Sony Ericsson przedstawił swoje wyniki za IV kw. i cały 2006 r.
Najważniejsze wydarzenia w IV kwartale:
Wzrost liczby sprzedanych produktów i przychodów ze sprzedaży o 60% w porównaniu z rokiem ubiegłym
Dochód brutto o 144% wyższy, niż w poprzednim roku
Nowoczesne produkty zapewniają firmie coraz większy udział w rynku
Najważniejsze wydarzenia w roku 2006:
Liczba sprzedanych produktów wzrosła do 74,8 miliona egzemplarzy, zaś przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 959 milionów euro - obie wielkości rosły dwukrotnie szybciej od samego rynku
Dochód brutto wzrósł do 1 298 milionów euro
Sprzedano 60 milionów telefonów umożliwiających odtwarzanie muzyki, w tym 17 milionów telefonów marki Walkman
Zanotowano silny wzrost w krajach Ameryki Łacińskiej, Azji i Pacyfiku oraz Europy
Skonsolidowane podsumowanie finansowe firmy Sony Ericsson Mobile Communications AB (Sony Ericsson) za czwarty kwartał, który zakończył się w dniu 31 grudnia 2006 roku, przedstawia się następująco:
Q4 2005 | Q3 2006 | Q4 2006 | Rok obrotowy 2005 | Rok obrotowy 2006 | |
Liczba dostarczonych aparatów (w mln) | 16,1 | 19,8 | 26,0 | 51,2 | 74,8 |
Sprzedaż (w mln euro) | 2 310 | 2 913 | 3 782 | 7 268 | 10 959 |
Dochód przed opodatkowaniem (w mln euro) | 206 | 433 | 502 | 512 | 1 298 |
Dochód netto (w mln euro) | 144 | 298 | 447 | 350 | 997 |
W czwartym kwartale 2006 roku dostarczono 26 milionów telefonów, co stanowi wzrost o 61% w porównaniu z analogicznym okresem zeszłego roku - dzięki takim wynikom firma zdecydowanie zwiększyła swój udział w rynku w stosunku do poprzedniego roku. Sprzedaż w rozpatrywanym kwartale sięgnęła 3 782 miliony euro, co stanowi wzrost o 64% w stosunku do ubiegłego roku. Dochód brutto wyniósł 502 miliony euro, co stanowi wzrost o 144% w stosunku do roku poprzedniego. Dochód netto wyniósł 447 milionów euro.
Firma Sony Ericsson powiększyła przez miniony kwartał swój udział w rynku dzięki niezmiennemu powodzeniu takich produktów, jak telefony K800/K790 Cyber-shot czy linia telefonów marki Walkman. Średnia cena sprzedaży (ASP) nieco przekroczyła oczekiwania. Przyczyną takiego rozwoju wypadków były bardziej korzystne od oczekiwanych warunki rynkowe i niezmiennie wysoki popyt na najbardziej popularne aparaty Sony Ericsson. Najsilniejszy wzrost odnotowano na rynkach wschodzących w Ameryce Łacińskiej oraz w rejonie Azji Pacyficznej, a także w Europie. Fakt ten świadczy o tym, że firmie Sony Ericsson udało się poszerzyć swoją ofertę o atrakcyjne produkty ze średniego przedziału cenowego, wzmacniając w ten sposób swoją pozycję na nowych rynkach, jednocześnie nie zmniejszając rentowności swojej działalności.
Firma Sony Ericsson szacuje, że w 2006 roku na całym świecie sprzedano około 980 milionów aparatów - to więcej niż wynosiły zeszłoroczne szacunki, które mówiły o nieco ponad 950 milionach. Opierając się na tych danych firma uważa, że w ostatnim kwartale 2006 roku rozwijała się szybciej od rynku, zyskując po raz kolejny około 1% udziału w rynku i osiągając ostatecznie na koniec kwartału w przybliżeniu 9% udziału w rynku globalnym. Jeżeli porównamy bieżące wyniki firmy z wynikami z czwartego kwartału roku 2005, zobaczymy, że w minionym kwartale rozwój był o około 2% lepszy niż rok wcześniej.
W czwartym kwartale 2006 roku firma Sony Ericsson poinformowała, że osiągnęła zasadnicze porozumienie w odniesieniu do przejęcia szwedzkiego producenta oprogramowania - UIQ Technology AB - który jest spółką całkowicie zależną firmy Symbian Ltd. Firma Sony Ericsson oczekuje, że transakcja zostanie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2007 roku.