6.06.2002 r. PTK Centertel uruchomił usługę powitań specjalnych poczty głosowej "Serwus komórkowy" dla abonentów Idea Optima (dla oferty Idea POP usługa jest dostępna od 23.01. 2002 r.). Usługa polega na zamianie standardowego powitania (głosu lektora lub powitania nagranego przez Użytkownika), wybranym spośród grupy nagrań powitaniem specjalnym. Można również zamówić Powitania w prezencie dla innych abonentów sieci Idea oraz dodatkowo abonentów sieci Era oraz Plus GSM.
Dostępne są dwie metody zamawiania Powitań:
1. Serwis audio-tekstowy IVR
Powitania Poczty Głosowej można zamówić dzwoniąc pod dedykowany numer IVR *7255 (koszt 2 PLN + VAT / każdą rozpoczętą minutę połączenia). Wyboru Powitania dokonuje się poprzez odpowiednią nawigację w menu Powitań lub poprzez bezpośrednie podanie numeru powitania (jeżeli jest on znany użytkownikowi). Zamówienie może być złożone dla siebie lub innej osoby posiadającej telefon komórkowy w sieci Idea, Era lub Plus GSM. W przypadku zamawiania Powitania "dla siebie", niezbędne jest podanie kodu dostępu do swojej skrzynki poczty głosowej. Podanie prawidłowego kodu dostępu jest warunkiem poprawnej realizacji zamówienia.
W przypadku zamówień Powitań "w prezencie", po podaniu numeru telefonu osoby, która ma otrzymać prezent, serwis IVR wykonuje połączenie do posiadacza telefonu o podanym numerze. Jeżeli osoba ta zaakceptuje prezent w postaci Powitania i poda poprawny kod dostępu do swojej skrzynki poczty głosowej, Powitanie zostaje wgrane w miejsce dotychczasowego Powitania.
2. SMS 7555
Powitania Poczty Głosowej można zamówić również za pomocą SMS - dla siebie oraz w prezencie dla innego posiadacza telefonu komórkowego.
Klienci Idea Optima, aby aktywować usługę, wyślą SMS z kodem powitania oraz kodem dostępu do poczty głosowej na numer 7555, np. 113023:1111 (koszt 5 PLN + VAT) gdzie: 113023 to przykładowy kod wybranego powitania a 1111 to przykładowy kod dostępu do poczty głosowej zamawiającego powitanie. Powitanie zostanie aktywowane w ciągu 24 godzin od momentu złożenia zamówienia, a użytkownik otrzyma SMS zwrotny z potwierdzeniem zamówienia danego powitania oraz informacją o jego aktywacji.
Jeżeli zamówienie zostało złożone poprawnie, system wygeneruje wiadomość SMS o treści: 'Dziekujemy za zamowienie. Trwa weryfikacja Twojego zamowienia. Jesli podales prawidlowy PIN poczty glosowej, w ciagu 24h otrzymasz info o aktywacji Powitania.'
Jeżeli format wiadomości jest niepoprawny system wygeneruje odpowiednią wiadomość: 'Przepraszamy, ale nie podales kodu PIN swojej poczty glosowej. Prawidlowy format wiadomosci to: kod_powitania:PIN_poczty'
'Przepraszamy, ale podales nieprawidlowy format zamowienia Powitania. Prawidlowy format SMS-a z zamowieniem to: kod_powitania:PIN_poczty'
Po aktywowaniu powitania system wyśle następujący komunikat: 'Twoje nowe Powitanie jest juz aktywne. Dziekujemy za zamowienie'
W przypadku klientów Idea POP zamówienie "dla siebie" odbywa się poprzez wysłanie prawidłowego kodu wybranego Powitania, np. 101123 na numer SMS Premium 7555 (koszt 5 PLN + VAT), gdzie: 113023 to przykładowy kod wybranego powitania. W odpowiedzi na SMS z zamówieniem, użytkownik otrzymuje SMS z potwierdzeniem aktywowania usługi: 'Twoje nowe powitanie jest już aktywne ! Juz teraz mozesz skorzystac z naszego Serwisu dzwoniac rowniez na numer *7255.'
W przypadku błędnego kodu powitania, użytkownik otrzyma komunikat: 'Przepraszamy, ale podales nieprawidlowy kod Powitania. Poprawna tresc SMS-a z zamowieniem Powitania to np. 118001
Jeżeli poczta głosowa użytkownika nie jest ustawiona poprawnie, system wysyła komunikat: 'Przepraszamy, ale Twoje zamowienie nie moze zostac zealizowane. Upewnij się, ze Twoja poczta glosowa jest prawidlowo skonfigurowana.'
Zamiana Powitania na poczcie głosowej użytkownika odbywa się automatycznie w przeciągu kilkunastu minut od momentu otrzymania SMSa z zamówieniem.
Klienci Idea POP oraz Idea OPTIMA mogą zamówić SMSem Powitanie jako prezent dla innej osoby. Aby złożyć takie zamówienie, należy wysłać SMS na numer 7555 (koszt 5 PLN + VAT) o składni P:kod_ powitania:[numer telefonu osoby, która otrzyma prezent], np.: P:219001:502200221. Po przyjęciu takiego zamówienia, system wykonuje połączenie do posiadacza telefonu o podanym numerze. Jeżeli osoba ta zaakceptuje prezent w postaci Powitania i poda poprawny kod dostępu do swojej skrzynki poczty głosowej, zostaje ono wgrane w miejsce osobistego Powitania.
Po złożeniu poprawnego zamówienia, system wygeneruje wiadomość SMS: 'Dziekujemy. Twoje zamowienie zostało przyjete, a prezent wyslany - Powitanie zostanie aktywowane po akceptacji przez osobe, do ktorej jest kierowane.'
Jeżeli format zamówienia był niepoprawny: 'Przepraszamy, ale podales numer telefonu w nieprawidlowym formacie.'
'Przepraszamy, ale podales bledny format zamowienia. Prawidlowy format SMS-a z zamowieniem Powitania dla znajomego to: P:kod_powitania:numer_telefonu_znajomego'
Klienci pragnący zamówić Powitanie, mają możliwość odsłuchania wszystkich nagrań oferowanych przez serwis dzwoniąc na numer IVR *7255 lub poprzez strony internetowe serwisu - http://serwus.idea.pl.
Warunki aktywowania powitania
1. Pierwszym i podstawowym warunkiem aktywowania powitania specjalnego jest posiadanie aktywnej i personalizowanej poczty głosowej.
2. Następnym warunkiem jest złożenie zamówienia za pomocą połączenia z numerem *7255 lub wysłaniem SMS o poprawnej składni na numer 7555.
Dezaktywacja - zmiana powitania
Powitanie specjalne jest umieszczane w miejscu powitania nagranego przez Klienta. Powrót do wcześniej nagranego własnego powitania nie jest możliwe. Kolejna zmiana powitania poczty głosowej polega na:
a) ponownym nagraniu własnego powitania
b) ponownym zamówieniu powitania specjalnego z "Serwusa komórkowego"