Globalne dostawy smartfonów spadły o 9% w II kwartale 2022 r. do 287 milionów sztuk, co jest najniższym kwartalnym wynikiem od drugiego kwartału 2020 r., kiedy pandemia wybuchła po raz pierwszy.
Samsung był liderem z 61,8 milionami sprzedanych smartfonów i 21% udziałem w rynku. Apple utrzymał drugie miejsce, dostarczając 49,5 miliona iPhone'ów, co daje 17% udziału w rynku. Xiaomi utrzymało się na trzecim miejscu z 39,6 milionami. OPPO i vivo zakończyły pierwszą piątkę z odpowiednio 27,3 i 25,4 milionami jednostek.
Pomimo 6% rocznego wzrostu, dostawy Samsunga spadły o 16% w porównaniu z poprzednim kwartałem. Samsung forsuje agresywne strategie cenowe i intensywne promocje dla swojej niższej serii A. W segmencie premium Samsung podkreśla, że koncentruje się na składanych telefonach i serii S jako czynnikach generujących zysk na rynkach rozwiniętych.
Solidny popyt na serię iPhone 13 w Ameryce Północnej, Chinach i Europie umożliwił Apple utrzymanie sprzedaży pomimo ogólnych spadków. Produkty z wyższej półki okazały się stosunkowo odporne na recesję, a promocje i nowe opcje finansowania pomogły w uzyskaniu większej dostępności cenowej.