Streaming muzyki - rządzi Spotify, ale goni go wiele innych marek

Newsy
Opinie: 0
Streaming muzyki - rządzi Spotify, ale goni go wiele innych marek

Firma MIDiA przygotowała raport o podziale rynku streamingu muzyki. Są to dane już nieco archiwalne, bo dotyczą II kw. 2021 r. Według MIDiA globalna baza abonentów muzycznych nadal silnie rosła, z 523,9 mln abonentów muzycznych na koniec II kwartału 2021 r., czyli o 109,5 mln (26,4%) więcej niż rok wcześniej.

 

Był to szybszy wzrost niż rok wcześniej. Przyspieszenie wzrostu na tym stosunkowo późnym etapie ewolucji rynku streamingu jest pozytywne.

 

Spotify pozostawał dostawcą (DSP) z najwyższym udziałem w rynku (31%), ale był to spadek z 33% w II kw. 2020 i 34% w II kw. 2019.

Apple Music zajmował drugą pozycję z 15% udziałem w rynku.

Na razie nie ma ryzyka, że ​​Spotify w najbliższym czasie straci swoją wiodącą pozycję – ale erozja jego udziału jest stała i trwała.

Amazon Music po raz kolejny wyprzedził Spotify pod względem wzrostu (25% w porównaniu do 20%).

Na rynku drugi rok z rzędu wyróżniało się YouTube Music. Google był kiedyś maruderem na rynku streamingu, ale uruchomienie YouTube Music zmieniło jego losy. YouTube Music urósł o ponad 50% w ciągu 12 miesięcy poprzedzających drugi kwartał 2021 r.

 

Największy wzrost liczby abonentów pochodził z rynków wschodzących. Łącznie Tencent Music Entertainment (TME) i NetEase Cloud Music zyskały 35,7 mln subskrybentów w ciągu 12 miesięcy poprzedzających drugi kwartał 2021 r. Łącznie stanowią one 18% udziałów w światowym rynku, mimo że są dostępne tylko w Chinach. Drugim dużym zyskiem był Yandex z Rosji, który podwoił swoją bazę abonentów, osiągając 2% udziału w światowym rynku.

 

Yandex, TME i NetEase łącznie mają 20% udziału w rynku abonenckim, ale generują 37% wzrostu wszystkich abonentów w ciągu 12 miesięcy poprzedzających II kwartał 2021 roku.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: