w IDEI bodajże 1107 sms-ów
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 15:52
    tak czy owak teraz opy beda sie chwalic przez pol roku ile to oni SMSow przepuscili... niech sobie zadadza pytanie ile mogli by przepuscic, jakby mieli bardziej przepustowe sieci ;-) ciekawe, czy przedstawiciele opow od czasu do czasu zagladaja na ten portal :)
    0
  • Users Avatars Mini
    jaco+ pisze: 2002-01-03 15:52
    Ja dzwoniąc z Plusa zadnych problemów nie miałem pomiędzy 00.00 a 01.00. I to nie było jakies zadupie, miasto ponad 160 tys. Nie wspomne o SMSach, dochodziły bez problemu.
    0
  • Users Avatars Mini
    jaco+ pisze: 2002-01-03 15:54
    KMS: Ja twierdzę że tak, zaglądaja:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gulio pisze: 2002-01-03 15:54
    wyslany przezemnie SMS z plusa dotarl po 24 minutach a byl wyslany zaraz po wypiciu szampana ......o idei nie wspomne jedynie 24 godzinne opoznienie
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 16:00
    jaco+: to w takim razie inne pytanie, czy to, ze zagladaja przeklada sie na poprawe dzialania opow? Odpowiedz jest jedna: niestety nie? Dlaczego? :) Ty mi odpowiedz
    0
  • Users Avatars Mini
    AQQ pisze: 2002-01-03 16:15
    dalem zarobic erze na 80 esemesach w swieta i 60 w nowy rok
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-03 16:19
    Jednym słowem, czytając Wasze wspominki, jest nieźle :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    jaco+ pisze: 2002-01-03 16:28
    KMS: To nie jest takie proste. Na działanie, zwłaszcza operatorów ma wpływ bardzo wiele czynników. Dzisiaj, w zwiazku z kryzysem itp. rzeczami operatorzy liczą kazdy grosz. Więc zastanowia się nad wydzierżawieniem nowego łacza, postawieniem nowego urządzenia. Teraz coraz bardziej liczy sie klient, którym jest firmą, który kupi kilkadziesiąt kart i co miesiąc dostarcza odpowiedniakwote. TZW chodnik jest dobry ale tylko do statystyk, np. Era ma już 3,5 mln abonentów. To jest potrzebne tylko dla reklamy.
    0
  • Users Avatars Mini
    jaco+ pisze: 2002-01-03 16:31
    Era ma tyle BTS, ponieważ taka miała umowę z Erykiem, Idea oferuje tanie telefony i niskie opłaty bo klienci potrzebni sa do statystyk, Plus nastawia się na firmy ale też ostatnio chodnik jest u nich na oku. To jest smutne ale takze my ulegamy magiom cyfr a takie rzaczy jak jakosć usług, oferowane rozwiazania techniczne są na uboczu i jakoś ich nie dostrzegamy.
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 16:38
    jaco+: bardzo zdaje sobie z tego sprawe; dlatego smiesza mnie wypowiedzi typu "w grudniu zyskalismy 250tys nowych uzytkownikow", bardziej interesowalby mnie news w stylu "polozylismy iles tam kabli pomiedzy miastami, zeby nie dzierzawic lacz od TPSA"; Zauwaz jeszcze jedna rzecz, jesli rozmowy beda tajsze nawet o kilka groszy, to ludzie zaczynaja wiecej dzwonic, bo jest taniej - zreszta mnie bardziej sie oplaca zadzwonic, niz wysylac SMSy (nawet w starej Optimie 60). A skoro ludzie wiecej dzwonia, to dochod jest wiekszy - proste? A pakowanie piniedzy w technologie, ktore na rynku beda malo wykorzystywane, albo beda wykorzystywane np za 6-12 mcy jest po prostu wyrzucaniem pieniedzy w bloto. Naturalnie swoje robi marketing, ale to jest hurapatriotyzm - to jest bez sensu...
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 16:45
    jaco+: masz racje, ale Idea idzie calkiem niezle na POPie, natomiast jakbys chcial tansze rozmowy, to jest tylko Meritum (tutaj musisz miec regon, czyli swoja firme), w Plusie pod tym wzgledem jest lepiej, bo wybierasz taryfe czesto i jest ci wszystko jedno - Era jest taka sama jak Idea. Gorzej jest, jesli zalezy ci na zatrzymaniu starego numeru - ja mialem taki klopot w pazdzierniku - w koncu zostalem w starej Optimie, bo informowanie ponad setki ludzi, ze zmienil mi sie numer jest idiotyczne
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 16:48
    jaco+: a rozwiazania techniczne mnie bardziej interesuja, poniewaz one obnizaja koszty - tylko tych rozwiazan za bardzo nie ma - tutaj wszystko JEST (a nie zdaje sie byc) postawione na glowie; jestem klientem, ktory rozmawia przez telefon, a nie dresem ktory sie nim chwali i co? I jestem w mniejszosci, poniewaz firmom bardziej zalezy na pozyskaniu nowych ludzi - nie wiedziec czemu nie sa wazni dla nich ci, ktorzy przynosza im dochod.
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2002-01-03 16:50
    oooooo dozooo smsow !!! era wyslala najwiecej ?!!! potem plus a najmniej idea ?!!
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-01-03 16:51
    moje smsy wyslane z bramki idei doszly prawie wszystkie z wyjatkiem jednego! poczekamy zobaczymy. a za rok znowu bedzie to samo ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2002-01-03 16:52
    tylko ze ciezko bylo w te dni cos wyslac i gdziez zadzwonic :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-03 17:01
    Ciekawe jak liczą sms-y wysłane z bramki operayora
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-03 17:03
    jaco+: masz maila; dostepny bede dopiero jutro; cu
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-03 17:08
    Tym bardziej że Idea w związku ze zmianami na stronach www miała bardzo dużo problemów z e-mailami rzadko,który przychodzil.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-03 17:08
    ja osobiscie spedzilem 2 godziny przy kompie i wysylalem sms-y z zyczeniami ile ich poszlo nie wiem ale cala ksiazka telefonu poszla, tyle ze na mnie akorat nic nie zarobili
    0
  • Users Avatars Mini
    kmnsk pisze: 2002-01-03 17:27
    Noi prosze POLacy tez potrafia wysylac SMSy, ale wiekszy problem mamy z ich policzeniem :) Przypuszczam ze za rok liczba ta moze byc dwa razy wieksza, jesl miesiecznie ich ilosc zwiekasza sie 8 %, daje nam to gruba ponad 100% za rok. KMNSK
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-03 17:31
    wogóle to po zmianach na bramce idei wyskakują błędy nie wiem czy tylko u mnie i dużo sms-ów nie dochodzi,czy jest może jakiś sondaż ile sms-ów lub e-maili wychodzi z bramek operatorów i jak to się ma do kosztów czy operatorzy mają jakieś profity z tego?
    0
  • Users Avatars Mini
    Macklin pisze: 2002-01-03 17:34
    To, że erowcy wysłali najwięcej sms-ów to jest jasne, bo przecież ich (nas?) jest najwięcej. Ale z drugiej strony nie wiadomo do kogo... czy do ery, idei czy plusa. To nie jest napisane.
    0
  • Users Avatars Mini
    Domely pisze: 2002-01-03 17:34
    Ciekawe kiedy te pieprzone smsy stanieją!???
    0
  • Users Avatars Mini
    malisz pisze: 2002-01-03 17:39
    Hmm nawet 20mln ? no to ladnie
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2002-01-03 17:40
    W Erze na dniach ewentualnie tygodniach powinny zostać zmienione cenniki!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    turek pisze: 2002-01-03 17:43
    najwiecej SMS wyslala IDEA
    0
  • Users Avatars Mini
    voY pisze: 2002-01-03 18:11
    ja nie wiekszych problemow z wysylaniem smsow, tylko z polaczeniami byly male jajca (idea) ale i tak jestem zadowolony bo to bylo tylko chwilowe przynajmniej u mnie! vooyy
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-03 18:21
    w erze na dniach zmiana cennika napewno sms a moze i reszta....
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-03 18:33
    W sumie najważniejsze, że się dobrze bawiliśmy w Sylwestra :-)))))
    0
  • Users Avatars Mini
    sabbath pisze: 2002-01-03 18:51
    tucoss i hubi: Skad macie info o zmianie cennika i na ile jest to informacja wiarygodna? Moze znacie jakies szczegoly? Dla wszystkich beda zmiany czy tylko dla tych co maja nowy abonament?
    0
  • Users Avatars Mini
    paf pisze: 2002-01-03 18:53
    w szczecinie z idea nie bylo najmniejszych problemow,smsy dochodzily prawie natychmiast,dodzwonic tez sie mozna bylo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2002-01-03 18:57
    W Gdańsku z moja jednosystemową maszyną było cieżko z SMSami - wyszedł mneij więcej jeden na trzy (Plus). Natomiast wszystkim którzy piszą o tym ze opy mogliby więcej zarobic, odpowiadam: z ekonomicznego punktu widzenia nie jest opłacalna budowa infrastuktury która obsłuży 5-6 krotne większe niz średnie obciażenie, które trwa 2-3 godziny w roku. Przez pozostałe 364 dni obciażenie siegałoby w porywach 20 %.
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-03 19:01
    Polacy nie gorsi i też SMS'y wysyłają. To sie chwali :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Zeeke pisze: 2002-01-03 19:14
    Michał: U mnie nawet na dwusystemowym w okolicy północy nic nie przeszło... Z infrastrukturą racja, jest niewykorzystana... poza szałem świąteczno-noworocznym i Big-Burdelowym :)
    0
  • Users Avatars Mini
    ancilla pisze: 2002-01-03 19:18
    Czy ktos zna nr tel do Leppera zapomnialem uu zlozyc zyczen.......................
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-03 19:36
    sabbath mysle ze tylko dla nowego abonentu, a skad bo o tym sie cicho mowi w samej erze, zobaczymy jak wejdzie nowa promocja w przyszlym tygodniu moze wtedy. Pracownicy PTC nie zaprzeczaja.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-03 20:02
    jak cos tylko sie dowiem zaraz uprzejmie doniose pozdrawiam Hubi
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-03 20:13
    duzo tych smsow oj duzo. ale napewno poszlo wiecej z netu ;) roody.
    0
  • Users Avatars Mini
    kunio pisze: 2002-01-03 20:14
    na taki okres polskie opy moglby przynajmniej obnizyc ceny sms-ow nie mowiac juz o darmowych (jak to bylo na zachodzie). ale nieeeee, oni musza sie nachapac ile wlezie! a zeby sie tak udławili tymi sms-ami na nastepne swieta! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bobopik pisze: 2002-01-03 20:22
    nie dziwi mnie ten fakt tak bardzo bo sam wyslalem chyba ze 30 w sylwestrowa noc - kolo 1 i nie mialem zadnych problemow z wysylaniem ani dzwonieniem. tel mam w erze i sie z tego ciesze.
    0
  • Users Avatars Mini
    mores pisze: 2002-01-03 20:32
    u mnie idea u polnocy tez siadla. a smsow nie wysylalem... nie chcialo mi sie zyczen ukladac :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mores pisze: 2002-01-03 20:42
    do luk23: tak, do dzisiaj sa straszne opoznienia, smsy z netu przychodza do mnie najczesciej w nocy :)
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-03 20:46
    Kazda siec nie wytrzyma takiego przeladowania sieci.... W niecie ludzie sobie nie zdaja sprawy z przeciazania serwerow pocztowych wysylajac spam'y na lisy dyskuzyjne oraz forwardujac do wszystkich znajomych otrzerzenie o nie istniejacy wirusie. A dlaczego SMSy sa popularne? Bo sa tansze, lub nawet za free!
    0
  • Users Avatars Mini
    mores pisze: 2002-01-03 20:49
    dla mnie smsy wciaz sa za drogie... rozmowy zreszta tez :)
    0
  • Users Avatars Mini
    malisz pisze: 2002-01-03 20:50
    Hmm 40 gr w idei za smsa to darmo tez nie jest!
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-03 20:54
    ale z czegos operator zyc musi...
    0
  • Users Avatars Mini
    mores pisze: 2002-01-03 20:58
    40 gr sms kosztuje w popie, w optimie sms jest za 29 gr!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-03 21:01
    29gr w pakiecie mniej a korzystając zProfitu jeszcze taniej
    0
  • Users Avatars Mini
    mores pisze: 2002-01-03 21:07
    wniosek: w idei najtaniej :), sam jestem uzytkownikiem popa, 40 gr to tanio w porownaniu do innych sieci (vide era) choc dla mnie i tak za drogo :)
    0
  • Users Avatars Mini
    scp pisze: 2002-01-03 21:41
    Czy wiecie moze kiedy w promo IDEI ma byc N6210? /za np. 49zl netto./ Szczesliwego Nowego Roku! scp
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek urwisek pisze: 2002-01-03 22:09
    mores: nie wyciagaj pochopnych wnioskow. w Plusie smsy sa za 25gr + pula darmowych smsow
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymonidius pisze: 2002-01-03 22:13
    Ja wysłałem z kompa (wolę stukać w dużą klawiaturkę) i wszystkie doszły w porę do każdej z sieci, mimo że wysyłałem w Wigilię i Sylwestra wieczorem. Sam też otrzymałem sporo i wszystkie o podobnej porze. Mam abonament w Idei i nie narzekam. SMS'y to jedna z lepszych rzeczy w komórkach. Ciężko będzie wymyslić coś podobnie dobrego i taniego, oczywiście oprócz udoskonalania tej formy komunikacji np. EMSy.
    0
  • Users Avatars Mini
    m3 pisze: 2002-01-03 22:31
    ja tez full wyslalem.:)
    0
  • Users Avatars Mini
    mores pisze: 2002-01-03 22:36
    tygrysek urwisek: rzeczywiscie, sorry...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-03 22:36
    kakrysa: ciekawe kto dotrzyma do 30!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    stumelek pisze: 2002-01-03 22:46
    ja wysłałem punkt 0.00 w sylwka na + z Ery 2 SMSy, które elegancko doszły na czas ale raporty dostałem 24 godziny puźniej. Dziwne. I przez to pomyślałem, że kumpela dostała pozdrowionka noworoczne z dziennym opuźnieniem. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    PatGSM pisze: 2002-01-03 22:55
    No ludzie przestancie marudzic, mysle ze stawka 24grosze netto w ideii jest juz zadowalajaca, w innych sieicach mogly by tez tyle kosztowac. Jak w simplusie wchodzily smsy, i jeden oksztowal chyba z 80groszy to nikt nie zarzekal, wszyscy cieszyli sie ze moga je w ogole wysylac! Trzeba spokojnie czekac, az opy zmadrzeja ;)..
    0
  • Users Avatars Mini
    Chan pisze: 2002-01-03 22:59
    wlasnie wrocilem z salonu ery i koles powiedzial ze cos slyszal o nowych taryfach, ze napewno beda tansze rozmowy i dla kazdego abonenta nie tylko dla nowych, maja je wprowadzic w polowie stycznia albo na poczatku lutego
    0
  • Users Avatars Mini
    p pisze: 2002-01-03 23:04
    Dziewczyna ma Ere, Ja Plusa i zgadnijcie kto pierwszy pare min po 00.00 :-) sie dodzwonil?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-03 23:06
    p: kolega ktory miał idee!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-03 23:09
    A ja normalnie obdzwoniłem kogo trzeba i tyle.
    0
  • Users Avatars Mini
    coroner pisze: 2002-01-03 23:19
    W Erze średni jest wysyłane kilkanaście SMS miesięcznie na abonenta; natomiast w Idei około 30. Daje to kilkadziesiąt mln złotych miesięcznie. Dzięki współpracy z programami typu Big Brother rośnie też liczba wysłanych SMS typu Premium Rate. SMSy są dodatkowym żródłem przychodów dla operatorów, a rozwijanie usług opartych na nich może wpłynąć na spowolnienie rozwoju nowych usług 2,5G oraz 3G - operatorzy będą woleli wyciskać z SMS ile tylko się da, zamiast inwestować w rozwój sieci i aplikacji.
    0
  • Users Avatars Mini
    brusik pisze: 2002-01-03 23:20
    a ja sie schlalem :))) a sms-y wyslalem 1.01.2002 , bo "w sylwka i tak byly przeciazane bramki" ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-03 23:48
    Najlepiej zrobili Ci co kilka dni przed Sylwkiem wyslali SMS-y zbuforowane na odpowiednia godzine. Choc na stronie nie ma tej opcji to bramka ja jeszcze obsluguje. (obslugiwala w grudniu 2001).
    0
  • Users Avatars Mini
    Szpirit pisze: 2002-01-03 23:48
    heheh.. A ja to sobie sylwka spedzilem z dziewczyna, na trzezwo i wlasciwie wyslalem sms-ki juz gdzies o 00:30, myslalem ze w Idei bedzie gorzej, ze bedzie w ogole problem z wyslaniem ich do operatora, ale o dziwo (albo jak kto woli, piekna kobieto:P) dalo sie wysylac.. Oczywiscie do odbiorcy wiadomosc dochodzila z lekkimi lagami, ale to da sie jeszcze wybaczyc operatorowi. Pozdrawiam.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-04 00:24
    Tak czy inaczej ledwie przegoniliśmy Czechów co do ilości SMSów. Za to pewnie zyski operatorów są w Polsce dużo wyższe (sądząc po cenach) :)
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2002-01-04 00:33
    Jak to sie dzieje ze niby w Czechach jest nizsza stopa zyciowa niż w Polsce (podobno)a niedługo wszyscy beda mieć komórki???
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-04 00:48
    Tucoss, widać stopa niższa, ale w lepszym bucie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    tucoss pisze: 2002-01-04 02:19
    graffi: piękniej ale i bardziej uzmysławiająco tego ująć nie mozna :-) Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    efen pisze: 2002-01-04 09:50
    jestesmy leniami bo nawet nie chce sie nam isc na poczte i wyslac normalna tradycyjna kartke ale co tu gadac ja tez wyslalem zyczenia sms'em
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-04 10:08
    Wysylanie kartek zajmuje bardzo duzo czasu i jest o wiele kosztowniejsze, a wiadomo ze teraz nikt nie ma czasu na takie rzeczy i idzie na latwizne!
    0
  • Users Avatars Mini
    Roca pisze: 2002-01-04 10:26
    To ciekawe. Towarzycho już nie do końca trzeźwe, a w klawiaturkę o 0.00 jeszcze trafia.
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-01-04 11:57
    mam telefon w Idei po 0:00 wysłałem ok 10 sms do znajomych z którymi się niebawiłem i jedynie ci co nają telefon w erze otrzymali je nad ranem. Wydaje mi się że idea najlepiej radzi sobie z smsami bo przecierz w tej sieci w dni powszechne wysyłanych jest ich najwięcej (cena) a największe z tym problemy to na era zero przygotowania na taką porcje wiadomości. do BB to właśnie smsy z ery dochodziły ostatnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-01-04 12:00
    Roco: ja otym pomyślałem i przygotowałem sobie odpowiedni szablon wiadomości i tylko odbiorców zmieniałem. Dodam jeszcze że dwa smsy wysłane na telefon stacjonarny nie doszły do teraz to jest dopiero skandal ciekawe czy to terz doliczą do bilingu:))
    0
  • Users Avatars Mini
    jason pisze: 2002-01-04 19:34
    PLUSik jak zawsze najlepszy i jego klienci też!
    0
  • Users Avatars Mini
    muszka pisze: 2002-01-05 00:44
    jason! niekoniecznie wlasnie!
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-05 01:34
    Szkoda że Era ma takie drogie SMS"y :P
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-05 05:05
    Ron, jakieś szczegóły co do tych zmian? :) Bardzo proszę :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-05 05:06
    Tucoss, dziękuję bardzo ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-01-05 21:51
    Tak tylko wyslij SMS z jedne sieci di drugiej w sylwetra to nie mozliwe!
    0
  • Users Avatars Mini
    dex_thc pisze: 2002-01-06 03:32
    pewnie zarobili na tym tele co normalnie przez miesiac
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-06 04:43
    Bob_gr, możliwe, tylko trzeba mieć trochę szczęścia!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-06 15:08
    co ciekawe to coraz wiecej starszych osob zaczyna korzystac z sms-ow
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-07 00:01
    Jeszcze trochę i zawieszą usługi głosowe i skupią się tylko na SMSach. Tych konkursów i innych akcji w których można wziąć udział tylko wysyłając SMSa jest coraz więcej. Nasuwa się jedno spostrzeżenie - ludzie coraz mniej ze sobą gadają - częściej wolą wysyłać SMSy. Oj smutne to jest.... Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-07 02:40
    hmm no to Idea jak zwykle sie wykazala, nawet nie podali konkretnych danych
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-07 09:59
    Bo sa najwieksze i nieobliczalne! Dlatego!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: