Sony Ericsson chce zwiększać swój udział w rynku

Newsy
Żródło: Sony Ericsson
Opinie: 6

Ericsson opublikował wyniki Sony Ericssona za I kw. 2007 r.

  Q1 2006 Q4 2006 Q1 2007
ilość sprzedanych telefonów (mln) 13.3 26.0 21.8
Sprzedaż (Euro m.) 1,992 3,782 2,925
Marża brutto % 26.3% 29.0% 30.3%
Zysk operacyjny (Euro m.) 143 484 346
Marża operacyjna % 7.2% 12.8% 11.8%
Zysk przed opodatkowaniem (Euro m.) 151 502 362
Zysk netto (Euro m.) 109 447 254
Średnia cena sprzedaży telefonu (Euro) 149 146 134

Sprzedaż telefonów w sztukach wzrosła w porównaniu rok do roku o 63%, a sprzedaż wartościowo o 47%. Bardzo znacznie wzrósł także zysk spółki. Spadł wskaźnik ASP ze względu na rozwijanie portfolio aparatów ze średniej półki z bardziej atrakcyjnymi dla operatorów cenami. Sony Ericsson przewiduje, że w 2007 r. producenci sprzedadzą w sumie 1.1 mld sztuk telefonów. Firma chce w bieżącym roku zwiększyć swój 8% udział w rynku o 2 punkty procentowe.

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: