Spada sprzedaż komórek w Europie Zachodniej

Newsy
Opinie: 48

Sprzedaż telefonów w Zachodniej Europie w okresie świątecznym znacznie spadła w porównaniu do poprzednich lat. Potwierdza to obawy analityków związane ze spowolnieniem rynku. W grudniu jedynie 4.6 mln osób kupiło telefony, w porównaniu do 11.9 mln w roku 2000 i 12.5 mln w 1999. Całkowita liczba abonentów tym regionie 1 stycznia 2002 roku wynosiła 288.8 mln, rosnąc o 45.3 mln w ciągu ostatniego roku.  W roku 2000 zanotowano wzrost 89.8 mln. Penetracja rynku telefonii komórkowej w Zachodniej Europie wynosi 74.3 %.

Opinie:

Opinie archiwalne (48):

Komentuj

Komentarze / 48

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    piti pisze: 2002-02-04 13:17
    ja tam chętnie bym kupił, nie robie tego bnie z ideologi tylko ze względów ekonomicznych...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-04 13:21
    Tak to jest, jak sie rynek zaczyna zapelniac i trzeba robic coraz to nowe promocje, ktore beda przyciagaly klientow! Nasi operatorzy powinni sie tego nauczyc, bo nasze promocje jak narzie kuleja!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-04 13:21
    czemu tu sie dziwic jest recesja
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-02-04 13:29
    no i penetracja rynku jest calkiem spora a u nas jest sie jeszcze czym popisac
    0
  • Users Avatars Mini
    Athlon pisze: 2002-02-04 13:29
    Taj jak mówi Qba rynek powoli sie nasyca - przeciez tam ok 60-70% populacji ma juz telefony GSM, a przeciez w kazdym społeczeństwie jest czesć ludzi którzy po prostu dla zasady nie kupia telefonu. Po drugie moim zdaniem nie ma się czego obawiać bo juz niedługo wchodzi tam UMTS a to znowu nakreci sprzedaż aparatów ich producentom.
    0
  • Users Avatars Mini
    robru pisze: 2002-02-04 13:34
    a za rok jeszcze bardziej spadnie - to chyba oczywiste, że sprzedaż nie będzie rosła w nieskończoność....
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-02-04 13:40
    Athlon: nie jestem pewien czy UMTS "nakreci sprzedaz" - przeciez to bedzie o wiele drozsze; i ceny polaczen i aparatow. Zreszta po co zwyklym szaraczkom UMTS???
    0
  • Users Avatars Mini
    mackor pisze: 2002-02-04 13:43
    No, to nasi Opowie mają jeszcze duże pole do popisu.A swoją drogą, czy ktoś zna dokładny polski procent penetracji tego rynku?
    0
  • Users Avatars Mini
    pisze: 2002-02-04 13:59
    Spada sprzedaż komórek w Europie Zachodniej W dzisiejszej GW jest artykul o tym i o wycofywaniu substydiowanych telefonow. Na zachodzie oczywista :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2002-02-04 14:03
    A jaki jest stopień penetracji na polskim rynku? Na pewno jest jeszcze wielu klientów do pozyskania. Ale przy rosnącym bezrobociu są większe potrzeby dla wielu ludzi niż komórka.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-04 14:10
    To było do przewidzenia zresztą prasa już w zeszłym roku donosiła o spadku sprzedaży nowych aparatów, a do tego recesja.Zresztą tak naprawdę jak często można zmieniać aparat,gdy już uzywane przeciętnemu użytkownikowi z obecnymi funkcjami całkiem wystarczą.A jeżeli chodzi o rozwój 3G tu już widać,że rynek jeszcze nie potrzebuje takiej usługi i zbyt drogie aparaty,a abonament po można powiedzieć doświadczeniach Japoni też nie na każdą kieszeń.cze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-04 14:13
    Jezeli w Europie dzieje sie, az tak zle to w naszym kraju, bedzie mozna lada momet zaobserwowac tendencje spadkowa, a co do G3, to rozwoj tej tehnologii w polsce jak narazie jest znikomy, a na pelny rozwoj bedziemy musieli jeszcze poczekac!
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-02-04 14:17
    Kan: No właśnie - rynek na zachodzie Europy już się nasycił. A niewiele osób wymienia aparaty na modele z większą ilością funkcji. Dla zdecydowanej większości użytkowników jeszcze długo możliwość dzwonienia i wysyłania SMSów będzie podstawową wykorzystania terminali. Widzę w tym winę przedewszystkim działów marketingu firm telekomunikacyjnych, które nie starają się reklamować nowych technologii. Ostatnio Nokia zaczęła reklamować system odbioru muzyki na telefon. Ciekawe jak sprawdzi się w realu. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Athlon pisze: 2002-02-04 14:23
    Co do pytań zawartych w poprzednich komentarzach dotyczących wielkosci penetracji polskiego rynku....to takie informacje były juz parę tygodni temu na GOL-u i z tego co pamietam wynosi ona niewiele mniej niż telefonii stacjonarnej czyli ok 26%
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-04 14:23
    Dexter reklamy Nokii odnosnie odbierania dzwieku i muzyki przez telefon sa ok, ale narazie nie wiadomo kiedy to zostanie wprowadzone w rzeczywistosc! Oby stalo sie jak najszybciej, bo otworzy sie nowe pole do popisu dla wszystkich komorkowcow!
    0
  • Users Avatars Mini
    ANATOL pisze: 2002-02-04 14:49
    Jasne ze spada, w POLSCE juz pewno nie wzrosnie :-) pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-04 15:43
    Jak nasi opowie nie beda robili rewelacyjnych promocji to napewno spadnie! Potrzebne jest im kilka super promocji, ktore nie potrzebowaly by przedluzania, a zaraz po nich wchodzilyby kolejne coraz to ciekawsze dla klienta!
    0
  • Users Avatars Mini
    ANATOL pisze: 2002-02-04 16:15
    /Qba, te czasy juz minely - tak mi sie wydaje !!! czas promocji - mam na mysli takich SUPER - juz sie skonczyl, chyba ze WIOSNA NAM cos przyniesie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-04 16:40
    Qba jeżeli u nas coś wzrośnie to nie sprzedaż aparatów z górnej półki,ale tych najtańszych można powiedzieć za złotówkę.Powód pierwszy biznes ma swój rynek w promocjach biznesowych,powód drugi brak gotówki u klientów,któzry boją się wydać większego grosza najczęściej sobie tłumaczą,że do roamowy starcza najtańszy aparat,i powód ostatni młodzież,która podlega modzie,a mody na drogie aparaty nie będzie powód poprzedni i nie pomogą zadne reklamy.Taka jest w tej chwili specyfika Polskiego rynku.cze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-04 17:13
    Zgadzam sie z toba, ale jezeli te zparaty z gornej polki nie stanieja szybko, to niedlugo stana sie juz przestazale! Przyklad SL45, trzyma sie w promocji za ok. 1000 netto, a juz po nim wyszlo pare aparatow ktore sa lepsze, a mozna je kupic za mniejsze pieniadze! drugim przykladem jest 6210, u nas w promocji za ok. 599 netto, a w innych krajach Europy telefon ten jest za darmo lub za przyslowiowego grosza, poniewaz na jego miejsce weszla nowa 6310! Nasz rynek niestety jak narazie nie potrafi jakos polaczyc tego wszystkiego do kupy i zaczac promowac lepsze aparty za nizsze pieniadz, aby kazdy mogl miec cacko typu SL45 lub 6310, tak jak to sie stalo z 8210!
    0
  • Users Avatars Mini
    robru pisze: 2002-02-04 18:03
    szkoda że ceny komórek nie spadają tak szybko jak ceny np. procesorów - gdy wchodzi nowość ceny starszych szybko spadają.......
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-02-04 18:44
    Jeśli chodzi o sprzedaz nowych sluchawek to nalezy rozgraniczyc nowych klientow od tych ktorzy tylko wymieniaja fony na nowsze co nie powieksza rynku aparatów.Uważam ze przy takiej populacji jak w Polsce TO ILOSĆ komorek (numerow tel.) docelowo bedzie oscylowac pomiedzy 12-15 mln sztuk we wszystkich sieciach lącznie.A co koledzy o tym myslą?
    0
  • Users Avatars Mini
    sepultura pisze: 2002-02-04 19:28
    no i zobaczcie nowe promocje, niczym specjalnym się nie wyróżniają, niedługo i u nas skończą się subsydia w sieciach na fony
    0
  • Users Avatars Mini
    p54321 pisze: 2002-02-04 19:52
    To naturalne wiekszosc ludzi ma juz komorki a pogon za coraz to nowymi apratami posiadajacymi wiecej bajerow juz ich nie bawi
    0
  • Users Avatars Mini
    milmedyk pisze: 2002-02-04 20:15
    Zgadzam się z opinią szanownych "przedmówców". Nasi operatorzy powinni wynieść coś dobrego z takiej darmowej lekcji.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-04 20:17
    Robru, nie znam sie na tym az tak bardzo, ale chyba procka mozna wykonac mniejszym nakladem kosztow, a telefon jednak ma wiecej komponentow i dlatego jest tak, a nie inaczej!
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-04 20:26
    zasada jest prosta... im rynek bedzie bardziej nasycony tym bardziej komorki beda taniec....
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-04 20:45
    Ale raczej to nie tyczy polski! U na wszystko zawsze jest zakrecone i moze byc zupelnie inaczej, a jak dobrze pojdzie to i tak stanie sie tam jak twierdzi amipro, ale strasznie pozno!
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-02-04 21:15
    na zachodzie sprzedaz spada bo rynek nasycony , u nas jeszce nie , wiec komorki napewno w promo nie stanieja.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-04 21:29
    A jezeli nie stanieja, to rynek bedzie sie nasycal strasznie wolno i telefony nie beda tanialy i robi sie zamkniete kolo! Wypadalo by zlamac ta regule, ale ktory w polsce operator sie na cos takiego porwie!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-04 21:51
    U nas sprzedaż też może spadać, tyle, że z powodu recesji - ludzi nie stać na komórki
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-04 21:55
    Pamietaj, ze teraz komorki sa w modzie, wiec zawsze cos tam ludziska wyskrobaja na telefonik, ale mimo to nie jest ciekawie, bo potem sie zadluzaja i jest jeszcze gozej!
    0
  • Users Avatars Mini
    sharkeys pisze: 2002-02-04 23:26
    Ludzie niekupuja bi juz maja, a nikt przeciez niebedzie zmienial telefonu co dwa miesiace.
    0
  • Users Avatars Mini
    Komar pisze: 2002-02-05 00:07
    Kiedy penetracja rynku w Polsce osiągnie wysoki poziom, opy zaczną się troszczyć przede wszystkim o utrzymanie dotychczasowych abonentów, a nie o pozyskanie nowych. Telefony w promocjach będą droższe, ale ceny za rozmowy niższe. Bądą także większe profity za starz w sieci. Tak Wam powiadam.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-05 03:58
    Komar, i pewnie się nie mylisz zbytnio ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-05 09:36
    Tylko, ze prosze panstwa nasycenie grozi nam dopiero za kilka lat, a do tego czasu nasi operatorzy robia co im sie podoba i w sumie nie troszcza sie o klienta tak bardzo jak powinni!
    0
  • Users Avatars Mini
    robru pisze: 2002-02-05 10:55
    Qba: nie wiem jakie są koszty wyprodukowania procesora i telefonu, ale gdy wchodzi nowy model - starszy powinien automarysznie szybko taniec - to chyba logiczne?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-05 10:59
    Tak, ale taki procek sprzedasz nawet za dwa do trzech lat bo zawsze cos da sie z nim zrobic, a takiego telefonu nie da sie juz sprzedac za 2 lata bo jest przestarzaly i zniszczony, zas co do nowych to koszt wyprodukowania nowego telefonu jest bardzo duzy i z reguly duza ich ilosc zalega na magazynach, a nie sa stosowane obnizki dla operatorow, mimo tego ze wdrazane sa nowe modele na rynek! Moze kiedy sie to zmieni, ale my tego juz chyba nie doswiadczymy!
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-02-05 12:38
    Spada w Europie zachodniej to i w Polsce bedzie /jest/ to samo, moze to i dobrze bo jesli sprzedaz bedzie spadac to operatzorzy powinni robic coraz to korzystniejsze promocje i na to wlasnie czekam...
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-02-05 12:56
    ja tam czekam na obnirzenie cen za rozmowy a te ich promocje to mi koło .... latają
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-05 13:41
    Ale kiedys bedziesz musial przeciez zmienic telefon i podpisac nowe cyro, czy w tedy tez ci bedzie to latac kolo .....!???
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-05 15:01
    Dla kazdego cos milego, do wyboru do koloru!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    gawrosz pisze: 2002-02-05 15:07
    A może tylko brakuje pomysłów na nowe telefony... Proponuję zagospodarować tzw. klientów niszowych i serię telefonów dla nich (wykorzystać istniejące modele z drobnymi modyfikacjami...): 1) talib version - słuchawka z semtexem - detonowana via SMS 2) pogotowie version - kolor czarny z logo ulubionego zakładu pogrzebowego i numerami wszystkich takich zakładów w kraju 3) woman version - z lusterkiem do maijażu Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to niech dopisze... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    prozac pisze: 2002-02-05 21:47
    gawrosz;talib version byla uzyta ok 1,5 roku temu przez wywiad izraelski MOSAD dla likwidacji jednego z palestynskich opozycjonistow...także nie doceniłeś pomysłowości ludzkiej czy raczej nieludzkiej.już sam niewiem
    0
  • Users Avatars Mini
    Becia pisze: 2002-02-05 20:18
    przciez i tak a połowy pierdułek w telfonie sie nie korzysta
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-06 03:07
    Gawrosz, Prozac, talib version jest starsza i to sporo od komórek i semtexu ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-06 09:45
    No a teraz rozrysowac projekty i do masowej produkcji, przynajmniej bedzie pierwszy krok w polsce w produkcji telefonow komorkowych!
    0
  • Users Avatars Mini
    Hanuman pisze: 2002-02-06 23:04
    UTMS? A po co komu UTMS? To ma być telefon, a nie telewizor. W Japoni bardzo słabo to się przyjmuje. Operatorzy są rozczarowani...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: