"W styczniu tego roku udało nam się umocnić pozycję na polskim rynku, gdyż zostaliśmy numerem 2 w segmencie smartfonów. Dla nas to bardzo ważny sukces, który wyznacza kierunek. Rok 2013 będzie dla nas rokiem przełomowym" - mówi Agnieszka Jaśkiewicz, szefowa marketingu Sony Mobile w Polsce. Japoński producent w zeszłym roku przedstawił kilkanaście smartfonów z różnych półek cenowych, które m.in. pozwoliły mu odzyskać pozycję na polskim rynku.
8 na 10 telefonów w Polsce Sony sprzedaje poprzez operatorów. W najbliższym czasie planowana jest wspólna akcja z Play, gdzie tylko na smartfonach Xperia Z dostępne będą premierowe odcinki serialu Hannibal produkcji AXN, którego partnerem jest Sony. Z kolei w Orange do końca marca na wyłączność jest biały model tego telefonu. Z Plusem podobne działania już były (reklamy z LTE), W kwietniu akcje będą przeprowadzane przy współpracy z T-Mobile.
Na wolnym rynku Sony Mobile nastawia się m.in. na współpracę z Media Saturn Holding, jako że dysponuje dzisiaj własnymi stoiskami w sklepach Media Markt i Saturn (łącznie 15 placówek). Producent zapowiada rozwój tego kanału, w którym najlepiej sprzedają się, jak mówi Agnieszka Jaśkiewicz, modele najdroższe i najtańsze.