Sony Ericsson komentuje wyniki ostatniego badania GFK Polonia:
Zgodnie z ostatnio przedstawionymi wynikami badań opracowanymi przez firmę GFK Polonia dla rynku telefonii komórkowej w Polsce, firma Sony Ericsson w I kwartale 2006 roku uzyskała II pozycję na rynku telefonów komórkowych.
Badanie przedstawia procentowy udział w rynku w pierwszym kwartale br. „Badanie Instytutu GFK Polonia dotyczy udziału w rynku w segmencie konsumentów detalicznych” - mówi Marcin Mikucki, Marketing Manager Sony Ericsson Polska. „W tym segmencie rynku, sumując wyniki całego kwartału (Sty-Marz) - udział sprzedaży telefonów komórkowych marki Sony Ericsson zamknął się na poziomie 18,5%. Dzięki temu wynikowi osiągnęliśmy silną drugą pozycję na rynku detalicznym” – powiedział Marcin Mikucki.
„Jednocześnie dzięki szerokiej gamie produktów przeznaczonych dla segmentu klienta biznesowego, który to segment nie jest przedmiotem badania Instytutu GFK Polonia – nadal umacniamy pozycję drugą wśród producentów rozwiązań mobilnych dla tego rynku. Na ofertę w tym segmencie składa się szerokie portfolio rozwiązań dla komunikacji mobilnej, wraz z akcesoriami oraz kartami PCMCIA”, – dodał Marcin Mikucki.
Niezależny instytut GFK Polonia zajmuje się badaniami rynku detalicznego konsumentów indywidualnych. Badania obejmują operatorskie sieci sprzedaży rozmieszczone w całej Polsce, oraz sieci marketów RTV/AGD zajmujących się sprzedażą sprzętu elektronicznego.
Tak wysokie wyniki udziału w rynku to rezultat wprowadzenia wielu nowoczesnych technologii oraz innowacji w telefonach mobilnych, w tym bardzo popularnej marki Walkman® firmy Sony.
W 2006 roku firma rozszerzyła swoją ofertę o nowe atrakcyjne telefony dla segmentu klientów indywidualnych, takie jak Z300i, J230i czy J220i. Nadal także doskonałą popularnością cieszą się modele dostępne w 2005 roku.
„Sukces, jaki odniosła firma Sony Ericsson w pierwszym kwartale br., to zapowiedź kontynuacji naszych przyszłych inwestycji w rynek telekomunikacyjny w Polsce. W II połowie br. na rynku pojawią się produkty, które będą świadectwem rozwoju naszych technologii, opracowywanych dla coraz bardziej wymagających rynków telefonii mobilnej.” – powiedział Marcin Mikucki, Marketing Manager Sony Ericsson Polska.